دیباگران » راهنمای خرید بهترین پلو پز
راهنمای خرید بهترین پلو پز
راهنمای خرید بهترین پلو پز

راهنمای خرید بهترین پلو پز

برنج عضوی جدا نشدنی از سفره‌های ایرانی است و پخت یک پلوی درجه یک که نه شفته باشد و نه زنده، کار هرکسی نیست. برای همین ما در این مقاله شما را در خرید بهترین پلو پز راهنمایی خواهیم کرد.

ما در روزگار شلوغ و جامعه ماشینی، وقت زیادی برای پخت و پز نداریم، پس بهتر است از تکنولوژی نهایت استفاده را برده و پخت یک پلوی خوشمزه را به پلو پز بسپریم. پلو پزها از گذشته تا امروز پیشرفت زیادی داشتند و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه شده است. پلو پزهای چندکاره که با برنامه‌های متنوع که مناسب پخت کیک، سوپ، فرنی، نان و شیرینی هستند.

کاربردهای پلو پز چیست؟

انواع و اقسام برنج از بذرهای متنوع به دست می‌آیند که هر کدام شرایط پخت خاص خود را دارند. این تنوع به خاطر علاقه زیاد ما آسیایی‌ها به برنج است. در فرهنگ‌های آسیای شرقی و ایران، برنج فرای یک غذا رفته و به بخشی از فرهنگ تبدیل شده است.

اولین پلو پز برقی تمام اتوماتیک، در سال 1956 توسط شرکت توشیبا تولید و با استقبال بالایی مواجد شد. پس از آن شرکت‌های زیادی دست به تولید پلو پز در سطح پیشرفته‌تر زدند. تا امروز که قابلیت‌های یک پلو پز بسیار بیشتر از پخت برنج است.

پلو پز چند منظوره می‌تواند یار یک آشپز پر مشغله باشد. چون می‌توان از آن برای پخت انواع پلو و دیگر غذاهای خوشمزه استفاده کرد. زندگی شلوغ ما را به سمت استفاده بیشتر و بیشتر از تکنولوژی و ماشین هدایت می‌کند و این ابزار زندگی ما را آسان‌تر می‌کنند.

پلو پزهای چند کاره چه قابلیت‌هایی دارند؟

از پلو و خورشت تا سوپ و پاستا را می‌توان در پلو پزهای چند کاره تهیه کرد. همین قابلیت پلو پزهای چند کاره را بین آشپزان پر مشغله محبوب کرده است.

می‌توان گفت که بعضی از این پلو پزها نقش آرام پز و بخار پز را نیز ایفا می‌کنند. پس پخت انواع و اقسام غذاها با یک پلو پز چند کاره و از همیشه آسان‌تر خواهد بود.

البته باید به تفاوت میان مولتی کوکر و پلو پز چند کاره توجه کنید. فرق اصلی در تعداد شیوه پخت در هر کدام است. پلو پزهای چندکاره قابلیت کمتری نسبت به مولتی کوکر دارند.

پلو پز ساده

همانطور که از اسمش پیداست، این نوع پلو پز فقط برای پخت برنج استفاده می‌شود. از محدود قابلیت‌های این پلو پزها، تنظیم دمای پخت و رنگ و خشکی ته دیگ است. شما می‌توانید با کم یا زیاد کردن آب در اول پخت و تنظیم دما و درجه حرارت، پلو را به شیوه‌های مختلف بپزید.

پلو پزهای ساده هم به اندازه مدل‌های چند کاره پر طرفدار هستند. چون سادگی و آسانی کار با آنها در کنار تمرکز ساختار بر روی تهیه برنج عالی، باعث می‌شود پلو پزهای ساده که قیمت کمتری نسبت به نوع چندکاره دارند، در میان خانه داران پر طرفدار باشند.

نکات مهم در انتخاب بهترین پلو پز

مثل هر محصول دیگری در انتخاب پلو پز باید به چند نکته مهم توجه کنید. به عنوان مثال تعداد اعضای خانواده، نیاز و بودجه، ما در ادامه تمام این نکات را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

نوع پلو پز را انتخاب کنید

همانطور که در بالا گفتیم؛ پلو پزها به طور کلی دو نوع ساده و چند کاره هستند. شما باید بسته به نیاز خود، یکی از این دو را انتخاب کنید. پس از بررسی تعداد اعضای خانواده، میزان بودجه و دیگر نکات، بهترین پلو پز را انتخاب کنید.

اگر انتخاب شما، پلو پز چند کاره است، چند قدم دیگر را هم باید قبل از خرید بهترین پلو پز طی کنید. قبل از هرچیز باید به تعداد شیوه‌های پخت توجه کنید. بسته به نیاز خود می‌توانید از کمترین تا بیشترین شیوه پخت را انتخاب کنید.

پس از انتخاب دقیق و قبل از خرید، باید به فروشنده، گارانتی، روش پرداخت و اصالت کالا توجه کنید. برخی از فروشنده‌ها محصول خود را با قیمت بالا و بدون گارانتی قابل اعتماد عرضه می‌کنند. شما باید قبل از خرید در مورد محصول و گارانتی تحقیق کنید.

کیفیت از همه‌چیز مهم‌تر است

اگر تصمیم به خرید حضوری دارید، دنبال برندی بگردید که کیفیت کالای خود و اصالت آن را تضمین کند. کف قابلمه‌های موجود در پلو پز، معمولا از تفلون نچسب است. توصیه می‌کنیم از یک برند قابل اعتماد خرید کنید تا تفلون موجود در قابلمه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

به گنجایش پلو پز دقت کنید

پلو پزها معمولا پنج گنجایش (2 نفره – 4 نفره – 8 نفره – 12 نفره – 16 نفره) دارند. شما می‌توانید با توجه به تعداد اعضای خانواده و با در نظر گرفتن میانگین مهمانانی که خواهید داشت، یکی از حجم‌ها را انتخاب کنید.

گنجایش پلو پزها به این ترتیب است:

    • پلو پز دو نفره: 600 میلی لیتر
    • پلو پز چهار نفره: 1 لیتر
    • پلو پز هشت نفره: 1.8 لیتر
    • پلو پز دوازده نفره: 2.7 لیتر
    • پلو پز شانزده نفره: 3.6 لیتر

قابلیت تهیه ته دیگ

ته دیگ خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذای ایرانی است. ترد و خوش رنگ بودن آن برای هر آشپزی اهمیت ویژه دارد. پلو پزها معمولا قابلیت تعیین رنگ و میزان تردی ته دیگ را دارند. اگر ته دیگ برای شما هم مهم است، قبل از خرید، حتما به قابلیت تهیه ته دیگ ترد در پلو پز خود توجه کنید.

قیمت و گارانتی

یکی از مهم‌ترین نکات که در خرید بهترین پلو پز باید به آن توجه کرد، قیمت و گارانتی آن است. یک پلو پز گران قیمت لزوما باکیفیت نیست. پس صرفا به قیمت اتکا نکنید. در مورد گارانتی باید بگوییم که وجودش بسیار مهم است. وسایل برقی حساس بوده و ممکن است آسیب ببینند پس وجود گارانتی حیاتی است. البته اعتبار گارانتی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

جمع بندی

حال که نکات مهم را درباره خرید بهترین پلو پز گفتیم، در آخر چند توصیه ساده برای شما داریم، اگر قصد خرید پلو پز برای استفاده در مهمانی را دارید، حتما حجم بالا خریداری کنید.

اگر پلو پز را برای مصرف روزانه می‌خواهید بهتر است نوع ساده آن را انتخاب کنید. چرا که تمرکز آن‌ها روی تهیه برنج است و قیمت کمتری هم دارند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *