نکات مهم درمورد جهیزیه عروس

نکات مهم در خرید جهیزیه نوعروسان

خرید جهیزیه عروس؛ یکی از اصلی ترین نیاز های هر خرید اولیه ملزومات زندگی به شمار می آید، که باید برای تهیه لیست جهیزیه خود، قبل از خرید به آن دقت فراوانی داشته باشید. در کشور ایران که معمولا مسئولیت جهیزیه با عروس و خانواده عروس است، از قدیم الایام تهیه لیست ظروف آشپزخانه یکی از سخت ترین چالش های ممکن برای نو عروسان و خانواده عروس بوده است. این امر با وجود رسم و رسوماتی که در ایران برای خرید جهاز به عهده عروس گذاشته می‌شود بسیار چالش بر انگیز بوده است.

 

رسم جهازبینی که در بسیاری از شهرها ایران هنوز مرسوم است، به نوعی عرصه رقابتی در بازار خرید جهیزیه تبدیل شده. که خانواده عروس را زیر بار فشار مالی در تهیه جهیزیه مخصوصاً ظروف و لوازم آشپزخانه قرار داده است. بسیاری از اوقات ظروف آشپزخانه‌ای که برای جهیزیه خرید می‌کنید، شاید تا پایان عمرتان به تعداد انگشت‌های یک دست هم از آنها استفاده نکنید. اما بخاطر چشم و هم چشمی، متاسفانه مجبور به خریدشان هستید! در حالی که می توانستید هزینه اضافی در خرید ظروف آشپزخانه را صرف خرید وسیله بهتر و کارآمدتری و حتی سرمایه گذاری و پس انداز کنید.

بنابراین داشتن یک لیست کامل از وسایل اصلی مورد نیاز در آشپزخانه، باعث می شود که با چنین مشکلاتی روبرو نشوید. ما سعی کردیم بر اساس تجربه ای که طی این چندین سال در فروش انواع ظروف آشپزخانه مورد نیاز جهیزه عروس پیدا کرده ایم، لیست کاملی از ظروف و ملزومات آشپزخانه تهیه کنیم که به شما کمک کند، کاملا بهینه، دقیق و به جا خرید کنید، بدون اینکه خرید برخی از اقلام را از قلم بیندازید. پس در ادامه همراه ما باشید.

لیست وسایل آشپزخانه برای جهیزیه عروس

وسایل آشپزخانه ظروف و ابزاری هستند، که روزانه با آن ها سر و کار داریم و جزء جدایی ناپذیر هر آشپزی و آشپزخانه‌ای به شمار می‌آیند. در واقع بدون این ابزار و وسایل آشپزی کردن و نظم دادن به آشپزخانه کاری غیر ممکن است. حال برای اینکه بدانید یک نوعروس برای قدم گذاشتن به خانه بخت، چه وسایلی برای آشپزخانه‌اش می‌خواهد.

مواردی که در ادامه ذکر می کنیم را مطالعه کرده و سپس در سایت دیباگران، محصولات مرتبط با هر دسته بندی را مشاهده کنید.

  1. سرویس کارد و چاقو
  2. سرویس آشپزخانه
  3. ظروف نگهدارنده
  4. ابزار آشپزخانه
  5. کتری و قوری
  6. رنده و خرد‎‌کن
  7. جای ادویه

سرویس آشپزخانه

شاید این عبارت برای شما کمی گنگ باشد. سرویس آشپزخانه از نظر حنس می‌تواند پلاستیکی، سرویس آشپزخانه سرامیکی یا فلزی باشد. مقصود ما از خرید سرویس آشپزخانه‌ی جهیزیه عروس در اینجا ظروف و ست هایی هست که برای سر و سامان دادن مواد غذایی از آن‌ها استفاده می‌شود که در تعداد پارچه متفاوت است. این ظروف معمولا روی کابینت‌های آشپزخانه قرار می گیرند و ظروف سایز کوچک آن‌ها محل نگهداری قند، چای، شکر، نبات، قهوه و ظروف سایز بزرگ آن برای نگهداری برنج و حبوبات و ادویه‌ها هستند.

جای ادویه

کارایی این ظروف از نامشان هم مشخص است. برای نگهداری ادویه ها و جزو ظروف دم دستی هستند. بنابراین ست جاادویه‌ای نیز روی کابینت کنار اجاق گاز قرار می‌گیرد تا هنگام آشپزی در دسترس شما باشد و ادویه های مورد نیاز در داخل آن قرار گیرند.

ظروف نگهدارنده

برای همه ما پیش آمده است که مهمانی بزرگی ترتیب داده‌ایم و در پایان مهمانی، می‌بینیم که مقداری غذا، سالاد و غیره اضافه آمده است. در چنین شرایطی باید اضافه غذاها را به یخچال منتقل کنیم. اما با چه ظروفی؟ ظروف در باز برای نگهداری غذا در یخچال اصلا مناسب نیستند و باعث می شوند خوراکی های دیگر در یخچال نیز (مانند پنیر و کره) بوی غذا را بگیرند. بنابراین هر نوعروس به چندین سایز مختلف از ظروف نگهدارنده نیاز دارد. تا در چنین مواقعی مجبور نباشد غذاها را درون ظروف یکبار مصرف بریزد و در یخچال قرار دهد. از آن گذشته اگر قصد دارید برای خود یا همسرتان تغذیه‌ای بگذارید تا سر کار میل کنید، ظروف نگهدارنده به کار شما می‌آیند.

رنده و خرد‎‌کن

رنده و خرد کن جزو وسایل پر کاربرد در هر آشپزخانه‌ای به شمار می‌آیند. این ابزار بر اساس نوع استفاده مدل های مختلفی دارند و در انواع دانه درشت و دانه ریز و به شکل های تخت و چهاروجهی موجود هستند. رنده‌های موجود در وبسایت ظرف تو از برند یونیک هستند. خرد کن‌ها نیز ابزار مناسبی هستند که سبزیجات را در کوتاه‌ترین زمان و خیلی سریع خرد می‌کنند. برای تهیه سالاد شیرازی و خرد کردن سبزیجات آشی در حجم کم، ابزار مناسبی به شمار می‌آیند.

ابزار آشپزخانه

ابزار آلات آشپزخانه، طیف گسترده‌ای از وسایل مورد نیاز شما را در بر می‌گیرند. برای اینکه بدانید دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارید، نام آن ها را تک تک ذکر می‌کنیم تا هنگام تدارک و خرید جهیزیه، از قلم نیفتند.

ترازو، بیفتک، سیر کوب (سیر له کن)، پوست کن، آبلیمو گیری دستی، گردوشگن، انبر یخ، پیتزا بر، آب پرتقال گیر، اسکوپ بستنی، زعفران ساب، در باز کن و … .

تمامی موارد بالا جزو ابزار مهم و ضروری هستند و باید خریداری شوند.

خرید جهیزیه عروس بعضا نگران کننده است. اما با کمی دقت و برنامه ریزی نتیجه قطعا رضایت بخش می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *