دیباگران » انواع فلاسک و نکات مهم در خرید آن‌ها
انواع فلاسک و نکات مهم در خرید آن‌ها

انواع فلاسک و نکات مهم در خرید آن‌ها

انواع فلاسک و نکات مهم در خرید آن‌ها

فلاسک وسیله‌ای شناخته شده و کاربردی است. کمتر کسی را می‌توان یافت که از کارایی آن بی‌اطلاع باشد. اگر از جمله افرادی هستید که ساعات زیادی را خارج از منزل به سر می‌برید. به چای و یا انواع نوشیدنی‌های گرم علاقه‌مند هستید و یا زمان کافی برای آماده کردن نوشیدنی مورد علاقه خود را ندارید. خرید این وسیله را در اولویت خود قرار دهید.

در صورتی که قصد خرید آن را دارید و به دلیل نداشتن اطلاعات، خرید خود را به تعویق می‌اندازید، با ما در این مقاله همراه باشید تا با کسب اطلاعات از انواع مختلف این محصول و نکات مهم در زمان خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع فلاسک و نکات مهم در خرید آن‌ها

معرفی فلاسک

در مواقعی که زمان زیادی را در خارج از منزل به سر می‌برید و دسترسی به وسایل مورد نیاز برای تهیه نوشیدنی گرم یا سرد را ندارید، وجود وسیله‌ای که بتواند دمای نوشیدنی شما را تا مدت زمان مناسبی حفظ کند بسیار موثر است. پوشش این وسیله باید به شکلی باشد تا در مکان‌های سرد، گرمای خود را از دست ندهد و بالعکس.

دیواره درونی و بیرونی این محصول باید به گونه‌ای باشد تا از ورود و یا خروج دما به داخل فلاسک جلوگیری کند. فلاسک بهترین انتخاب برای افرادی است که به دلیل مشغله زیاد فرصت تهیه نوشیدنی را ندارند تا علاوه بر صرفه جویی در زمان، خستگی را از تن بیرون کرده و برای ادامه کار آماده شوند. برای خرید این وسیله پر کاربرد باید ابتدا به نیاز خود توجه کنید. سپس با آگاهی از انتظارات خود از یک فلاسک، بهترین نوع آن را از نظر ظرفیت و ابعاد، شکل ظاهری و جنس بدنه خریداری کنید.

انواع فلاسک از نظر ظرفیت

زمان خرید ابتدا باید توجه داشته باشید این محصول را برای استفاده در چه مکانی با ظرفیت چند نفر می‌خواهید. در صورتی که اهل گردش و تفریح‌های فردی هستید و یا از آن دسته افرادی هستید که به نوشیدنی‌های گرم‌ علاقه خاصی دارید، مدل‌های تک نفره بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

گنجایش این فلاسک‌ها معمولا نیم لیتر بوده و ابعاد و اندازه آن به گونه‌ای است که به راحتی در دست جای می‌گیرد و امکان قرار دادن آن در کوله پشتی و یا کیف دستی نیز وجود دارد. نمونه‌های بزرگتر این محصول برای تفریح‌های خانوادگی بسیار مناسب هستند و با ظرفیت بالایی که دارند. تا ساعت‌ها نیاز شما را به نوشیدنی‌های مورد علاقه‌تان تامین می‌کنند.

انواع فلاسک از نظر ظاهری

امروزه فلاسک‌های موجود در بازار از لحاظ ظاهری تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که می‌توان انواع این محصول را از نظر شکل ظاهری در موارد زیر دسته‌بندی کرد:

  • فلاسک چای دسته‌دار یکی از انواع این محصول است که قطعا آن را دیده‌اید و یا از آن استفاده کرده اید. این مدل‌ها معمولا ظرفیت‌های متفاوتی دارند تا افراد بر اساس نیاز خود نمونه‌ای از آن را انتخاب کنند. مدل مسافرتی لیوان دار نوع دیگر این محصول است که معمولا مقدار نوشیدنی زیادی را در خود جای نمی‌دهد. اما با به همراه داشتن لیوان که بر روی آن تعبیه شده، ظاهری زیبا و کاربردی دارد.
  • برخی دیگر از مدل‌های این محصول به شکل دوقلو طراحی و تولید شده اند. در این مدل هر یک از محفظه‌های نگهدارنده کاملا از قسمت دیگر مجزا بوده و به این ترتیب به همراه داشتن دو نوشیدنی برای شما امکان‌پذیر می‌شود.
  • همچنین این محصول از نظر ظاهری به دو شکل استوانه و کتابی تولید می‌شود که مدل کتابی از نظر ابعاد، فضای کمتری را اشغال می‌کند. در نهایت باتوجه به نوع مصرفتان می‌توانید نمونه مناسب آن را انتخاب و خریداری کنید.

انواع فلاسک و نکات مهم در خرید آن‌ها

انواع فلاسک از نظر جنس

علاوه بر شکل ظاهری، فلاسک‌های موجود در بازار را می توان از لحاظ متریال نیز دسته بندی کرد که در زیر برای شما شرح داده ایم:

  • جنس بدنه داخلی این کالا معمولا به شکل استیل و شیشه است. نوع استیل استفاده شده در آن ضد زنگ بوده و علاوه بر مقاومت و استحکام بالا، دمای نوشیدنی را نیز به خوبی حفظ می‌کند.
  • نوع دیگر که همان مدل‌های شیشه‌ای هستند، از دو لایه با جنس شیشه تشکیل شده‌اند و به خوبی دما و کیفیت نوشیدنی را حفظ می‌کنند. همچنین جنس تشکیل دهنده بدنه بیرونی اغلب پلاستیک و استیل است.
  • مدل‌های پلاستیکی به دلیل وزن سبک، حمل آسان‌تری دارند و در نقطه مقابل مدل‌های استیل با ظاهری زیبا، رنگ‌های درخشان و براق قدرت پاک شوندگی بالاتری دارند.

مهم‌ترین نکات زمان خرید فلاسک

حالا که با انواع مختلف این محصول آشنا شدید، می‌توانید با آگاهی بیشتری برای خرید اقدام کنید. اما تنها دانستن نکات بالا برای خرید این محصول کافی نیست. چرا که عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارد که آگاهی از هر یک از آن‌ها می‌تواند شما را برای داشتن خریدی مناسب یاری دهد. این نکات به شرح زیر است.

  • در زمان خرید به درب محصول توجه کنید، درب محصول باید به گونه‌ای باشد که به خوبی بسته شود و امکان ورود و خروج دما از آن وجود نداشته باشد. همچنین بررسی کنید تا درب نشتی نداشته و به خوبی روی بدنه قرار بگیرد.
  • به خروجی محصول دقت کنید. خروجی مایعات از فلاسک به سه شکل فشاری، ضامنی و پیچی است. معمولا در میان انواع مدل‌های آن، نمونه‌های پیچی بهترین مدل هستند و مقاومت بالایی را در برابر فشار و ضربه در میان سایر مدل‌ها از خود نشان می‌دهند.
  • به مدت زمان گرم نگه داشتن محصول توجه کنید. این نکته را می‌توانید از طریق دفترچه راهنما مطلع شوید. با آگاهی از این مسئله می‌توانید انتخابی بهتری باتوجه به نیاز خود داشته باشید.
  • برند محصول را مورد بررسی قرار داده و از اصل و یا تقلبی بودن آن اطمینان حاصل کنید. معمولا کالاهایی با برند معتبر، دارای کیفیت ظاهری بالاتری هستند و تشخیص آن‌ها با بررسی کیفیت ظاهری کار سختی نیست.

سخن پایانی

فلاسک معمولا از وسایلی است که از زمان‌های قدیم تا کنون به شکل‌های متفاوتی وجود داشته و به یکی از کاربردی‌ترین لوازم برای رفتن به گردش و سفر تبدیل شده است. این محصول در شکل‌های متفاوتی تولید می‌شود تا افراد با هر سلیقه و نیازی بتوانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. همچنین گنجایش‌های مختلف این محصول می‌تواند برای استفاده تک نفره، دونفره و یا خانواده‌های پرجمعیت مناسب باشد. توصیه ما به شما برای داشتن خریدی رضایت بخش، مراجعه به فروشگاه‌هایی معتبر است. تا با خیالی آسوده از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید و محصول مورد نظر را بخرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *