دیباگران » ایده‌های کاربردی برای تزیین آشپزخانه کوچک

ایده‌های کاربردی برای تزیین آشپزخانه کوچک

تزیین آشپزخانه کوچک شاید سخت به نظر برسد، اما فقط نیازمند توجه به چند نکته است تا بتوانید کمبود فضا را با چیدمان صحیح جبران کنید. امروزه خانه‌ها کوچک و آشپزخانه کوچک‌تر شده‌اند. به همین خاطر ما نیاز به تکنیک‌های جدید و کاربردی برای استفاده بهینه از فضا داریم.

در این مقاله ما قصد داریم راه‌های کاربردی و آسانی ارائه دهیم تا شما آشپزخانه کوچک خود را به بهترین شکل ممکن تزیین کنید. تا انتها با ما همراه باشید تا نکته‌های مهم زیادی برای ریزه کاری و چیدمان وسایل آشپزخانه داریم را از دست ندهید.

لوازم آشپزخانه اضافی را کنار بگذارید

معمولا ابزار زیادی در آشپزخانه هستند که به ندرت از آنها استفاده می‌شود. این وسایل را از آشپزخانه کوچک خود بیرون ببرید. وقتی لوازم اضافی در آشپزخانه نباشند، جای بیشتری برای ابزار کارآمد و همه باقی می‌ماند.

با لوازم پر کاربردی که جاگیر هستند چه کنیم؟ وسایل برقی مثل چرخ گوشت، پلوپز، غذا ساز و این دسته لوازم گرچه در آماده سازی و پخت غذا کارآمد هستند، اما فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

اولویت بندی قدم اول است. کدام وسیله را بیشتر از همه استفاده می‌کنید؟ آن را در دسترس نگهدارید و باقی را دور از چشم، در کابینت های بالا و یا کلا بیرون از آشپزخانه ببرید. با این کار فضا بازتر شده و جا برای وسایل و ظروف دیگر باز می‌شود.

از فضا کابینت بهینه استفاده کنید

کابینت مهم‌ترین فضا برای جمع‌ آوری وسایل کاربردی و ظروف سرو و پذیرایی آشپزخانه است، پس باید جای کافی برای تمام لوازم آشپزخانه ما داشته باشد. اگر در حال ساخت خانه و یا بازسازی آشپزخانه خود هستید. کابینت‌های قدی و جا داری بسازید که کشو و قفسه‌های زیادی داشته باشند، با این کار  تمام ظروف پذیرایی و وسایل آشپزخانه در آنها جا می‌گیرند.

اما اگر راهی برای افزایش فضای کابینت‌ها ندارید، ما ایده‌هایی داریم که با به کار گیری آنها می‌توانید از همین فضای محدود بهترین استفاده را ببرید و تزیین آشپزخانه کوچک خود را به زیبایی انجام دهید.

  1. قفسه و استند: قفسه کابینت‌ها بعضا فاصله زیادی از هم دارند و یک فضای پِرت این میان هست که با قرار دادن استند می‌توان از آن استفاده کرد. استندهایی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید روی ظروفی که در کابینت چیدید، قرار دهید و روی استند ظروف دیگری بچینید.
  2. اولویت استفاده با کدام ظروف است؟ ظروفی که کمتر استفاده می‌کنید را در طبقات بالای کابینت و ظروفی که به طور روزمره از آنها استفاده می‌کنید را در طبقات پائین‌تر بگذارید. با این تکنیک می‌توانید ظروف بیشتری را در طبقات بالاتر جا دهید.
  3. از در معرض دید قرار دادن ظروف و وسایل نترسید: اگر تمام کابینت‌ها پر شده و برای بعضی ظروف جایی ندارید، آنها را روی شلف و یا اوپن بچینید. وسایلی مثل تخته گوشت، سرویس کفگیر و ملاقه، کاسه، پیاله و بشقاب‌ و پیش‌دستی‌های دم دستی و پر استفاده خود را روی شلف بگذارید.

رنگ روشن؛ چاره آشپزخانه کوچک

ایده‌های کاربردی برای تزیین آشپزخانه کوچک

رنگ تاثیر بسیار زیادی در گسترش فضا دارد، رنگ‌های روشن باعث می‌شوند بزرگ‌تر از آنچه که واقعا هست، به نظر بیایید. برای آنکه آشپزخانه خانه‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد دیوار‌ها سقف و کابینت‌ها را با رنگ‌ روشن، رنگ بزنید.

تکنیک دیگر برای تزیین آشپزخانه کوچک، استفاده از وسایل رنگ روشن است. یخچال، فریزر و ماشین ظرفشویی را به رنگ سفید یا ر.شن خریداری کنید تا به دلباز شدن فضا کمک کنند.

نور را به خانه راه دهید

وقتی پنجره باز است، این تصور ایجاد می‌شود که دیواری نیست و فضا بزرگ‌تر به چشم می‌آید، پس برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای آشپزخانه می‌توانید پرده‌ها را کنار بزنید و پنجره را باز کنید.

دیگر حسن پنجره باز، ورود نور طبیعی به خانه است، نور هم مثل رنگ روشن، فضا را باز و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. نور خورشید زردتر از نور مصنوعی لامپ است و انرژی مثبت‌تری دارد. همین انرژی تاثیر زیادی در حس و حال خانه خواهد گذاشت.

روی کانتر و داخل کشو را با نظم دهنده جا دار کنید

حتما متوجه فضاهای هدر رفته بین ظروف و وسایل داخل کشو و کابینت شده‌اید. راه‌حل استفاده از این فضاهای پِرتی، نظم دهنده‌ها هستند. نظم دهنده‌ها به شما کمک می‌کنند ظروف و لوازم خود را با یک ترنیب خاص و نزدیک به هم بچینید تا بهترین استفاده از فضا انجام شود.

نظم دهنده‌های روی اوپن  را می‌توانید برای نگهداری هر وسیله‌ای که داخل کشو و کابینت جای نمی‌گیرد استفاده کنید. نمکدان، قندان، ظرف میوه و… وسایلی هستند که می‌توانید روی کانتر آشپزخانه بچینید.

بانکه ادویه و پاسماری را جدی بگیرید

برای آشپزانی که، فضای آشپزخانه برایشان به طوری محل کار است، بانکه ادویه و پاسماوری را پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانند مواد مورد نیاز برای آشپزی را در دسترس خود و کاملا منظم داشته باشند.

بانکه‌های ادویه می‌توانند تمام ادویه‌های شما را در یک استند با نظم و بدون ریخت و پاش نگهدارند. پاسماوری یک نظم دهنده پر کاربرد است که شما می‌توانید برای تمام چاشنی‌های خود استفاده کنید.

وسایل آشپزخانه بزرگ را کجا جا دهیم؟

بعضا پیش می‌آید که ما برای وسایل آشپزخانه بزرگ جا نداریم. ما ایده‌های خوبی برای تزیین آشپزخانه کوچک داریم تا همه‌چیز جا شود و همه‌چیز زیبا باشد. اگر یخچال و فریز دوقلو دارید و هر دوری آنها در آشپزخانه جای نمی‌گیرند، فضای چسبیده به آشپزخانه را به این وسایل اختصاص دهید.

از یخچال و فریزر که بگذریم، وسایل آشپزخانه دیگری هم هستند که احتمال دارد در تزیین آشپزخانه‌های کوچک جای نگیرند. به عنوان مثال ماشین لباس شویی یا ماشین ظرفشویی. اگر برای ماشین لباس شویی در آشپزخانه‌ی خود جای ندارید می‌توانید آن را در رختکن یا حمام بگذارید.

ایده‌های کاربردی برای تزیین آشپزخانه کوچک

شلف و قفسه بزنید

از تک تک دیوار‌های خالی برای زدن شلف و قفسه استفاده کنید. همیشه دیواری هست که چیزی به آن متصل نیست و می‌توان یک شلف کوچک روی آن نصب کرد، این طاقچه‌ها را می‌توان برای چیدن ظروف و و وسایل کوچک و پر مصرف استفاده کرد.

در دیزاین مدرن، شلف جایگاه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید چندین شلف حتی در ارتفاع بالا، روی دیوار‌های آشپزخانه بزنید و از آن فضا برای ظروف پذیرایی و وسایلی که بیشتر به آنها نیاز دارید استفاده کنید.

میز نهارخوری را از آشپزخانه بیرون ببرید

یک آشپزخانه کوچک، را نمی‌توان با میز غذا خوری پر کرد. اگر به فضای کافی برای تحرک و آشپزی در آشپزخانه نیاز دارید، میز نهارخوری را بیرون از آشپزخانه و در پذیرایی بگذارید.

در خانه‌های کوچک میز غذا خوری بهتر است در یک گوشه باشد تا فضای کمتری اشغال کند. صندلی‌های میز غذا خوری با اینکه کوچک هستند، می‌توانند فضای زیادی را اشغال کنند. پس بهتر است آنها را کاملا زیر میز از دید پنهان کنید.

جمع بندی

ایده‌های بسیار زیادی برای تزیین آشپزخانه کوچک هست که ما بهترین آنها را برای شما در این مقاله دستچین کردیم. شما می‌توانید با دنبال کردن این توصیه‌ها و انجام تکنیک‌ها آشپزخانه کوچک خود را دلباز و زیبا کنید.

اگر برای تزیین آشپزخانه کوچک خود نیاز به وسایل تزیینی آشپزخانه داشتید به فروشگاه لوازم آشپزخانه دیباگران سر بزنید تا بهترین وسایل خانه باکیفیت و زیبا را با بهترین قیمت پیداکنید.

برای یک خرید بی‌ دردسر به فروشگاه دیباگران سر بزنید و هر گونه ظروف سرو و پذیرایی که نیاز دارید را در تنوع بالا طرح و رنگ با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بخرید. اگر بعد از دریافت کالا طرح مورد پسند شما نبود، ما محصول را طبق شرایط گفته شده در اینجا، از شما پس می‌گیریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *