دیباگران » انتخاب بهترین استکان و لیوان
انتخاب بهترین استکان و لیوان

انتخاب بهترین استکان و لیوان

بهترین استکان و لیوان های بازار را بشناسید

استکان یا لیوان به ظروفی اطلاق می‌شود که برای سرو نوشیدنی از آن‌ها استفاده می‌کنند. تولید انبوه ظروف سرو و پذیرایی با کاربرد های مختلف باعث شده تا ما در انتخاب کالای مورد نظر خود دچار تردید شویم. با این حال ما قصد داریم در این مورد تجربیات و اطلاعات خودمان را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

امروزه برای سرو نوشیدنی‌های مختلف، ظروف گوناگونی در بازار موجود است که از آن‌ها می‌توان به لیوان‌های کمر باریک، ماگ، فنجان، استکان، ماگ دمنوش و… اشاره کرد. از آنجایی که حداقل 1 مورد از این لیوان‌ها در منزل همه ما پیدا می‌شوند، شما نیز احتمالا مدل‌های متنوعی از آن‌ها را مشاهده کرده‌اید اما اگر به کافی‌شاپ بروید، ممکن است لیوان‌هایی با طرح و مدل عجیب ببینید که کاربرد برخی از آن‌ها را نیز نمی دانستید.

در زیر به بررسی و کاربرد مدل‌های مختلف انواع استکان و  لیوان پرداختیم:

فنجان

دنیای تنوع لیوان‌ها، دنیای چندان بزرگی به نظر نمی‌رسد با این حال شناخت مدل‌های متنوع استکان و لیوان خالی از لطف نیست. در این‌جا می‌خواهیم به بررسی انواع لیوان بپردازیم که بهتر است آغاز مطلب را با فنجان شروع کنیم. همان‌طور که همه ما می‌دانیم از فنجان برای صرف قهوه، چای و انواع نوشیدنی استفاده می‌شود و همه ما در منزل‌مان چند دست در مدل‌های مختلف از آن داریم.

فنجان‌ها جنس‌های مختلفی دارند از جمله شیشه یا بلور، چینی، سرامیک، کریستال و …  در هنگام خرید فنجان به کیفیت و جنس آن دقت داشته باشید. برخی از اجناس از کیفیت ضعیفی برخودار هستند و دوام آنچنانی ندارند.

برای خرید یک محصول با کیفیت به سراغ برندهای شناخته شده بروید. برای مثال  محصولات برند ترکیه‌ای پاشا باغچه از کیفیت بالایی برخودار هستند. همچنین شما می‌توانید با خرید یک ست فنجان قهوه‌ خوری چینی، به میز پذیرایی خود جذابیت شگفتی ببخشید.

انتخاب بهترین استکان و لیوان

لیوان خمره‌ای

امروزه با گسترش و پیشرفت صنعت مد، مدل‌های جدیدی در طراحی انواع استکان و لیوان به وجود آمده است. یکی از این مدل‌ها لیوان خمره‌ای شیشه‌ای است که از آن به عنوان مصارف روزانه نیز استفاده می‌شود. این لیوان‌ها دوام بیشتری نسبت به سایر لیوان‌های شیشه‌ای دارند و علت این دوام نداشتن پایه در آن‌ها است. در پذیرایی‌ها می‌توانید برای سرو نوشیدنی‌های غلیظ از این مدل لیوان‌ها استفاده کنید. زیرا این لیوان‌ها در زیبایی ظاهری تاثیر به‌سزایی دارند.

ماگ‌

به طور کلی ماگ‌‌ها از خانواده استکان و لیوان هستند با این تفاوت که از جنس سفال یا شیشه درست می‌شوند و برای افزایش زیبایی در آن‌ها از روکشی با جنس سرامیک استفاده می‌شود. این لیوان‌ها در طراحی‌های مختلف و گوناگونی در بازار وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان بهترین و ماندگارترین هدیه به پدر، مادر، خواهر، معلم، دوست صمیمی، هم‌کلاسی و… استفاده کرد.

همچنین این لیوان‌ها کاربرد فراوانی دارند که اگر بخواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم عبارت است از سرو نوشیدنی‌های گرم، استفاده به‌عنوان تزئین، هدیه به شخصی که کارمند یا دانشجو است برای استفاده در محل‌کار یا تحصیل و… همچنین امروزه یکی از مهم‌ترین کاربرد ماگ‌ها این است که به‌عنوان تبلیغات استفاده می‌شوند. به این صورت که اغلب سازمان‌ یا شرکت‌ها نام برند و یا نام شرکت خود را بر روی یک ماگ چاپ کرده و آن را در میان افرادی که در آن شرکت مشغول به کار هستند، توزیع می‌کنند.

لیوان بزرگ شیشه‌ای

ما معمولا در منزل برای استفاده شخصی خود از استکان و لیوان با اندازه‌های کوچک یا متوسط استفاده می‌کنیم. اما اگر به کافی‌شاپ سر بزنید می‌بینید که برای سرو انواع نوشیدنی گرم، آب میوه، بستنی و… از لیوان‌های بزرگ شیشه‌ای استفاده می‌شود.

 سرو نوشیدنی یا آب‌میوه در این لیوان‌ها زیبایی را چند برابر می‌کند و باعث جلب توجه می‌شود. اغلب این لیوان‌ها بر خلاف ماگ‌ها که معمولا کوتاه و گرد مانند هستند، اندازه‌ای بلند و کشیده دارند که بهترین گزینه برای سرو به شمار می‌روند. شما نیز می‌توانید  از این لیوان‌ها به‌عنوان ظرف سرو آب هویچ بستنی برای میهمانان خود استفاده کنید.

انتخاب بهترین استکان و لیوان

نیم لیوان

این مدل از لیوان، امروزه توانسته جایگاه ویژه‌ای را در میان سایر لیوان‌ها کسب کند. این لیوان برای سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم به کار می‌رود. همچنین می‌توانید از این‌ کار برای سرو شربت همراه با یخ در مراسمات خود استفاده کنید.

زیرا این لیوان می‌تواند یخ را تا مدت زیادی نگه‌ دارد از آب شدن آن در زمان کوتاه جلوگیری می‌کند. نیم لیوان‌ها از جمله کارهایی هستند که در طرح ، مدل و برندهای مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید بسته به سلیقه خودتان آن‌ها را خریداری نمایید.

لیوان بلند شیشه‌ای

یکی دیگر از مدل‌های متنوع استکان و لیوان، لیوان‌های شیشه ای بلند هستند. این لیوان‌ها همانند لیوان‌های بزرگ شیشه‌ای هستند که می‌توانند در جنس بلور، کریستال یا شیشه تولید شوند. شما می‌توانید با استفاده از این لیوان‌ها میز پذیرایی خود را زیبا و جذاب‌تر کنید.

برای این‌کار می‌توانید ژله را در داخل این لیوان‌ها سرو کنید زیرا این لیوان ها به دلیل ارتفاع بلندشان می‌توانند گزینه مناسبی برای سرو میوه و ژله به‌صورت لایه‌ای باشند.

فنجان چینی

 فنجان چینی یکی از انواع استکان به‌شمار می‌رود. از این وسیله معمولا برای سرو انواع نوشیدنی‌های گرم همچون کاپوچینو، قهوه، نسکافه، شیرکاکائو و… استفاده می‌شود. این وسیله که از جنس چینی است دارای ظاهری زیبا و معمولا مینیمال است.

البته لازم به ذکر است که اغلب فنجان‌های چینی دارای اندازه‌های مختلفی هستند که هریک برای یک نوع نوشیدنی به کار می‌روند. باتوجه به میزان استفاده و کاربرد این وسیله در منزل و مراسمات، باید به هنگام خرید این فنجان‌ها دقت کنید تا این وسیله را در کیفیت مناسب تهیه کنید. بهتر است این محصول را در برندی معتبر خریداری کنید تا از دوام طولانی برخودار باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی‌ کردیم تا مطالب مفیدی درباره انواع استکان و لیوان به شما ارائه دهیم. همان‌طور که گفتیم نوع برند و کیفیت محصول در هنگام خرید، امری مهم به‌شمار می‌رود. از این رو اگر می‌خواهید استکان و لیوان با کیفیت برتر و برند معتبر خریداری کنید می‌توانید از فروشگاه دیباگران اقدام به خرید این محصولات کنید. مجموعه بزرگ دیباگران، فروشگاهی معتبر در زمینه فروش انواع محصولات آشپزخانه می‌باشد که از ویژگی‌های ممتازی همچون ضمانت بازگشت محصول، قیمت مناسب، تنوع بالای محصولات، برندهای معتبر و با کیفیت، پشتیبانی ۲۴ ساعته و… برخودار است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *