معرفی انواع ابزار آشپزخانه و کاربردهای آنها

اهمیت ابزار آشپزخانه

استفاده از ابزار و تجهیزات آشپزخانه با کیفیت و متنوع می‌توانند کار ما را ارتقا بخشیده و راحتی هنگام کار را برای ما به ارمغان بیاورند. همچنین کیفیت لوازمی که در ارتباط با مواد غذایی هستند می‌تواند تاثیر بسزایی در سلامتی ما داشته باشد.

از آن جایی که تجهیزات آشپزخانه شامل طیف گسترده و متنوعی می‌شود همواره مرتب نگه داشتن آن‌ها نیز اهمیت بسیاری دارد. نکته‌ی دیگری که در محیط آشپزخانه بسیار مهم است پاکیزه نگه داشتن ابزار و وسایل آن می‌باشد.

ابزار آشپزخانه گل سرسبد آشپزخانه است، پس در انتخاب و خرید آن‌ها شتاب زده عمل نکنید! اجناس مختلف را ببینید، از کارایی آن‌ها آگاهی لازم را به دست بیاورید و بعد از آن با اطمینان و با توجه به نیازهای روزمره خود خرید کنید. زیرا این ابزارها که تقریبا برای عامه مردم شناخته شده هستند، امروزه در تنوع و اشکال مختلف ارائه می‌شوند.

حتی با استفاده از پیشرفت تکنولوژی بسیار کارآمدتر شده‌اند. به عنوان مثال محصولی که 10سال پیش تولید شده را با محصولات امروزی مقایسه کنید، چه به لحاظ طرز استفاده و چه به لحاظ کارایی، تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و قابل تامل است.

ابزار آشپزخانه

آشپزی سرگرم کننده است اما تنها در صورتی که تجهیزات و مواد مناسب را برای کار داشته باشید. تصور کنید مجبور باشید نیروی بیش از حدی صرف برش و خرد کردن ساده‌ترین مواد غذایی کنید؛ مسلما خیلی زود خسته شده و حتی ممکن است از آشپزی زده شوید. در بین ابزار و تجهیزات آشپزخانه نیز برخی از وسایل ضروری هستند که آگاهی از کاربرد و نحوه استفاده از آنها می‌تواند لذت آشپزی را بیش از پیش کند.

در واقع ابزار آشپزخانه هدفی غیر از سهولت و آسان سازی آشپزی ندارند. بنابراین اگر شما به دنبال خرید اقلام مورد نیاز خود هستید در ادامه با ما همراه باشید و با انواع چاقو، ملاقه‌ها، مخلوط‌کن‌ها و … آشنا شوید.

معرفی انواع لوازم و تجهیزات اشپزخانه

بخش بسیار مهم و گسترده‌ای از لوازم خانه را لوازم و تجهیزات آشپزخانه تشکیل می‌دهد. این لوازم شامل موارد مختلفی می‌شود. از ظروف پخت و پز و پذیرایی گرفته تا لوازم برقی همگی لوازمی هستند که در آشپزخانه ما را یاری می‌دهند. در این مقاله سعی کرده‌ایم به معرفی انواع لوازم و تجهیزات آشپزخانه و ویژگی‌های آن ها بپردازیم. با مجله دیباگران همراه باشید.

محصولاتی که می‌توانند در ست ابزار آشپزخانه قرار بگیرند

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید ست ابزار و تجهیزات آشپزی باید به آن دقت کافی داشته باشید این است که اقلام موجود در این ست را چه چیزهایی تشکیل می‌دهد؟ آیا لوازم کاربردی است و یا این که اقلام ست را لوازمی تشکیل داده‌اند که خیلی مورد نیاز شما نیستند؟ همه این‌ها مواردی است که حتما باید به آن دقت کنید .

ممکن است یک ست ابزار از نظر مدل، رنگ و طرح مورد پسند واقع شود اما اقلام کامل و ضروری نداشته باشد و شما مجبور باشید علاوه بر خرید ست به خرید اقلام تک هم اقدام کنید. پس از همان اول ستی را انتخاب کنید که اقلام ضروری و کاربردی را داشته باشد.

ست کامل ابزار آشپزخانه

البته همانطور که در مقاله راهنمای خرید چاقوی آشپزخانه به آن اشاره کردیم؛ کاربردی‌ترین ابزارها آنهایی هستند که دقیقا مطابق با نیازها و سبک زندگی شما تهیه شده باشند. برای این کار کافی است، با نیازهای خود کاملا آشنا باشید و طبق آن‌ها دست به خرید بزنید. با این روش اطمینان داشته باشید که در پایان، یک ست کامل از ابزاری را خواهید داشت که تمام اقلام آن مورد نیاز و استفاده شماست و هیچ کدام قرار نیست بلااستفاده بماند.

خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که ست ابزار آشپزخانه شامل چه ابزاری می‌شود؟ باید گفت ابزار آشپزی اقلام بسیار زیادی دارند که یا می‌توانید به صورت تک خریداری کنید و یا به صورت سرویس. سرویس‌ها نیز خود انواع مختلفی دارند که اقلام هر کدام با بقیه ست‌های ابزار متفاوت است.

برخی از مدل‌ها همه چیز را به صورت کامل دارند و برخی دیگر اقلام کمتری نسبت به سایرین دارند اما می‌توانید آن‌ها را با اقلام تکی که در بازار موجودند تکمیل کنید. به طور کلی اقلام ست آشپزی را اگر به صورت کامل در نظر بگیریم شامل موارد زیر است: (لازم به ذکر است که تهیه همه اقلامی که در زیر آمده ضروری نیست و هرکس با توجه به سبک زندگی و نیاز خود می‌تواند اقلام مختلف را خریداری کند)

      1. چنگال ماکارانی
      2. ملاقه روغن گیر
      3. اسلایسر دالبری
      4. آبلیموگیر دستی
      5. قاشق اسکوپ
      6. همزن دستی
      7. درب باز کن
      8. صافی چای
      9. قاشق بزرگ
      10. سیر له کن
      11. گردو شکن
      12. چاقو تیزکن
      13. بیفتک کوب
      14. انبر استیک
      15. انبر سالاد
      16. پوست کن
      17. رنده سیر
      18. پیتزا بر
      19. پوره کن
      20. صافی
      21. لیسک
      22. کفگیر
      23. ملاقه
      24. قیف
      25. رنده

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع ابزار و تجهیزات آشپزخانه و کاربرد آن به طور اجمالی بپردازیم تا بتوانید با دید بازتری به خرید بپردازید.

به کمک ابزار کاربردی آشپزخانه، آشپزی برای شما لذت بخش و آسان می‌شود. از آنجایی که تنوع این ابزار بالاست، باید برای انتخاب و خرید این محصولات دقت بالایی داشته باشید. نیاز های خود را بشناسید و فقط برای براورده کردن نیاز های خود خرید کنید. علاوه بر این توجه به جنس، کیفیت ساخت و قیمت ابزار آشپزخانه نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *