دیباگران » لیست خرید ابزار آشپزخانه‌ای که قطعا به آن نیاز دارید
لیست خرید ابزار آشپزخانه‌ای که قطعا به آن نیاز دارید

لیست خرید ابزار آشپزخانه‌ای که قطعا به آن نیاز دارید

خرید ابزار آشپزخانه به اندازه ظروف دیگر جدی گرفته نمی‌شود. بعضا یادمان نمی‌آید به چه ابزار و تجهیزاتی برای آشپزخانه نیاز داریم تا زمانی که به آنها نیاز پیدا می‌کنیم. ما در این مقاله قصد داریم ابتدایی‌ترین ابزار که قطعا مورد نیاز هر آشپزخانه‌ای هستند را به شما معرفی کنیم.

وسایلی که ما برای آشپزخانه خود می‌خریم متشکل از چند گروه هستند. ما درباره انواع ظروف پذیرایی و سرویس قابلمه مقالاتی در سایت قرار داده بودیم که شما می‌توانید آنها را مطالعه کنید. اینبار قصد داریم سراغ ابزار آشپزخانه برویم.

انواع ابزار و تجهیزات آشپزخانه

انواع و اقسام ظروف و ابزار در آشپزخانه‌ها وجود دارند و همچنان کم بود بعضی ظروف و تجهیزات حس می‌شود. ما در ادامه این مقاله 15 ابزار و تجهیزات مهم که در آشپزخانه کاربرد دارند را به شما معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید ابزار خود را تکمیل کنید.

لیست خرید ابزار آشپزخانه‌ای که قطعا به آن نیاز دارید

1. انبر

انبرها انوع مختلفی دارند؛ انبر آشپزی و انبر سرو دو گروه اصلی هستند. انبرهای سرو برای سرو غذا، سالاد و یخ و انبرهای آشپزی برای سرخ کردن استفاده می‌شود.

انبرهای آشپزی گونه‌های مختلفی دارند و شناخته شده‌ترین آنها انبر برگردان است. انبر برگردان به انبرهایی گفته می‌شود که مخصوص سرخ کردن هستند. دسته بزرگ این انبرها به شما در این رو و آن رو کردن غذا کمک می‌کند. و بازهای بلند این انبرها حرارت را به دست منتقل نمی‌کند.

انبر روغن گیر نوع دیگری از انواع انبر آشپزی است که برای گرفتن روغن اضافی از غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این انبر معمولا در کنار انبر برگردان استفاده می‌شود. یکی از دستک‌های این انبر توری بوده و روغن از آن به بیرون می‌چکد.

انبر یا چنگک سرو معمولا برای سرو سالاد و غذاهایی مثل مرغ، کتلت و… استفاده می‌شود. انبرهای کوچک‌تری هم هستند که برای سرو یخ به کار می‌روند.

2. آبلیمو و آب پرتقال گیر

مگر آب لیمو را با دست نمی‌شود گرفت؟ البته که می‌شود، اما وقتی راه آسان‌تر و کم دردسرتری وجود دارد چرا انتخابش نکنیم. ابزار آبلیمو گیر از آب پرتقال گیر کوچک‌تر است و صرفا برای گرفتن آب لیمو کاربرد دارد.

آب پرتقال گیر که به آن آب مرکبات گیری هم گفته می‌شود. بزرگ‌تر است و تمام مرکبات از لیموی کوچک تا گریپ فروت در آن جای می‌گیرد. این ابزار برای آبگیری تمامی مرکبات مناسب است.لیست خرید ابزار آشپزخانه‌ای که قطعا به آن نیاز دارید

3. بادام شکن و گردو شکن

در گذشته با چکش، گوشت کوب و یا سنگ آجیل را می‌شکستیم. اما حالا راه حل بهتری وجود دارد. ابزار بادام شکن به خاطر بازوهای کوتاه بیشتر مناسب شکستن آجیل‌های کوچک است و گردو شکن قابل استفاده برای شکستن تقریبا تمام آجیل‌هاست.

4. بیفتک کوب، گوشت کوب و پوره کن

خرید ابزار آشپزخانه که در بالا گفتیم برای هر خانه‌ای لازم هستند. بیفتک کوب مناسب آماده کردن انواع گوشت و مرغ برای پخت است. گوشت کوب از آن دسته ابزاری است که همه‌ی ما می‌شناسیم و کاربرد آن را می‌دانیم، گوشتکوب را می‌توان به جای بیفتک کوب و پوره کن هم استفاده کرد اما نتیجه به همان خوبی نخواهد شد.

پورده کن ابزاری پر از حفره است که شبیه گوشت کوب روی سیب‌زمینی و یا دیگر مواد می‌کوبیم و به راحتی آنها را پوره می‌کنیم.

5. کاتر پیتزا بر و خلال کن سیب‌زمینی

شاید نیاز این ابزار را در آشپزخانه خود حس نکنید. اما ابزار حرفه‌ای تا وقتی به کار گرفته نشود. جایگاه خود را در آشپزخانه‌ پیدا نمی‌کنند. کاتر پیتزا مناسب آشپزهایی است که پیتزا، لازانیا، نان سیر و… می‌پزند.

خلال کن سیب‌زمینی از جمله ابزارهای جدیدی است که کارکردش خرد کردن سیب‌زمینی به شکلی جدید است. به همین خاطر نیازی وجود ندارد و تا زمانی که مورد استفاده قرار نگرفته جایگاه آن در آشپزخانه به وجود نمی‌آید.

6. تخته گوشت

بدون شک خرید تخته گوشت و حضورش در آشپزخانه ضروری است. از میوه و سبزی تا گوشت و مرغ همه‌چیز را می‌توان روی این تخته‌ها خرد کرد. اما توجه داشته باشید که تخته گوشت را فقط برای خرد کردن گوشت استفاده کنید. بهتر است یک تخته برش جداگانه برای سبزی و میوه خریداری نمایید.

7. ترازو

ترازو آشپزخانه برای اندازه گیری مواد اولیه غذا و موادی غذایی که فریز می‌کنیم، مثل گوشت مناسب است. استفاده‌های دیگری که از ترازو در آشپزخانه می‌شود در کیک پزی و قنادی است.

8. سرویس چاقو، ساطور، پوست کن و چاقو تیز کن

در همین بخش درباره تمام ابزاری که با برش سر و کار دارند، صحبت می‌کنیم. چه بخواهید یک سرویس کارد و ساطور کامل خریداری کنید که انواع چاقو، ساطور و دیگر ابزار را در خود داشته باشد و چه بخواهید تمامی این ابزار را تک به تک بخرید، حضور آنها در آشپزخانه لازم است.

چند سال که از زندگی بگذرد، تنوع چاقوهای شما بیشتر و بیشتر می‌شود، دلیل این اتفاق به وجود آکدن نیازهایی است که در اول احساس نمی‌شدند.

لیست خرید ابزار آشپزخانه‌ای که قطعا به آن نیاز دارید

9. رنده

رنده تقریبا هر روز در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس ابزار مناسب کلید یک آشپزی بی‌دردسر است. ریز و درشت، دو دسته از ساده‌ترین انواع این تجهیزات هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید رنده‌های چند ضلعی را خریداری کنید تا بتوانید تمام تیغه‌های مورد نیاز را در یک وسیله داشته باشید.

10. وردنه

وردنه از جمله ابزار‌هایی است که در هر خانه‌ای، برای پخت و پز غذا و کیک لازم است. این وسیله از قدیمی‌ترین و در عین حال پرکاربردترین انواع ابزار آشپزخانه است. موقع خرید وردنه از صاف بودن سطح آنها و تابدار نبودن‌شان اطمینان حاصل کنید.

11. فرچه روغن

حالا که صحبت قنادی است؛ بیاید درباره فرچه روغن هم صحبت کنیم. فرچه روغن انواع مختلفی دارد. اما به طور کلی وظیفه پخش کردن انواع روغن و سس را روی غذا دارد. فرچه آشپزی کار شما را در پخت و پز بسیار ساده خواهد کرد.

لیست خرید ابزار آشپزخانه‌ای که قطعا به آن نیاز دارید

12. سیر له کن

سیر بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. گرچه خرد کردن و آماده کردن آن کار آسانی نیست. سیرله‌کن ابزار مهم، کاربردی و اصلی برای آماده کردن سیر غذاست.

سیر له کن یا سیر کوب انواع مختلفی دارد. سیر له کن مشتی، انبری و اهرمی، پس در خرید ابزار آشپزخانه به نیازهای خود توجه کنید.

13. همزن

برای ترکیب مایه کوکو، کتلت، کیک، کوکی و… یک همزن حرفه‌ای لازم است. همزن چه دستی و چه برقی از جمله لوازم آشپزخانه است که مداوما کاربرد دارد. آشپزان حرفه‌ای همیشه از ابزار حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

14. هاونگ

در خانه هر ایرانی یک هاونگ برای کوبیدن، زعفران و ادویه وجود دارد که جنسش می‌تواند از سنگ، فلز یا چوب باشد. انواع هاونگ مناسب کارهای مختلفی هستند. به عنوان مثال: هاون سنگی بیشتر برای کوبیدن زعفران اتفاق می‌افتد. هاون فلزی عموما برای کوبیدن ادویه به کار می‌آید.

15. سرویس کفگیر و ملاقه

در آخر در مورد مهم‌ترین ابزار آشپزخانه، کفگیر و ملاقه صحبت می‌کنیم. کفگیر و ملاقه هم به صورت تکی و هم به صورت سرویس کفگیر ملاقه قابل خریداری است. شما می‌توانید انواع مختلف کفگیر و ملاقه را بسته به نیاز خود انتخاب و خریداری کنید.

کلام آخر

خرید ابزار آشپزخانه حرفه‌ای راه حل یک آشپزی حرفه‌ای است. گذشتگان ما با حداقل‌ها آشپزی می‌کردند ولی حالا که امکان استفاده از بهترین ابزار برای ما فراهم است، باید از این موقعیت نهایت استفاده را ببریم و باکیفیت‌ترین ابزار را برای خود تهیه کنیم.

برای یک خرید بی‌ دردسر به فروشگاه دیباگران سر بزنید و هر گونه ظروف سرو و پذیرایی که نیاز دارید را در تنوع بالا طرح و رنگ با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بخرید. اگر بعد از دریافت کالا طرح مورد پسند شما نبود. ما محصول را طبق شرایط گفته شده در اینجا، از شما پس می‌گیریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *