دیباگران » معرفی کامل انواع ظروف و قابلمه‌ سرامیکی

معرفی کامل انواع ظروف و قابلمه‌ سرامیکی

بهترین ظروف سرامیکی کدام‌اند؟ بهترین یک صفت نسبی و برای هر کس متفاوت است. به همین خاطر ما سراغ انواع ظروف سرامیکی رفته و خصوصیات آنها را ریز به ریز برای شما توضیح داده‌ایم، تا شما بتوانید بهترین را برای خودتان انتخاب کنید.

در این مقاله ما قصد داریم ظروف پذیرایی سرامیکی را تک به تک با جزئیات معرفی کنیم و همچنین درباره قابلمه سرامیکی که بسیار پر طرفدار و پرفروش شده است توضیح خواهیم داد.

معرفی انواع ظروف سرامیکی

پایه متریال سرامیک؛ خاک رس است، به همین دلیل ظروف سرامیکی کمی سنگین‌تر هستند. مدت زیادی نیست که ظروف سرامیکی در بازار ایران جایگاهی پیدا کرده‌اند. محبوبیت این جنس به خاطر متریال طبیعی آن و تنوع بالا در طرح و رنگ است.

سرامیک به خاطر مراحل تولید نسبتا ساده، با دست نیز ساخته می‌شود. ظروف سرامیکی دست ساز تنوع بسیار بالایی در شکل، طرح و رنگ دارند، البته به خاطر یگانگی محصول و زحمت ساخت، قیمت بیشتری هم نسبت به نمونه‌های کارگاهی دارند.

ظروف سرو و پذیرایی، برای هر خانه‌ای حیاتی هستند. برای همین انتخاب ظروف مناسب بسیار مهم است. تولیدکنندگان انواع مختلفی از ظروف سرامیکی را تولید می‌کنند تا شما عزیزان بتوانید با فراق بال خرید کنید.

ظروف سرو و پذیرایی سرامیکی

از شیوه تولید بگذریم و درباره خود ظروف صحبت کنیم. انواع ظروف پذیرایی و کاربرد هر یک را به طور خاص در این مقاله گفته‌ایم که می‌توانید به آن سر بزنید.

معرفی کامل انواع ظروف و قابلمه‌ سرامیکی

کاسه‌های پایه دار و بدون پایه سرامیکی

از آنجا که بهترین ظروف سرامیکی با سبک مینیمالیسم و مدرنیته همخوانی دارند. ظرفی که بتوان به قطعیت برای یک وظیفه خاص انتخاب کرد، کمی سخت است. یعنی؛ یک ظرف می‌تواند چندین کارکرد متفاوت داشته باشد.

کاسه‌های پایه دار سرامیکی دو دسته هستند یا پایه‌ای از جنس سرامیک دارند. یا پایه‌ای از جنس دیگر که می‌تواند هر چیزی باشد. این ظروف بیشتر برای سرو میوه، آجیل و تنقلات به کار می‌روند.

کاسه بدون پایه سرامیکی: کاسه‌های سرامیکی بدون پایه بسته به اندازه خود برای سرو غذا و یا پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاسه‌های بزرگ و فانتزی بیشتر به عنوان ظرف میوه یا آجیل روی میز پذیرایی و کاسه‌های کوچک‌تر به عنوان کاسه غذا به کار می‌روند.

بشقاب و پیش دستی سرامیکی

این گونه از ظروف سرامیکی محبوب و پر طرفدار هستند. بشقاب‌های سرامیکی نیز مثل کاسه هم برای سرو و هر برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ظروف به ندرت پایه دارند.

بشقاب‌های بزرگ عموما به عنوان ظرف شیرینی و میوه به کار می‌روند، همچنین برای سرو فینگر فود و دسر سر میز غذا استفاده می‌شوند.

بشقاب‌های کوچک غالبا برای سرو غذا به کار می‌روند. این گونه ظروف به میز غذا جلوه‌ی خاص و مدرنی می‌دهند.

پیش دستی سرامیکی معمولا با ظرف شیرینی و میوه، ست است. ابعاد آنها کوچک‌تر از بشقاب و بزرگ‌تر از زیر لیوانی‌هاست.

فنجان و ماگ سرامیکی

به جرئت می‌توان گفت که پر طرفدارترین عضو از ظروف سرامیکی، ماگ، لیوان و فنجان است. ظروف سرو نوشیدنی سرامیکی، دست سازندگان را در خلاقیت باز گذاشته‌اند. به ههین خاطر طرح‌های فانتزی و زیبایی حاص شده‌اند.

ماگ سرامیکی دو نوع دست ساز و کارخانه‌ای/کارگاهی دارند. ماگ‌های دست ساز فانتزی و خلاقانه‌تر هستند، ماگ‌های کارگاهی، یک طرح یا مدل را روی یک سری چندصد تایی ماگ اجرا می‌کنند به همین دلیل هیچ یگانگی در آن وجود ندارد.

اما مزییت ماگ‌های کارخانه‌ای خطای کمتر است. خطای انسانی در این فضا به شدت کاهش پیدا می‌کند و این ماگ‌ها با سرو شکلی بهتر عرضه می‌شوند.

اردو خوری سرامیکی

اردو خوری مدت زیادی نیست جایگاه خود را در بازار و میان مردم جامعه باز کرده است. در همین مدت کوتاه تنوع مدل‌ها اردو خوری سرامیکی به قدری زیاد شده است که بعضا انتخاب از میان آنها دشوار است.

اردو خوری‌ می‌تواد ترکیبی از سرامیک و چوب هستند. یک پایه یا سینی چوبی با ظروف سرامیکی، این ترکیب بسیار پر طرفدار است.

نمک پاش و قندان سرامیکی

در آخر سراغ کوچک‌ترین ظروف سرامیکی برویم، نمکدان‌های سرامیکی دست ساز طرفداران بیشتری نسبت به نمونه‌های سری ساز دارند. نمکدان معمولا با بشقاب و دیگر ظروف ست می‌شود.

قندان سرامیکی هم به صورت تکی هم به صورت ست با ماگ و فنجان ساخته و فروخته می‌شود. شما بسته به سلیقه خود می‌توانید یکی را انتخاب و خریداری نماییید.

بهترین ظروف پخت و پز سرامیکی

سرامیک به خاطر متریال طبیعی، برای ساخت ظروف پخت و پز نچسب نیز استفاده می‌شود. قابلمه و تابه‌های سرامیکی طرفداران زیادی دارند و دلیل این همه محبوبیت، استفاده از مواد اورگانیک در ساخت قابلمه سرامیکی است.

انواع قابلمه سرامیکی

معرفی کامل انواع ظروف و قابلمه‌ سرامیکی

قابلمه‌های سرامیکی در دو نوع هستند. نوع اول از خاک رس تهیه و در کوره پخته می‌شود. نوع دوم از هسته فلزی (غالبا آلمینیوم) و با لعاب سرامیک ساخته می‌شود. قابلمه سرامیکی به چند دلیل محبوب و پر فروش است. اول به خاطر متریال طبیعی و بی ضرر بودن استفاده از این ظروف و دوم به خاطر خاصیت نسوز یا نچسب بودن این قابلمه‌هاست.

سطح قابلمه‌های سرامیکی نچسب و نسوز است، غذا به سطح این قابلمه‌ها نمی‌چسبد. حرارت نیز به سادگی در تمام سطح جریان پیدا می‌کند. انتقال حرارت بسیار مهم است.سلامتی قابل ریسک نیست؛ برای همین قابلمه‌ها سرامیکی بیشنهاد ما برای استفاده طولانی مدت هستند. زیرا هیچ‌گونه ماده شیمیایی و مضری در سطح این ظروف وجود ندارد.

به یک نکته توجه داشته باشید، اگر قابلمه سرامیکی شما هسته فلزی داشت، از کفگیر و ملاقه چوبی و پلاستیکی در آن استفاده کنید. زیرا با خراش روی سطح، مواد غذا با هسته فلزی تماس پیدا می‌کنند.

در مورد شستشوی قابلمه‌های سرامیکی توجه داشه باشید. بعضی از قابلمه‌ها که برچسب (ماشین ظرفشویی) ندارند را فقط باید با دست و اسکاچ نرم بشویید، چون سطح آنها حساس است. دیگر قابلمه‌ها که این برچسب را دارند را می‌توانید با خیال راحت در ماشین ظروفشویی قرار دهید.

چرا ظروف سرامیکی بخریم؟

همانطور که بالا گفتیم، سرامیک به خاطر متریال سالم خود طرفداران زیادی دارد. همین دلیل خوبی برای انتخاب این گونه ظروف برای سرو، پذیرایی و پخت و پز است. اما دیگر دلیل می‌تواند خلاقیت بالا و مینیمالیستی در طراحی ظروف سرامیکی نسبت به چینی و کریستال باشد.

در آخر جالب‌ترین دلیل انتخاب ظروف سرامیکی برتری نوع دست ساز آن بر کارگاهی است. ظروف سرامیکی دست‌ساز تقریبا همیشه جذاب‌تر و خلاقانه‌تر هستند. خلاقیت باعث جذب نسل جوان به سمت ظروف سرامیکی شده است.

تا اینجا درباره مزایای ظروف سرامیکی و دلایل محبوبیت آن حرف زدیم، بیایید کمی از معایب آن بگوییم؛ مقاومت سرامیک در برابر ضربه به نسبت کمتر از چینی‌ست. در صورت شکستن، ظرف سرامیکی چندین تکه یا به قولی پودر می‌شود.

عیب دومی که به ظروف سرامیکی نسبت می‌دهند، وزن بالای آنهاست. ظروف و قابلمه‌ها سرامیکی سنگین‌تر هستند و کسانی که بخواهند هر روز به مدت طولانی از آنها استفاده کنند، ممکن است خسته شوند.

جمع بندی

با مزایای فراوان و معایب محدود، ظروف سرامیکی انتخاب خوبی برای ظروف پذیرایی، سرو و پخت و پز هستند. خانه‌هایی که با سبک مدرن و مینیمالیستی تزئین شده‌اند، استفاده بهتری از این دسته از ظروف خواهند برد.

بهترین ظروف سرامیکی فانتزی نیز برای تمام افرادی که این سبک را می‌پسندند توصیه می‌شود. چرا که طرح‌های خلاقانه و متریال سالمی دارند.

برای یک خرید بی‌ دردسر به فروشگاه دیباگران سر بزنید و هر گونه ظروف سرو و پذیرایی که نیاز دارید را در تنوع بالا طرح و رنگ با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بخرید. اگر بعد از دریافت کالا طرح مورد پسند شما نبود، ما محصول را طبق شرایط گفته شده در اینجا، از شما پس می‌گیریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *