دیباگران » بررسی انواع قابلمه و راهنمای خرید آن
بررسی انواع قابلمه و راهنمای خرید آن

بررسی انواع قابلمه و راهنمای خرید آن

انواع قابلمه و راهنمای خرید آن

یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه که وجود آن برای پخت و پز و آشپزی ضروری است انواع قابلمه و سرویس آن می‌باشد. هر چند این محصول به صورت تکی و جداگانه نیز به فروش می‌رسد با این حال برای هم سان شدن دکور آشپزخانه سعی کنید آن را به صورت یک ست کامل تهیه کنید. سرویس‌های قابلمه خود از تعدادی ظرف در سایزهای مختلف که شامل تابه و قابلمه است تشکیل شده اند و در مقایسه با قابلمه‌های تکی بسیار محبوب‌اند.

انواع قابلمه

قابلمه‌ها از نظر جنس انواع مختلفی دارند که با شناخت دقیق آن‌ها می‌توانید خرید مطلوبی داشته باشید. در زیر به معرفی انواع مختلف قابلمه پرداخته‌ایم پس تا پایان با ما همراه باشید:

چدنی

این ظروف چدنی در برابر ضربه و حرارت بسیار مقاوم بوده و برای غذاهایی که زمان پخت بالایی دارند مناسب هستند. قابلمه چدنی اصل باید فاقد آلومینیوم باشد این محصولات همچنین از نظر رنگ و ظاهر تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و در مقایسه با سایر قابلمه‌ها گران تر هستند.

مسی

محصولات مسی به این خاطر که با غذاهای اسیدی واکنش نشان می‌دهند، بایستی سطح داخلی آن‌ها را با برخی از آلیاژهای فلزی پوشاند. در ضمن قابلمه‌های  مسی هر چقدر خالص‌تر باشند جرم آنها سنگین‌تر است.

استیل

ظرف‌های استیل واکنش‌پذیر نیستند و تنها ایراد آن‌ها هدایت مستقیم حرارت است که سبب سوختن غذا می‌شود.

تفلون

این نوع قابلمه به دلیل قیمت پایین و تنوع رنگ بالا بسیار پرفروش است و اگر ظروف تفلون دچار خراشیدگی شوند کارایی خود را از دست می‌دهند.

سرامیک

ظرف‌های سرامیکی از چند لایه ساخته شده‌اند که روکش سرامیکی آن‌ها نچسب بوده و این ویژگی‌ محصولات سرامیکی سبب محبوبیت آن شده است. همچنین این نوع قابلمه‌ها شست‌وشوی راحتی دارند و نمونه‌های اصل آن بسیار گران هستند.

گرانیت

ظروف گارانیتی به دلیل نسوز و نچسب بودن از سوختن غذا جلوگیری می‌کنند و از سوی دیگر برای طبخ غذا به روغن کمتری نیاز دارند.

پیرکس

نمونه‌های پیرکس به هیچ عنوان با مواد غذایی واکنش نمی‌دهند و برای پخت غذا در این قابلمه‌ها باید از حرارت ملایم استفاده کنید. از دیگر مزایای این نوع قابلمه می‌توان به قابلیت مشاهده غذا در  حین طبخ اشاره کرد.

روحی

امروزه پیدا کردن ظروف روحی کار دشواری است و اغلب انواع ظروف آلومینیومی را به جای محصولات روحی می‌فروشند. قابلمه آلومینیومی سبک بوده و همچنین به دلیل رسانا بودن، حرارت را بطور یکسان در تمامی نقاط پخش می‌کند. با این حال در مقابل با برخی از مواد غذایی واکنش نشان داده و باعث تغییر رنگ و طعم غذا می‌شود.

کاربردهای قابلمه

همان طور که همه ما می‌دانیم قابلمه برای پخت انواع مختلف غذا کاربرد دارد. اما نکته حائز اهمیتی که دارد این است که هر کدام از قابلمه ها با توجه به نوع متریالی که از آن تولید شده‌اند برای طبخ غذای خاصی کاربرد دارند.

برای مثال قابلمه‌های لعابی بیشتر برای طبخ سوپ مناسب‌اند و شما نمی‌توانید داخل این ظروف برنج طبخ کنید زیرا در بیشتر مواقع برنج را می‌سوزاند.

نکات مهم در مورد خرید قابلمه مناسب

اگر قصد دارید از بین انواع مختلف قابلمه بهترین و با کیفیت‌ترین نمونه را خریداری کنید، باید به چند مورد مهم دقت کنید که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت انتقال حرارت

فلزات مختلف حرارت را به طور یکسانی منتقل نمی‌کنند، به عنوان نمونه قابلمه‌های مسی در مقایسه با استیل در انتقال گرما عملکرد بهتری دارند و غذا یکدست و یکنواخت طبخ می‌شود.

قیمت

یکی دیگر از نکات مهم در خرید این محصول قیمت آن است، شما عزیزان می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها این محصول را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه کنید. به عنوان مثال ظروف مسی نسبت به رویی قیمت بالایی دارند.

واکنش‌پذیری

بعضی از فلزها با مواد غذایی واکنش می‌دهند به عنوان نمونه غذاهای اسیدی و گوجه فرنگی با آلومینیوم واکنش می‌دهند. در اثر این واکنش‌پذیری فلزات جذب غذا می‌شوند در نتیجه به بدن آسیب می‌رسانند.

تعمیر و نگهداری

بعضی از انواع قابلمه‌ها در مقایسه با برخی دیگر به مراقبت کمتری نیاز دارند به عنوان مثال نگه‌داری انواع رویی و استیل در مقایسه با سایر جنس‌ها ساده‌تر است.

برند و فروشگاه

معمولا برند‌ و فروشگاه‌های معروف و معتبر تضمین کیفیت بهتری دارند و در هنگام خرید، این محصول را از یک برند و فروشگاه معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و دوام آن مطمئن باشید. فروشگاه دیباگران یکی از معتبرترین مراکز عرضه‌کننده قابلمه است که این محصول را در بهترین برندهایی مانند ریور، پاشاباغچه، یونیک و غیره به فروش می‌رساند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از آن خرید کنید.

سایز قابلمه

قابلمه‌ها در ظرفیت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام از این ظرفیت‌ها برای تعداد مشخصی از اعضای خانواده کاربرد دارند. از جمله این سایز‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایز 12 و 14 برای طبخ غذای یک نفر مناسب هستند.
  • سایز 16 برای پخت غذای 1 تا 2 نفر مناسب هستند.
  • سایز 18 برای خانواده‌های 2 تا 3 نفره طراحی شده‌اند.
  • سایز 20 برای خانواده‌های 4 نفره مناسب هستند.
  • سایز 22 برای خانواده‌های 5 نفره طراحی شده‌اند.
  • سایز 24 برای خانواده‌های 6 نفره هستند.
  • سایز 28 برای طبخ غذای 6 الی 7 نفر مناسب هستند.
  • سایز 30 برای خانواده‌های 9 نفره طراحی شده‌اند.
  • سایز 32 برای طبخ غذای 10 نفر مناسب هستند.

این موارد تنها برخی از سایزهای قابلمه بوده چرا که سایزهای دیگری همچون 34، 36، 38، 40، 42، 44، 46، 48، 50، 52، 54 از  این ظروف نیز موجود هستند.

خرید قابلمه

دیباگران یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه‌ فروش و عرضه لوازم خانگی، سرویس آشپزخانه، لوازم پخت‌و‌پز و غیره است‌. این فروشگاه اینترنتی محصولات برندهایی مانند ریور، پاشاباغچه، یونیک و دیگر موارد را با بهترین کیفیت و اصالت به شما عزیزان عرضه می‌کند.

از ویژگی‌های فروشگاه دیباگران می‌توان به امکان خرید عمده و خرده محصولات، خرید نقدی و قسطی، ارسال سریع، امکان ارسال به همه‌ شهرها، امکان تحویل اکسپرس، 21 روز ضمانت بازگشت کالا، اصل بودن محصولات، داشتن گارانتی و غیره اشاره کرد. همچنین این فروشگاه برای راحتی مشتریان خود، همه‌ محصولاتی را که با سلیقه‌ مشتری مطابقت نداشته باشد را پس می‌گیرد.

در ضمن اگر در فرآیند خرید یا پس از آن مشکلی برای شما رخ داد، امکان تماس و پشتیبانی 24 ساعته وجود دارد و شما می‌توانید از این طریق مشکل خود را حل کنید. برای سفارش قابلمه تنها باید از طریق سایت، سایز، نوع و تعداد مورد نظر خود را پس از مقایسه‌ی قیمت و کیفیت با سایر برندها، انتخاب کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در مدت زمان کوتاهی به دست شما برسد.

سخن پایانی

قابلمه‌ها ازجمله وسایل جدایی‌ناپذیر آشپزخانه هستند که در شکل، رنگ، جنس و سایزهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از جمله جنس‌های مختلف قابلمه می‌توان به چدن، پیرکس، رویی، سرامیک، تفلون و غیره اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید این محصول را با بهترین و معتبرترین برندها (پاشاباغچه، ریور، یونیک و…) از فروشگاه دیباگران خریداری کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *