دیباگران » آشنایی با انواع سرویس قاشق چنگال
آشنایی با انواع سرویس قاشق چنگال

آشنایی با انواع سرویس قاشق چنگال

انواع سرویس قاشق چنگال

در دنیای مدرن امروزی از سبک‌های سنتی فاصله گرفته و حتی در آشپزخانه نیز از ابزارهای مدرن استفاده می‌شوند. یکی از کاربردی‌ترین ابزار آشپزخانه که در وعده‌های غذایی مختلف با آن‌ها سر و کار داریم، سرویس قاشق چنگال غذاخوری است.

این ابزار در برند، مدل، جنس و حتی با طرح‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. همین تنوع بسیار بالای سرویس ابزار آشپزخانه باعث شده تا انتخاب برای مشتریان کمی دشوار باشد. برای انتخاب بهترین‌ها نیز باید به راهنمای خرید توجه داشت. در راهنمای خرید، به بررسی انواع سرویس غذاخوری اشاره می‌شود. در این مطلب ما قصد داریم در همین رابطه با شما عزیزان صحبت کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:

اهمیت خرید سرویس‌های قاشق و چنگال

انتخاب لوازم آشپزخانه که سرویس قاشق چنگال یکی از آن‌هاست برای بسیاری از ما کار سختی است. زیرا در حال حاضر مدل‌های بسیار زیادی از انواع قاشق و چنگال در بازار موجود است. اما قبل از هر چیز باید مدلی که قصد دارید آن را تهیه کنید از قبل و با توجه به دیگر ظروف پذیرایی انتخاب کرده باشد تا هنگام خرید دچار سر در گمی نشوید.

هرچند انتخاب طرح و مدل این محصول بسته به سلیقه هر شخص متفاوت است اما باید دقت کنید که جنس آن مرغوب باشد و از ماندگاری بالایی برخوردار باشد. نکته دیگری که قبل از خرید قاشق و چنگال باید به آن توجه کنید تعداد اعضای خانواده و یا تعداد تقریبی مهمان‌ها است. برای مثال اگر یک خانواده 4 نفره هستید بهتر است یک سرویس 12 پارچه را انتخاب کنید. سرویس دوازه پارچه قاشق چنگال شامل 6 عدد قاشق و 6 عدد چنگال بوده که برای استفاده 4 نفر کافی است. پس قبل از خرید به نکته نیز توجه داشته باشید تا در انتخاب محصول به شما کمک کند.

مدل‌های مختلف قاشق و چنگال موجود در سرویس

سرویس قاشق چنگال بهترین ابزاری است که در آشپزخانه برای سرو غذا از آن استفاده می‌کنند. این عضو جدایی‌ناپذیر از سفره، معمولاً به‌صورت سرویس و در یک مجموعه کامل عرضه می‌شود. گاهی افراد هنگام خرید نمی‌دانند که دقیقا به دنبال چه چیزی هستند. از این رو بهتر است با انواع سرویس و در نتیجه اقلام مختلفی که ممکن است در ست کامل قاشق و چنگال موجود باشد آشنا شوند.

اقلام موجود در سرویس کامل قاشق چنگال

  • قاشق غذا خوری: این قاشق دهنه گرد و بیضی شکلی دارد تا برای خوردن راحت غذا به کاربر کمک کند.
  • قاشق سوپ خوری: قاشق‌های سوپ خوری عموما ابعاد بزرگتری نسبت به قاشق غذا خوری دارند و کمی گود تر هستند تا به راحتی مایعات را در خود جای دهند.
  • قاشق چای خوری: این قاشق ابعاد کوچکی داشته وبرای اضافه کردن شکر و یا هم زدن چای یا قهوه کاربرد دارد.
  • قاشق بستنی خوری: این مدل از قاشق ها کمی بزرگتر از قاشق چای خوری هستند و برای خوردن بستنی و مربا استفاده می‌شوند.
  • قاشق شربت خوری: این قاشق‌ها عموما کوچک بوده و دسته‌های بلندی دارند تا شما به راحتی بتوانید شربت را مخلوط کنید.

مدل‌های مختلف چنگال در سرویس قاشق و چنگال

  • چنگال غذا خوری: این چنگال سایز بزرگی دارد تا برای خوردن قطعات بزرگ غذا و سالاد به کاربر کمک کند. چنگال غذاخوری در مدل‌های دو دندانه، سه دندانه و چهار دندانه طراحی شده‌اند.
  • چنگال میوه خوری: این چنگال ابعاد کوچکتری نسبت به چنگال غذا خوری داشته و برای سرو انواع میوه بسیار مناسب است. مدل های این نوع چنگال هم مانند بالا بوده که هر کدام برای سرو خوراکی و مواد غذایی خاص خود کاربرد دارند.

راهنمای انتخاب سرویس قاشق و چنگال

برای انتخاب تمامی لوازم آشپزخانه یا سرویس پذیرایی باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. وسایلی نظیر قاشق یا چنگال که به‌ صورت ست تولید می‌شوند، جزو سرویس‌های ضروری به شما می‌روند و تقریبا وجود این محصولات در هر خانه‌ای ضروری است؛ چراکه غذاهایی که در کشور ایران سرو می‌شوند را نمی توان بدون چنگال و قاشق میل نمود. برای انتخاب صحیح این ابزار حتماً به راهنمای خرید زیر توجه کنید:

طرح و شکل این ابزار را به خاطر بسپارید

قطعا یکی از مواردی که شما را برای خرید یک محصول ترغیب می‌کند ظاهر آن است. پس حتما این مورد بستگی به سلیقه شما دارد با این حال قبل از خرید یک مدل محصول خاص به دیگر ظروف خود نیز دقت کنید مثلا بشقاب و کاسه با رنگ و طرح های شلوغ را با همین سبک قاشق و چنگال ست کنید و یا اگر از ظروف مینیمال و ساده برای پذیرایی استفاده می‌کنید حتما قاشق های مدرن و بدون طرح را انتخاب کنید.

جنس را در اولویت قرار دهید

یکی از نکات مهم برای خرید ست قاشق و چنگال توجه به متریال به کار رفته و یا جنس محصول می‌باشد.  برای مثال عموما قاشق و چنگال را از فلز استیل تولید می‌کنند با این حال برخی از این محصولات با ترکیبات آلمینیوم و کروم و غیره تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ایراد این نوع از متریال‌ها در این است که در مناطق مرطوب به راحتی زنگ می‌زنند و دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نخواهید بود.

پس برای خرید سرویس قاشق چنگال توجه به متریال آن را باید در اولویت خود قرار دهید. همان طور که در بالا گفتیم بیشتر این ابزار از متریال‌هایی نظیر استیل، تیتانیوم، نیکل، کروم و یا حتی ترکیب چندین متریال تولید می‌شوند. گاهی نیز برای زیباتر شدن این سرویس جنس دسته آنها را از سرامیک، چوب یا حتی پلاستیک نشکن انتخاب می‌کنند.

وزن را فراموش نکنید

اگر به دنبال قاشق‌های با کیفیت در بازار هستید، حتماً به وزن آن توجه کنید. هر چقدر وزن این سرویس کمتر باشد، بدون شک کیفیت بهتری دارد و می‌توان گفت اصل است. اگر در قسمت بسته‌بندی این سرویس عدد ۱۰.۱۸ درج شده بود، مطمئن باشید که بالاترین کیفیت را دارد. چرا که این عدد نشان می‌دهد از آلیاژ ۱۸ درصد کروم و ۱۰ نیکل برای تولید این محصول استفاده کرده‌اند.

چگونه کیفیت اصل قاشق و چنگال را تشخیص دهیم؟

یکی از دغدغه‌های خانم‌های نو‌عروس، خرید سرویس قاشق چنگال با کیفیت اصل است. قطعاً بسیاری از مشتریان دغدغه خرید محصول با کیفیت اصل و قیمت مناسب را دارند. شما عزیزان می‌توانید برای برطرف کردن این مشکل و استرس، هنگام خرید همراه خود آهنربا داشته باشید.
درصورتی‌که در ترکیبات استیل ضد زنگ، نیکل وجود داشته باشد هرگز جذب آهنربا نخواهد شد. حال اگر آهنربا به چنگال یا قاشق شما چسبید، پس این سرویس نمی‌تواند کیفیت مطلوبی داشته باشد. از طرفی شما عزیزان با مراجعه به یک شرکت معتبر می‌توانید با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید.

جمع‌بندی

سرویس قاشق چنگال هم اکنون از مهم‌ترین ابزاری است که برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خرید این سرویس تنها توجه به کیفیت کافی نیست، بلکه باید به زیبایی آن نیز توجه داشت. همانگونه که می‌دانید، خرید هر محصول با کیفیتی مستلزم رعایت نکات بسیار مهمی است که باعث خرید اقتصادی می‌شود.
اکنون اگر قصد خرید دارید و می‌خواهید به با کیفیت‌ترین محصولات بازار دسترسی داشته باشید، همین حالا در سایت شرکت دیباگران به بخش خرید سرویش قاشق و چنگال مراجعه نموده و از بین بهترین مدل و برندهای موجود، محصول مناسبی انتخاب و ثبت سفارش نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *