دیباگران » راهنمای خرید ظرف شیرینی خوری
راهنمای خرید ظرف شیرینی خوری

راهنمای خرید ظرف شیرینی خوری

راهنمای خرید ظروف شیرینی خوری

یکی از پر طرفدارترین خوراکی‌ها که تقریبا در تمام مجالس و مهمانی‌های ایرانی کاربرد دارد شیرینی است. از همین رو انواع ظروف شیرینی خوری می‌توانند از عناصر مهم در زیبایی و نظم میز پذیرایی شما به حساب بیایند. جدا از احترامی که ما ایرانی‌ها برای مهمانان خود قائل هستیم و همیشه می‌خواهیم بهترین ظروف را برای پذیرایی از آنها آماده کنیم. انواع مختلف ظروف پذیرایی نیز در میزان کیفیت و ظاهر میز پذیرایی تاثیر بسزایی دارند. در برخی موارد حتی یک ظرف می‌تواند اشتهای ما را تحریک کند و یا لذت خوردن یک دسر یا خوراکی را در ما دوچندان کند.

کاربرد های ظرف شیرینی خوری چیست

شیرینی خوری‌ها از جمله ظروفی هستند که حتی وقتی خالی روی میز قرار می‌گیرند ظاهر خوبی به فضای اطراف خود می‌بخشند. این نوع ظروف در برخی موارد حتی به عنوان ظروف دکوری نیز مورد استفاده قرار گرفته و در فضاهایی مانند پیشخوان آشپزخانه، میز پذیرایی، بوفه وغیره استفاده می شوند.

شما داخل این ظروف می توانید انواع شیرینی، دسر، پودینگ و غیره مطابق با میل و سلیقه خود برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید.

انواع ظرف شیرینی خوری در بازار

مهم ترین نکته‌ای که هنگام خرید ظرف شیرینی خوری باید به آن توجه کنید جنس آن است. در حال حاضر جنس‌های مختلفی از شیرینی خوری در بازار پیدا می‌شود که شما با توجه به دکور منزل و سلیقه خودتان می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب و خریداری نمایید. جنس‌های مختلف شیرینی خوری شامل استیل، کریستال، شیشه، چینی، چوبی، فلزی، سرامیکی و غیره می باشند.

نکاتی برای انتخاب ظروف پذیرایی

از آنجایی که نور و انعکاس ظروف در زیبایی میز شما موثر است پس قبل از تصمیم گیری در رابطه با جنس ظروف پذیرایی به نور محیط و یا جنس دیگر اشیاء دراطراف دقت کنید. زیرا انتخاب درست جنس ظرفی که می‌خواهید از آن استفاده کنید در ظاهر میز شما تاثیر گذار است و این موضوع رابطه مستقیمی با سبک دکور و میزان نور محیط دارد.

برای مثال اگر در اتاق پذیرایی خود از المان های چوبی استفاده می‌کنید ، یک ظرف شیرینی خوری چوبی می تواند ظاهر بهتری به فضای شما ببخشد. همچنین اگر پنجره‌های بسیاری در فضای پذیرایی شما وجود دارد که امکان ورود نور طبیعی به اتاق را می دهد، استفاده از ظرف شیرینی خوری کریستال یا بلور می تواند کمک بزرگی باشد. پس زیبایی میز پذیرایی شما بسته به فضا و جنس ظرفی است که انتخاب می کنید.

بهترین برند های ظروف شیرینی خوری

یکی از دیگر مواردی که برای خرید ظروف پذیرایی باید در نظر گرفت برند محصول است. برای اینکه مطمئن شوید محصولی که تهیه می‌کنید اصل است بهتر است از برند های معتبر و شناخته شده در بازار خرید کنید. در زیر ما چند برند معروف در زمینه تولید ظروف پذیرایی را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر تنوع محصول دارای طراحی های زیبا و متریال های مختلف هستند.

معرفی محبوب ترین برندهای ایرانی

  • مقصود: برند مقصود یکی از برند های ایرانی و شناخته شده است که از سال 1373 در ایران فعالیت خود را شروع کرده است و تولید کننده انواع ظروف شیرینی خوری، آجیل خوری، میوه خوری و غیره است.
  • بلور کاوه: یکی از محبوب ترین برندهای ایرانی که فعالیت خود را از سال 1359 آغاز کرده بلور کاوه است. این برند در حوزه تولید انواع ظروف پذیرایی از جمله آجیل خوری، میوه خوری، شیرینی خوری و غیره فعالیت دارد.
  • تقدیس: شرکت صنایع چینی تقدیس در سال 1375 در زمینه تولید ظروف پذیرایی فعالیت خود را آغاز کرد و تا کنون توانسته نظر مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند.
  • چینی زرین ایران: چینی زرین نیز یکی دیگر از برندهای ایرانی است که به دلیل بالا بودن کیفیت محصولات خود علاوه بر تولیدات داخلی به کشورهایی از قبیل ترکیه، ایتالیا، آلمان نیز محصولات خود را صادر می‌کند.
  • ریور: یکی دیگر از تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات آشپزخانه برند ریور است که نزدیک به 3 دهه است در این حوزه فعالیت دارد و از جایگاه خوبی بین طرفداران وسایل آشپزخانه برخوردار است.

معرفی معروف ترین برندهای خارجی

  • پاشاباغچه: پاشاباغچه یک برند معروف ترکیه ای در زمینه تولید ظروف پذیرایی و غذاخوری است که در ابتدا با نام شیشه جام معروف شد. این برند علاوه بر تولید ظروف کریستال انواع ظرف چوبی، چینی و غیره نیز تولید می کند.
  • لومینارک: این برند یکی از محبوب ترین تولید کنندگان آکروپال در جهان است. برند لومینارک در سال 1825 به طور حرفه ای در کشور فرانسه فعالیت خود را آغاز نمود.
  • بیلینک مکس: شرکت بلینک مکس یکی از بزرگترین تولید کنندگان شیشه و بلور در چین است. این شرکت فعالیت خود را از سال 2007 میلادی آغاز کرده و در مدت زمان کوتاهی توانست یکی از بزرگترین و محبوبت ترین برندهای تولید شیشه و کریستال در جهان شود.

آشنایی با انواع ظروف شیرینی خوری

همان طور که می‌دانید ظروف شیرینی خوری دارای طرح های بسیار متنوعی هستند که برای مصارف گوناگون از جمله سرو کیک، دسر، رولت، شیرینی و غیره کاربرد دارند. شما عزیزان باید با توجه به نیاز، حجم مصرف و همین طور فضایی که قصد دارید در آن از شیرینی خوری استفاده کنید طرح و مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در زیر برخی از متداول ترین مدل های شیرینی خوری را به شما معرفی کردیم:

شیرینی خوری پایه دار:

این مدل شیرینی خوری که بسیار هم محبوب است دارای یک پایه در زیر ظرف بوده تا ارتفاع آن از سایر ظروف بیشتر باشد. از طرفی دسترسی مهمان‌ها به شیرینی آسان تر بوده و ظاهر زیباتری روی میز پذیرایی دارد.

شیرینی خوری بدون پایه:

مدل های بسیاری از شیرینی خوری بدون پایه در بازار موجود هستند که طرفداران زیادی دارند. شما این مدل از شیرینی خوری ها را می توانید در ابعاد و اشکال گوناگونی تهیه کنید تا جلوه زیبایی به میز پذیرایی خود ببخشید.

شیرینی خوری چند طبقه:

این مدل هم یک پیشنهاد خوب برای پذیرای در مجالس و مهمانی های تقریبا شلوغ است. پس اگر تعداد مهمان‌های شما زیاد است و برای پذیرایی نیاز به یک شیرینی خوری بزرگ دارید، ما به شما انواع شیرینی خوری‌های چند طبقه را پیشنهاد می‌کنیم.

رولت خوری:

رولت خوری‌ها نوعی ظرف برای سرو انواع رولت، شیرینی، حلوا، خرما و غیره هستند. این ظروف به صورت پایه دار و بدون پایه در جنس های متنوع در بازار موجود می‌باشند. نام آنها از آن جهت رولت خوری است که درست مانند کیک‌های رولت باریک اما کشیده هستند. این نوع از ظروف صرفا برای سرو کیک های رولت طراحی شده اند اما شما می‌توانید شیرینی نیز در آن سرو کنید.

استند کیک:

این نوع از ظروف همان طور که از نامشان پیداست پایه دار هستند و برای سرو کیک بسیار مناسب اند. هرچند انواع استند کیک در بازار موجود است با این حال مدل‌های درب دار آنها کاربرد بیشتری دارد. زیرا از مجاورت کیک در برابر هوا و تغییر بافت و طعم آن جلوگیری می‌کند.

شیرینی خوری درب دار:

برخی از شیرینی خوری‌ها هستند که شما می‌توانید آنها را به صورت پایه‌دار و بدون پایه تهیه نمایید. این محصولات درست مانند استند‌های کیک درب دار هستند اما با اندازه ای به نسبت کوچک تر. این ظروف برای سرو حدودا 8 تا 10 عدد شیرینی مناسب اند و وجود درب نیز به نگهداری و حفظ تازگی شیرینی کمک می‌کند.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی انواع ظروف شیرینی خوری و نحوه انتخاب بهترین ظرف شیینی پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد برای خواندن مقالات بیشتر مجله دیباگران را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *