دیباگران » راهنمای خرید سبد آشپزخانه
راهنمای خرید سبد آشپزخانه

راهنمای خرید سبد آشپزخانه

خرید سبد آشپزخانه

آشپزخانه جزو قسمت‌هایی از خانه است که تنوع وسایل در آن زیاد است. وسایل تر و خشک و ریز و درشت که اگر ساماندهی نشوند وضعیت این مکان به شدت ناهماهنگ و آشفته خواهد شد. شاید در گذشته هیچ گونه راهی وجود نداشت و افراد مجبور به کنار آمدن با این محدودیت بودند، اما در حال حاضر به لطف سبد آشپزخانه این مشکل برطرف شده است. در این مطلب ما قصد داریم شما را با این وسایل کاربردی و مفید بیشتر آشنا کنیم.

راهنمای خرید سبد آشپزخانه

انواع سبد آشپزخانه

همانطور که در مطلب بالا نیز به آن اشاره کردیم وسایل بسیار زیادی در خانه، مخصوصا فضای آشپزخانه وجود دارد که جای دادن آنها در کابینت کار دشواری است، و بزرگ بودن محیط آشپزخانه نیز این مشکل را برطرف نمی‌کند. زیرا برقراری نظم نیز مهم است و ممکن است برای رسیدن به یک وسیله مجبور شوید وسایل دیگر را جابه‌جا کنید. اما با روی کار آمدن سبد آشپزخانه این مشکل برطرف شده و افراد می‌توانند هر وسیله را به صورت منظم در یک مکان خاص قرار دهند. در ادامه شما را با انواع مختلف این نوع محصولات آشنا خواهیم کرد.

سبد آشپزخانه پلاستیکی

سبدهای پلاستیکی از جمله سبدهای پرکاربرد آشپزخانه به‌شمار می‌آیند که کمک شایانی به مرتب کردن و ساماندهی وسایل در آشپزخانه می‌کنند. سبدهای پلاستیکی در حال حاضر با طرح و رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. از جمله مزایای این سبدها علاوه بر طرح و رنگ زیاد، این است که در طولانی مدت همانند سبد‌های فلزی دچار زنگ زدگی نمی‌شوند.

سبد آشپزخانه استیل

این نوع سبدها در کنار آبکش از وسایل بسیار مهم و کاربردی در آشپزخانه محسوب می‌شوند. این گونه محصولات در مقایسه با نوع پلاستیکی، از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. از لحاظ بهداشتی نیز سبد استیل از سبد پلاستیکی بهداشتی‌تر است. اما با توجه به جنسی که دارند در بعضی از مواقع به دلیل مرغوب نبودن مواد اولیه دچار زنگ زدگی می‌شوند. قیمت سبدهای آشپزخانه استیل از نوع پلاستیکی و حصیری بالاتر است.

سبد آشپزخانه حصیری

سبد حصیری در دکوراسیون آشپزخانه تلفیقی از طبیعت و مدرنیته است و کمک زیادی به چیدمان فضای آشپزخانه می‌کند. این گونه محصولات در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌شوند. سبد حصیری کاربردهای فراوانی دارد و می‌توان انواع میوه و سبزیجات را در آن نگهداری کرد. با این حال سبد آشپزخانه حصیری نسبت به نوع پلاستیکی و استیل مقاومت کمتری دارد.

سبد آشپزخانه سوپرمارکتی

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه سعی کردند نیازهای مشتریان خود را شناسایی کرده و محصولات کاربردی و مفیدی را تولید و به بازار عرضه کنند. سبدهای ریلی و سوپرمارکتی از جمله این محصولات هستند که موجب نظم در آشپزخانه شده‌اند. این نوع سبدها در حقیقت برای قفسه‌بندی کابینت‌ها و فضای آشپزخانه به کار می‌روند. اینگونه سبدها همگی مجهز به ریل هستند و به صورت کامل از درون یونیت خارج می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی به وسایل انتهایی کابینت خود دسترسی پیدا کنید.

راهنمای خرید سبد آشپزخانه

ویژگی سبدهای آشپزخانه

سبدهای آشپزخانه به دلیل استفاده چند منظوره می‌توانند در آشپزخانه، ادارات، اتاق‌ها و حمام برای منظم کردن وسایل در محیط مورد استفاده قرار گیرند. سبدهای همه کاره راه حل بسیار عالی برای ساماندهی در هر مکان هستند. این محصولات کاربردهای فراوانی نظیر نگهداری لباس، لوازم تحریر، لوازم حمام، میوه‌ها، سبزیجات و غیره دارند. از ویژگی‌های سبدهای آشپزخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. با استفاده از این محصولات چیدمان آشپزخانه به راحتی صورت می‌پذیرد.

۲. این سبدها را می‌توان به راحتی در قفسه‌ها جای داد و بهترین راهکار برای دسترسی به وسایل مورد نیازتان در آشپزخانه است.

۳. این محصولات در دو نوع درب دار و بدون درب تولید و به بازار ارائه می‌شوند و شما می‌توانید باتوجه به نیازتان آنها را تهیه نمایید.

۴. این نوع سبدها با جنس‌های مختلفی در بازار موجود هستند و هر یک از آنها با مدلهای مختلفی به فروش می‌رسند.

۵. سبدهای آشپزخانه در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی سایز مورد نظر خود را پیدا کنید.

۶. طرح‌ها و رنگ‌های این محصولات در بازار بسیار متنوع بوده و می‌توان آنها را با هر دکوراسیونی منطبق کرد.

از این گونه نظم دهنده‌های کاربردی می‌توان استفاده‌های مختلفی کرد. برای مثال در هنگام سفر سبدهای آشپزخانه یک همراه بسیار عالی برای مرتب کردن وسایل به‌شمار می‌آیند.

نکات قبل از خرید یک سبد آشپزخانه

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم سبدهای آشپزخانه از جمله وسایل ضروری برای هر منزلی به‌شمار می‌آیند. شستشوی میوه‌ها و سبزیجات، جاسازی آنها در یخچال، نگهداری سیفی‌جاتی نظیر پیاز و سیب‌زمینی، نظم وسایل ریز آشپزخانه، کمک به پخت و پز غذا و غیره از مواردی است که می‌توان از اینگونه سبدها استفاده کرد. به دلیل تنوع زیاد این محصولات در بازار پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید.

  • جنس: یکی از نکاتی که در موقع خرید سبدهای آشپزخانه باید به آن توجه کرد جنس بدنه آنها است. جنس بدنه این محصولات باید محکم و مستحکم باشد تا بتواند وزن بالا را تحمل کند.
  • ابعاد و اندازه: اندازه و ابعاد یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید این محصولات باید مورد توجه قرار داد. پس سعی کنید سبدی که انتخاب می‌کنید نیاز شما را برآورده کند.
  • طرح و شکل سبد: طرح و شکل سبد خرید بسته به سلیقه و نیاز شما متفاوت است.
  • وزن: یکی دیگر از موضوعاتی که در هنگام خرید سبد آشپزخانه باید در نظر بگیرید وزن آن است.
  • میزان مقاومت: از دیگر مواردی که باید در هنگام خرید این محصولات به آن توجه کنیم مقاومت بالای آنها در برابر ضربه است.

قیمت سبد آشپزخانه

قیمت این محصولات با توجه به مولفه‌هایی نظیر جنس، کیفیت، ابعاد و شرکت تولیدکننده تعیین می‌شود. در واقع سبدهای پلاستیکی نسبت به مدل‌های مشابه ارزان‌تر هستند و بیشتر در کنار لوازم پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرند. سبدها با توجه به کاربردی که دارند در ابعاد گوناگون و کاملا استاندارد تولید می‌شوند. اندازه سبدهای استاندارد عبارتند از: قطر ۱۵، ۱۷، ۱۹ تا ۴۲ و ارتفاع آنها ۶،۸، ۱۰ تا ۲۵ سانتیمتر عرضه می‌شود و هر یک از آنها قیمت متفاوتی دارند.

نتیجه گیری

خرید سبدهای آشپزخانه در سرتاسر مراکز فروش لوازم آشپزخانه در کشور امکان‌پذیر است. به دلیل تنوع زیاد این محصولات در بازار بهتر است در هنگام خرید کیفیت آنها را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که از مواد اولیه درجه یک تولید شده باشند. در صورت خرید اینترنتی سعی کنید سایت معتبری را برای خرید انتخاب کنید و تمام ویژگی‌های این نوع سبدها را از مشاورین فروش سوال کنید. سایت دیبا گران از جمله عرضه‌کنندگان این محصولات به بازار است. برای اطلاع از مشخصات و قیمت این سبدها و محصولات مشابه با مشاورین ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *