دیباگران » مزایای استفاده از سرویس آشپزخانه
مزایای-استفاده-از-سرویس-آشپزخانه

مزایای استفاده از سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه کامل شامل لوازم آشپزخانه متنوعی است. این ست به طور کلی مجموعه‌ای ظروف نگهدارنده و کاربردی در سایزهای مختلف است که کارکردهای متنوعی در آشپزخانه دارند.

سرویس آشپزخانه به خاطر آسانی در استفاده، ایجاد هماهنگی بین ظروف و کارکرد در تزئین آشپزخانه، طرفداران زیادی دارد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم هرچه باید در مورد سرویس آشپزخانه بدانید کاملا توضیح دهیم. پس همراه ما بمانید.

انواع سرویس آشپزخانه

سرویس آشپزخانه مجموعه‌ای از ظروف نگهدارنده مثل سطل برنج، بانکه ادویه و اقلامی از این قبیل است. به خاطر تنوع ظروف موجود در این ست انواع مختلفی از آن وجود دارد.

تعداد پارچه (تعداد اقلام موجود در سرویس) یکی از عناصر تفاوت بین سرویس‌های مختلف است. یکی سرویس می‌تواند شامل بیست و چند پارچه وسایل آشپزخانه باشد. و یکی می‌تواند کمتر از ده قلم لوازم آشپزخانه داشته باشد و هر دو سرویس آشپزخانه هستند.

جنس عنصر بعدی تفاوت است. یک ست ابزار آشپزخانه می‌تواند از فقط یک جنس مثل استیل ساخته شود، یا ترکیبی از چند متریال باشد.

اقلام موجود در سرویس آشپزخانه

همانطور که گفتیم تعداد اقلام موجود در سرویس‌های آشپزخانه می‌توانند باهم متفاوت باشند، ما در ادامه یک سرویس کامل که می‌تواند بخش اعظم آشپزخانه شما را پوشش دهد به تفکیک بیان می‌کنیم.

سطح برنج

از ظروف اصلی یک سرویس سطل برنج است، از آنجا که برنج یک غذای محبوب بین ما ایرانیان است. ما به یک ظرف مناسب برای نگهداری آن نیاز داریم.

سطل برنج بعضا یک پیمانه نیز دارد که شما می‌تواند به وسیله آن برنج را برای اعضای خانواده یا مهمانان خود اندازه بگیرید.

بانکه یا جای ادویه

ادویه بخش مهمی از غذاست و یک خوراکی حساس محسوب می‌شود. اگر ادویه در مجاورت هوای آزاد باشد رطوبت آن را جذب کرده و شکل پودری خود را از دست می‌دهد. همینطور عطر و طعم آن عوض خواهد شد.

پس یک ظرف مناسب برای نگهداری ادویه لازم و ضروری است. ظروف ادویه بانکه نیز خوانده می‌شود این ظروف با درب محکم جلوی نفوذ رطوبت را به درون ظرف می‌گیرند.

پاسماوری

پاسماوری به مجموعه ظروف کوچک که در یک استند کنار سماور و یا اجاق گاز قرار می‌گیرند، گفته می‌شود. به طور معمول اقلام پر مصرف آشپزخانه در آن نگهداری می‌شود.

پاسماوری شامل یک سری ظروف کوچک و کم حجم می‌شوند که معمولا چاشنی‌های چای مثل دارچین، هل، زنجبیل و یا گیاهان مناسب دمنوش مثل بابونه و گل گاوزبان در آنها نگهداری می‌شود.

یکی سری ظروف بزرگ‌تر هم در سرویس پاسماوری هست که برای نگهداری شکر، قند، چای و قهوه مورد استفاده قرار می‌کیرد.

جا نانی (ظرف نان)

نان در فرهنگ ما محترم و پر برکت است، به همین خاطر یک ظرف مناسب برای نگهداری آن ضروری است. جا نانی غالبا جعبه درب داری است که انواع نان را می‌توان در آن نگه داشت.

مزیت جا نانی درب محکم برای حفظ رطوبت و نرم ماندن نان است.

بانکه حبوبات

ظرف حبوبات باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتوان انواع حبوبات را برای مصرف چند ماه در آن جا داد. بانکه حبوبات دربی محکم دارد تا در جابجایی حبوبات بیرون نریزد.

سطل زباله

 گرچه سطل زباله به ندرت در معرض دید قرار می‌گیرد اما هماهنگی طرح و رنگ آن با باقی ظروف آشپزخانه حس خوبی به شما خواهد داد.

سطل‌های زباله عموما پدالی هستند و شما مجبور نخواهید بود که درب را با دست باز کنید. حسن دیگر درب پدالی، این است که در سطل آشغال محکم بسته می‌شود و هیچ بو یا آلودگی از آن بیرون نمی‌آید.

ست کفگیر و ملاقه

کفگیر، ملاقه و انواع قاشقی که شما برای پذیرایی نیاز دارید را می‌توانید به صورت جداگانه بخرید.اما خرید آنها در سرویس آشپزخانه یک مزیت مهم دارد که آن هماهنگی با باقی ظروف و وسایل آشپزخانه است. اگر در چیدمان آشپزخانه به هارمونی رنگی اهمیت می‌دهید می‌توانید کفگیر و ملاقه را همراه ست سرویس آشپزخانه خریداری کنید.

کاربرد و مزیت سرویس آشپزخانه

شاید با خودتان بگویید هرکدام از این اقلام را می‌توان به صورت جداگانه خریداری کرد. با این کار می‌توان هرکدام را با سلیقه خود و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع خرید.

این نظر درست اما دچار یک مشکل کوچک است. اگر هر کدام از وسایل آشپزخانه را در یک رنگ و طرح متفاوت انتخاب و خریداری کنید، هنگام تزئین و چیدمان آشپزخانه متوجه ناهماهنگی بین اجزا خواهید شد.

اگر وسایل آشپزخانه شما یک تم مشخص نداشته باشد، نمای چشم نوازی نخواهد داشت و چیدن آن بسیار سخت خواهد شد.

یک سرویس آشپزخانه کامل هرچه شما برای شروع چیدمان یک آشپزخانه به آن نیاز دارید را یکجا در یک تم مشخص ارائه می‌کند.

خرید سرویس آشپزخانه برای جهیزیه عروس

خرید جهیزیه می‌تواند سخت و سرسام آور باشد. با لیست بلند و بالایی که هرچقدر از آن خط بزنید کم نمی‌شود. اقلام ریز جهیزیه مثل پاسماوری و جای ادویه می‌تواند از قلم بیافتد یا در میان انبوه خریدهای بزرگ گم بشود.

پیشنهاد ما خرید یک سرویس آشپزخانه کامل است تا هرچیزی که برای شروع چیدمان آشپزخانه نیاز دارید تهیه کنید.

گرچه سرویس آشپزخانه تمام لوازم آشپزخانه‌ای که شما ممکن است به آن نیاز داشته باشید را ندارد. اما همین اقلام هم شروع خوبی است برای تزئین یک آشپزخانه زیبا و کاربردی.

تزئین آشپزخانه با اقلام سرویس آشپزخانه

بگذارید این مطلب را با نکات جالب در مورد چیدمان و تزئین آشپزخانه زیبا به آخر برسانیم. پس از انتخاب و خرید یک سرویس آشپزخانه کامل وقت چیدمان است؛ اول با اقلام بزرگ و اصلی شروع کنید.

سطل برنج

اول برای ظرف برنج جای مناسب پیدا کنید. معمولا سطل برنج را داخل کابینت در دسترس می‌گذارند. توجه داشته باشید طبقه کابینت شما ظرفیت تحمل وزن بالای سطل برنج را داشته باشد.

سطل زباله

سطل زباله نیز معمولا در کابینت زیر سینک قرار می‌گیرد، اما شما می‌توانید آن را هر کجا که کار کردن با آن برایتان راحت‌تر است قرار دهید. مثلا کنار سینک یا کنار یخچال. البته ما توصیه نمی‌کنیم که سطل زباله را بیرون بگذارید.

پاسماوری و بانکه ادویه

این دو را می‌توانید روی کانتر یا کانینت بگذارید، زیرا اقلام موجود در آنها بارها در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. بانکه ادویه را می‌توانید در کابینت نزدیک اجاق گاز قرار داد تا هم در دسترس باشد هم از دید پنهان شود.

جمع بندی

حالا که تمام فواید خرید و استفاده از سرویس آشپزخانه را با توضیحات کامل برای شما گفتیم، تصمیم نهایی در مورد خرید این سری از وسایل آشپزخانه با شماست.

فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه دیباگران اقلام موجود در یک سرویس آشپزخانه را به صورت جداگانه، از برندهای معتبر و خوشنام با قیمت‌های مناسب خدمت مشتریان خود ارائه می‌دهد.

همچنین سرویس‌های آشپزخانه کامل در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع با کیفیت عالی و قیمت باور نکردنی قابل خریداری است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *