دیباگران » تاثیر ظروف سوفله خوری در پذیرایی از مهمان

تاثیر ظروف سوفله خوری در پذیرایی از مهمان

سوفله خوری چیست؟

یکی از ظروف سرو ضروری و پر کاربرد برای غذاهایی که دوست داریم برای مدت بیشتری گرم بمانند، سوفله خوری می‌باشد. از این ظرف برای قرار دادن سوپ و انواع غذاهای مایع روی میز نهارخوری استفاده می‌شود. عموما در قسمت پایه سوفله خوری یک یا چند شمع وارمر قرار داده می‌شود که به گرم نگه‌ داشتن غذای درون ظرف کمک می‌کند.

 

این ظرف معمولا برای گرم نگه داشتن مواد غذایی در سر سفره مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اندازه مهمان‌ها اندازه آن ممکن است، متفاوت باشد. سوفله خوری معمولا از جنس سرامیک، چینی یا پیرکس ساخته می‌شود که درون یک پایه فلزی زیبا و شکیل که معمولا آبکاری شده است و دارای نگین‌های تزئینی می‌باشد، قرار داده می‌شود. این ظرف بیشتر برای مهمانی‌های رسمی در هتل‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این حال شما در منزل خود هم می‌توانید برای تزئین سفره و میز از سوفله خوری استفاده کنید.

اگر شما قرار است برای دیدنی منزل یکی از بستگان خود بروید سوفله خوری یک هدیه چشم‌گیر با قیمت مناسب خواهد بود. شخص مقابل از این ظرف می‌تواند نهایت استفاده را ببرد. برخی غذا‌ها باید همیشه به صورت گرم سرو شوند و با سرد شدن کیفیت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، بنابراین شما برای حفظ کیفیت مواد غذایتان هم که شده برای برای خود یک ظرف سوفله خوری مناسب خریداری کنید.

سوفله یک کیک مخصوص است که باید حتما به صورت داغ سرو شود، با سرد شدن پف آن خوابیده می‌شود، بنابراین شما برای سرو سوفله همیشه باید از ظرف مخصوص نگهداری آن استفاده کنید.

انواع ظروف سوفله خوری

سوفله خوری‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربرد مورد نظر انتخاب می شوند. این ظروف بسته به شکل ظاهری، جنس، و نوع کاربرد اما به صورت کلی در سه دسته ظروف سوفله خوری استیل، پیرکس و سرامیکی دسته‌بندی می‌شوند.

این ظروف ممکن است به شکل مربع، مستطیل، بیضی و گرد تولید شوند و دارای کارایی مرغ خوری، سوپ خوری و سالاد خوری باشند.

1. سوفله خوری استیل

سوفله خوری استیل یا همان سیلور که تقریباً از محبوب ترین انواع سوفله خوری به حساب می‌آید و شامل یک پایه استیل و یک ظرف شیشه‌ای پیرکس است.

این روزها انواع ظروف سوفله استیل در بازار موجود هستند که علاوه بر تنوع در طراحی از تنوع در رنگ نیز برخوردارند. سوفله خوری های طلایی، رزگلد و سیلور و طلایی که معمولا در دو رنگ طراحی می‌شوند، به طوریکه پایه‌ها و درب طلایی و بدنه محصول به رنگ سیلور هستند، از مشهورترین نمونه‌هایی است که این روزها بازار سوفله خوری ها را رنگ تازه‌ای بخشیده‌اند.

2. سوفله خوری سرامیکی

که گاهی به اشتباه چینی نیز به آن اطلاق می‌شود و شامل یک پایه استیل و یک ظرف سرامیکی است. این سوفله خوری پیرکس متوجه می شود که چه ماده غذایی درون ظرف وجود دارد. با این کار افراد دیگر مجبور نیستند که با باز کردن درب ظرف حتما مواد درون آن را سرو کنند. از نظر وزنی هم از مدل های دیگر سبک وزن‌تر است.

کاربردهای سوفله خوری

امروزه کاربرد ظرف سوفله خوری تنها محدود به سرو سوفله نمی‌باشد و شما می‌توانید برای سرو هر غذایی که مایل هستید به صورت گرم سرو شود و تا انتهای غذا گرم بماند و به قول معروف از دهان نیفتد از این ظروف استفاده کنید.

برای سرو انواع خورشت، مرغ، ماهی و سوپ نیز می توانید از این ظروف استفاده نمائید. ست بودن این ظروف با یکدیگر به میز پذیرایی شما نظم و زیبایی خاصی می بخشد. بنابراین خیلی از افراد ظروف مخصوص سوپ را نیز در جرگه این ظروف می گنجانند.

توجه به نوع غذا و تعداد مهمانان در هنگام پذیرایی بسیار حائز اهمیت است. زیرا به شما کمک می‌کند ظرف‌های مناسب‌تری انتخاب کنید.

کاربردهای ظرف سوفله خوری

این وسیله در اصل برای گرم نگه داشتن کیک سوفله و جلوگیری از خوابیدن پف کیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما گاهی از این ظرف به منظور گرم نگهداری کردن انواع سوپ، خورشت، ماهی، مرغ و انواع کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین علاوه بر کاربرد‌هایی که به آن‌ها اشاره شد از این ظرف به عنوان یک وسیله تزئینی برای زیبا کردن فضای داخلی آشپزخانه شما هم استفاده می‌شود.

نحوه شست و شو و نگهداری از ظروف سوفله خوری

بهتر است برای حفظ زیبایی و درخشش این ظروف از اسکاچ تیز و خشن مانند سیم ظرفشویی استفاده نکنید. زیرا پس از مدتی اجسام تیز باعث کدر شدن این ظروف و از بین رفتن درخشندگی آنها می‌شود. همچنین بهتر است این ظروف را با دست و آب و مایع ظرفشویی بشویید و آنها را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

  • عموم مردم بر این باورند که ظروف استیل از ظروف‌های دیگر پذیرایی مقاوم‌تر هستند. این تصّور غلط به دلیل سنگین بودن سوفله‌ خوری‌ها به وجود آمده است. به دلیل ظرافت سوفله خوری‌ها در هنگام جابه جایی آن‌ها باید بسیار دقت به خرج داد. در ادامه به چند نکته برای حمل این ظروف‌ اشاره می‌کنیم.
  • ظروف سو فله خوری را در ویترین و یا هنگام نظافت با فاصله از هم قرار دهید تا امکان برخورد آن‌ها به هم کاهش یابد.
  • همچنین تفاوت دمای بالا باعث ترک خوردن این ظروف می‌شود، به همین خاطر توصیه می‌شود آن‌‎ها را در کنار حرارت بالا یا جای بسیار سرد قرار ندهید و از گذاشتن آن‌ها در مایکروفر و فر جداً خودداری کنید.

چکیده مطالب

سولفه در واقع نوعی از ظروف سرو است که به وسیله آن می توان غذا را تا زمان سرو گرم نگه داشت. به این ترتیب که غذا از ظروف پخت و پز به روی سولفه منتقل و بر روی میز سرو قرار داده می شود. تا غذا را روی میز گرم نگه دارد.

معمولا در انواع بدون پایه و پایه دار تولید می شوند. سولفه ها عمدتاً دارای پایه هایی هستند که جای ظرف شمع وارمر یا سکه گرمی وجود دارد. با روشن شدن آن ها، گرما به ظرف منتقل می شود و غذای داخل آن گرم می ماند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *