دیباگران » آیا خرید زودپز ضروری است؟
آیا خرید زودپز ضروری است؟
آیا خرید زودپز ضروری است؟

آیا خرید زودپز ضروری است؟

آیا خرید زودپز برای هر خانه‌ای ضروری است؟

در گذشته از زودپز برای طبخ مواد غذایی مانند گوشت و حبوبات استفاده می‌کردند. همچنین این محصول یکی از لوازم کاربردی در آشپزخانه است و برای افراد شاغل که زمان کافی برای آشپزی ندارند، بسیار مناسب است. امروزه زودپزها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند اما کاربردهای این وسیله تنها به پخت حبوبات و گوشت محدود نمی‌شود؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطالب ما را همراهی کنید.

آیا خرید زودپز ضروری است؟

معرفی زودپز

زودپز یک ظرف قابلمه‌ای شکل است و دور درب آن یک واشر پلاستیکی تعبیه شده تا با بسته شدن مانع خروج بخار شود. علاوه بر این برای خارج کردن بخار اضافی روی درب آن یک سوپاپ وجود دارد. بخار حبس شده در این محصول سبب افزایش دما و فشار می‌شود و در نهایت مدت زمان طبخ غذا را سریع‌تر می‌کند.

کاربردهای زودپز

زودپز وسیله‌ای برای طبخ سریع غذا است، اما افزون بر این کاربردهای دیگری نیز دارد که از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این محصولات قابلیت پخت مواد مختلفی مانند لوبیا، تخم مرغ، پنیر، برنج، جو دوسر، انواع سبزیجات، پوره سیب زمینی و غذاهایی مانند سوپ، انواع خورشت، پاستا، آبگوشت و… را دارند.
  • برشته کردن آجیل
  • پخت نان
  • پخت انواع گوشت
  • تهیه ماست
  • تفت دادن انواع غذا
  • تهیه آب قلم گوسفند و گوساله
  • پخت حلیم و برنج
  • تهیه پاپ کورن
  • طبخ مرغ کبابی و… برخی دیگر از کاربردهای زودپز هستند

آیا خرید زودپز ضروری است؟

مزایای زودپز

زودپز نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری مزایا و معایبی دارد که از جمله مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخت غذا در کمترین زمان
  • صرفه جویی در زمان و مصرف انرژی
  • مواد مغذی، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و… موجود در غذا را حفظ می‌کند
  • سبب خوشمزه‌تر شدن غذا می‌شود
  • این محصول در هنگام پخت غذا ترکیبات مضری همچون آکریل آمید، لکتین، آفلاتوکسین تولید نمی‌کند یا باعث کاهش این مواد می‌شود
  • حفظ طعم و مزه مواد غذایی

مهم‌ترین نکات خرید زودپز

هنگام خرید زودپز، باید به چند نکته مهم توجه کنید که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما باید زودپزی را انتخاب کنید که توانایی تولید فشاری در اندازه‌ی ۱۰۳ کیلو پاسکال (15pci) را داشته باشد؛ زیرا اغلب غذاها برای پخت سریع و کامل به چنین فشار بخاری نیاز دارند.
  • برای جابه جایی و حمل راحت این ظروف بزرگ از نمونه‌هایی که دو طرف آن‌ها دسته‌دار هستند خریداری کنید؛ زیرا هنگامی که این محصول پر شود، جرم سنگینی خواهد داشت و حمل آن با یک دسته سخت می‌شود. این محصولات دارای لایه داخلی نچسب گزینه مناسبی برای خرید نیستند؛ زیرا در برابر گرما مقاوم نبوده و با گذشت زمان نیز از سطح داخلی زودپز جدا می‌شوند.
  • معمولا برند و فروشگاه‌های معروف و معتبر تضمین کیفیت بهتری دارند و در هنگام خرید، این محصول را از یک برند و فروشگاه معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و دوام آن مطمئن باشید. فروشگاه دیباگران یکی از معتبرترین مراکز عرضه‌کننده زودپز است که این محصول را در بهترین برندهایی مانند ریور، پاشاباغچه، یونیک و… به فروش می‌رساند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از آن خرید کنید.
  • برای جلوگیری از ذوب شدن دسته‌ها، ظروفی با دسته‌های نسوز خریداری کنید.

آیا خرید زودپز ضروری است؟

سایز و ظرفیت زودپز

زودپزها در ظرفیت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام از این ظرفیت‌ها برای تعداد مشخصی از اعضای خانواده کاربرد دارند. همچنین شما نمی‌توانید از تمام گنجایش زودپز استفاده کنید؛ زیرا باید برای بخار ایجاد شده در هنگام پخت فضای کافی باقی بماند. از جمله ظرفیت‌های مختلف این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۵ لیتری برای خانواده‌های ۳ نفره مناسب هستند.
  • ۶ لیتری برای خانواده‌های ۴ یا ۵ نفره طراحی شده‌اند.
  • ۷ لیتری برای خانواده‌های ۲ تا ۶ نفره مناسب هستند.
  • ۱۰ نفره برای خانواده‌های بیش از ۶ نفر طراحی شده‌اند.

جنس بدنه زودپز

زودپرها در دو جنس آلومینیومی و استیل ضد زنگ تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. زودپزهای استیل در مقایسه با انواع آلومینیومی جرم سنگین‌تری دارند؛ ولی در عوض طول عمر و ماندگاری آن‌ها بیشتر است. استیل به کار رفته در ساختار زودپز باعث می‌شود تا غذا با سرعت بیشتری گرم شود و همچنین مدت زمان زیادی گرما را در خود نگه دارد.

از آنجایی که زودپزهای استیل برخلاف محصولات آلومینیومی رسانا نیستند، برای رفع این مشکل در بخش زیرین این محصول یک ورقه آلومینیومی به کار رفته تا به طور یکسان گرما را به همه‌ی نقاط منتقل کند. با توجه به این ویژگی‌ها، زودپزهای استیل نسبت به نوع آلومینیومی این محصول با قیمت بالایی در بازار عرضه می‌شوند.

ظروف آلومینیومی سبک هستند و همچنین به دلیل رسانا بودن حرارت را بطور یکسان در تمامی نقاط پخش می‌کنند. اما این نوع محصولات ماندگاری پایینی دارند و ممکن است پس از مدتی استفاده کارایی خود را از دست بدهند.

جنس کف زودپز

جنس کف زودپز از جمله مواردی است که در پروسه پخت غذا اهمیت بسیار بالایی دارد. به طوری که هر چقدر کف این محصول باکیفیت باشد، غذا به صورت یکنواخت پخته می‌شود و به سادگی نمی‌سوزد. در هنگام خرید این وسیله به سراغ نمونه‌هایی بروید که جنس کف آن‌ها از بی‌متال یا تری‌متال باشد.

خرید زودپز

دیباگران یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه فروش و عرضه لوازم خانگی، سرویس آشپزخانه، لوازم پخت‌وپز و… است. این فروشگاه اینترنتی محصولاتِ، برندهایی همچون ریور، پاشاباغچه، یونیک و… را با بهترین کیفیت و اصالت عرضه می‌کند.

از ویژگی‌های فروشگاه دیباگران می‌توان به امکان خرید عمده و خرده محصولات، خرید نقدی و قسطی، ارسال سریع، امکان ارسال به همه شهرها، امکان تحویل اکسپرس، ۲۱ روز ضمانت بازگشت کالا، اصل بودن محصولات، داشتن گارانتی و… اشاره کرد.

همچنین این فروشگاه برای راحتی مشتریان خود، همه محصولاتی را که با سلیقه‌ی مشتری مطابقت نداشته باشد را پس می‌گیرد. در ضمن اگر در فرآیند خرید یا پس از آن مشکلی برای شما رخ داد، امکان تماس و پشتیبانی ۲۴ساعته وجود دارد و شما می‌توانید از این طریق مشکل خود را حل کنید. برای سفارش زودپز تنها باید از طریق سایت، ظرفیت و سایز مورد نظر خود را پس از مقایسه قیمت و کیفیت با سایر برندها، انتخاب کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در مدت زمان کوتاهی به دست شما برسد.

سخن پایانی

زودپزها جزو لوازم کاربردی آشپزخانه هستند که در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. کاربردهای این وسیله تنها به پخت حبوبات و گوشت ختم نمی‌شود و از جمله کاربردهای دیگر آن می‌توان به برشته کردن آجیل، پخت نان، پخت انواع گوشت، تهیه ماست و… اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید این محصول را با بهترین و معتبرترین برندها (پاشاباغچه، ریور، یونیک و…) از فروشگاه دیباگران خریداری کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *