دیباگران » انواع کتری و قوری و نکات مهم در خرید آن‌ها
انواع کتری و قوری و نکات مهم در خرید آن‌ها

انواع کتری و قوری و نکات مهم در خرید آن‌ها

انواع کتری و قوری و نکات مهم در خرید آن‌ها

کتری و قوری از ملزومات هر خانه و آشپزخانه‌ای هستند که برای تهیه محبوب ترین نوشیدنی ها یعنی چای و قهوه مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول کاربردی انواع مختلفی دارد و در مدل‌های استیل، لعابی، شیشه ای با طراحی‌های خاص و زیبا به تولید می‌رسد. در این مقاله قصد داریم با انواع کتری قوری و نکات مهم در خرید آنها صحبت کنیم. اگر تصمیم دارید با خرید این محصول کاربردی حال و هوای آشپزخانه خود را عوض کنید در ادامه با ما همراه باشید‌.

انواع کتری قوری

در سال‌های اخیر انواع کتری و قوری با مدل‌های جدید و جذاب جایگزین سماورهای قدیمی شده‌اند و رنگ و روی تازه‌ای به آشپزخانه‌ها بخشیده‌اند. البته که استفاده از سماور برای دم کردن چای طعمی دلچسب و نوستالژی دارد اما کار با کتری قوری به مراتب آسان‌تر کرده و این موضوع موجب محبوبیت این محصول شده و بازار فروش آن را رونق داده است.

انواع کتری و قوری و نکات مهم در خرید آن‌ها

کتری قوری در انواع مدل ها و با متنوع ترین متریال ها به تولید می‌رسد و هر مدل از آن ویژگی های منحصر به فردی دارد. ان اع کتری قوری عبارتند از:

  • کتری قوری لعابی

کتری قوری‌های لعابی جزو اولین مدل‌های کتری قوری‌ که در اغلب خانه‌ها وجود دارد و تهیه چای با آن طعمی شبیه به سماور دارد. از ویژگی‌های کتری قوری لعابی می‌توان به استحکام بالای آن اشاره کرد. همچنین این محصول از نظر رنگ بندی و طرح و مدل از تنوع بی‌نظیری برخوردار می‌باشد.

  • کتری و قوری برقی

کتری قوری برقی یکی از مدل‌های این محصول کاربردی است که از نظر سرعت و عملکرد حرف اول را می‌زند. اما به عقیده بسیاری از افراد طعم و عطر چای را به خوبی حفظ نمی‌کند. این محصول در مدل‌های سماوری و ساده در بازار موجود است و شما می‌توانید به تناسب سلیقه و فضای آشپزخانه خود، نمونه‌ای از آن را تهیه کنید. کتری قوری‌ برقی برای آشپزخانه‌های با سبک مدرن بهترین انتخاب است.

  • کتری و قوری شیشه‌ای

این نمونه از کتری قوری با ظاهر شیشه ای خود روند جوشیدن آب، آماده شدن چای و دمنوش‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. کتری قوری شیشه‌ای از جنس پیرکس بوده و بسیار مقاوم است و در ابعاد و اندازه های متنوع تولید می شود. معمولا کاربران خاص پسند و افرادی که اهمیت زیادی به دکوراسیون آشپزخانه خود اهمیت می‌دهند، نسبت به خرید این محصول اقدام می‌کنند.

  • کتری قوری چینی

ظروف چینی در دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای دارند و امروزه اکثر وسایل موجود در خانه و آشپزخانه‌ها از این جنس است. یکی از انواع مدل های کتری قوری مدل های چینی هستند که به لحاظ مقاومت بهتر از نمونه های پیرکس و ضعیف تر از مدل های لعابی و استیل می باشند‌. این ظروف از نظر طرح و رنگ طیف وسیعی از رنگ ها و مدل ها را در برمی‌گیرند.

  • کتری قوری های استیل

همانطور که می‌دانید ظروف استیل با دوام و بسیار محکم هستند. بنابراین تا مدت طولانی می توان از آن ها استفاده کرد بدون اینکه کمترین تغییری در کیفیت یا ظاهر آن‌ها ایجاد شود. این کتری ‌ها خیلی زود گرم می شوند و فرآیند جوشیدن آب و تهیه چای را سرعت می‌بخشند. اگر به دنبال یک قوری با دوام بسیار بالا هستید، یقینا این محصول گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود.

انواع کتری و قوری و نکات مهم در خرید آن‌ها

نکات مهم در انتخاب و خرید کتری و قوری

همانگونه که پیش‎تر ذکر شد، کتری و قوری انواع مختلفی دارند و در مدل‌های متنوع با استفاده از متریال‌های متفاوت به تولید می‌رسند. اگر قصد خرید این محصول را دارید برای داشتن خریدی با کیفیت بهتر است به یک سری نکات دقت داشته باشید و با بررسی آنها خرید خوبی را تجربه کنید. نکات مهم در انتخاب و خرید این محصول عبارتند از:

  • اندازه و ظرفیت

قبل از خرید این محصول حتماً باید به اندازه و ظرفیت آن توجه کنید. اگر این محصول را برای استفاده شخصی تهیه می‌کنید مدل‌های کوچک‌تر می‌توانند نیاز شما را به خوبی تامین کنند. اما در صورتی که برای استفاده در میهمانی‌ها و مجالس اقدام به خرید کتری قوری می‌کنید حتماً باید به دنبال محصولاتی با ظرفیت و گنجایش بزرگ باشید.

  • جنس

انواع کتری و قوری از نظر نوع متریال در مدل‌های چینی، چدنی، لعابی، شیشه‌ای، استیل، گرانیت و… تهیه می‌شوند و هر کدام ویژگی‌های مختص خود را دارند. بنابراین با توجه به این ویژگی‌ها به انتخاب کتری قوری با جنس مناسب بپردازید.

  • طراحی و استایل

این محصول در مدل‌های متنوع و سبک‌های گوناگون به تولید می‌رسد تا افراد با سلیقه‌های متفاوت بتوانند به راحتی نمونه مناسب برای منزل خود را تهیه کنند. نکته‌ای که در انتخاب و خرید کتری قوری باید به آن دقت کنید تناسب سبک محصول با سبک دکوراسیون آشپزخانه است که این موضوع تاثیر بسیاری بر زیبایی فضای آشپزخانه دارد.

  • کارایی و کاربرد

یکی از مهمترین انتظارات افراد برای خرید کتری قوری جوشاندن سریع آب و سرعت در تهیه چای است. علاوه بر آن شستشوی راحت و تمیز شدن آسان از دیگر انتظاراتی است که معمولاً در هنگام خرید کتری و قوری باید در نظر گرفته شود. این دو ویژگی ممکن است افراد را درهنگام خرید محصول، اندکی بخ چالش بکشد.

  • برند

کتری قوری یک محصول فوق العاده کاربردی است که در همه جای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و تولید آن به واسطه برندهای متعددی صورت می‌گیرد. بنابراین زمانی که برای خرید این محصول به صورت اینترنتی یا حضوری اقدام می‌کنید با طیف وسیعی از برندها روبرو می‌شوید که این موضوع باعث سردرگمی به هنگام خرید می‌شود. قبل از مراجعه به مراکز فروش و خرید این محصول با برندهای معتبر آشنا شوید و برای داشتن خریدی با کیفیت به سراغ برندهای مطرح بروید.

  • قیمت

انواع کتری قوری با توجه به نوع جنس، میزان کیفیت، اندازه و… با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. اگر قصد خرید این محصول را دارید، لازم است با درنظر داشتن بودجه خود، محصولی مناسب انتخاب و تهیه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی انواع کتری و قوری و نکات مهم در خرید این محصول پرداختیم. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم کتری قوری یک وسیله فوق العاده کاربردی است که برای تهیه نوشیدنی‌های گرم و در راس آنها چای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در انواع لعابی، شیشه‌ای، استیل، چینی، سرامیکی و… به تولید می‌رسد و از نظر سایز و اندازه، طرح و مدل طیف وسیعی از رنگ‌ها و طرح‌ها را در بر می‌گیرد تا افراد به تناسب سلیقه و علاقه خود نمونه‌ای از آن را انتخاب کنند.

اگر تصمیم دارید این محصول را با قیمت عالی و کیفیت مناسب خریداری کنید، می‌توانید به سایت مجموعه دیباگران مراجعه فرمایید. دیباگران سالیان سال است که در حوزه فروش محصولات آشپزخانه و موارد مشابه، با هدف جلب رضایت مشتری فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *