دیباگران » معرفی 5 مدل سرویس غذاخوری مناسب جهیزیه

معرفی 5 مدل سرویس غذاخوری مناسب جهیزیه

سرویس غذاخوری جهیزیه، یکی از اقلامی است که باید با دقت فراروانی انتخاب شود. اگر انتخاب از بین هزاران مدل سرویس غذاخوری برایتان سخت است. تا انتها همراه ما باشید تا با بررسی مهم‌ترین دسته‌بندی ظروف سرو غذا و تفکیک سرویس‌های غذا خوری انتخاب را کمی برایتان آسان‌تر کنیم.

سرویس غذا خوری از ملزومات هر خانه‌ای است. چه برای مصرف روزانه و چه برای مهمانی، شما به یک سرویس غذا خوری زیبا و کاربردی نیاز دارید. این مجموعه ظروف باید در درجه اول از کیفیت عالی برخوردار باشند و در درجه دوم با سلیقه شما همخوانی داشته باشند.

برای یک خرید آسان باید اول گزینه‌های خود را گلچین و سپس از میان آنها هرکدام که به پارامترهای شما نزدیک‌تر بود را انتخاب کنید.

انتخاب سرویس پذیرایی مناسب

انتخاب از میان اینهمه جنس، مدل، طرح و رنگ کار سختی است. به همین خاطر ما چند توصیه کاربردی داریم تا بتوانید به راحتی سرویس غذاخوری جهیزیه مناسب خود را پیدا کنید.

اولویت بندی کنید

کدام جنبه از ظروف و سرویس غذاخوری برای شما از همه مهم‌تر است؟ برخی به وزن ظروف خود اهمیت ویژه می‌دهند، برخی طرح را در درجه اول اهمیت می‌گذارند. شما باید بین تمامی جوانب و ویژگی‌هایی که محصولات موجود در بازار از آن برخوردار هستند اولویت خود را مشخص کنید.

گزینه‌های خود را محدود کنید

بعد از اولویت بندی هر محصولی که با پارامترهای شما همخوانی ندارند را کنار بگذارید. حالا گزینه‌های کمتری هستند که از میان آنها می‌توانید هر کدام که با اولویت‌های شما هماهنگ‌تر بود را انتخاب کنید.

در ادامه 5 مدل از پر طرفدارترین سرویس غذاخوری جهیزیه را کاملا شرح خواهیم داد. شما می‌توانید با بررسی دقیق اولویت و گزینه‌های خود را بچینید.

انواع سرویس غذاخوری

مانند تمامی ظروف، سرویس غذا خوری هم در اجناس و اشکال و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. ما در ادامه این مطلب 5 مدل اصلی را برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد. تا با سبک، سنگین کردن اطلاعات پیش رو بتوانید به سادگی یک سرویس ایده‌آل انتخاب نمایید.

طبقه بندی سرویس غذاخوری به طور کلی بر اساس تعداد ظروف موجود است. به طور مثال؛ سرویس 6 نفره، 12 نفره، 18 نفره و 24 نفره. بسته به میانگین مهمانان می‌توانید یکی از این سرویس‌ها را برای پذیرایی در مجالس انتخاب کنید.

برای استفاده روزمره بهتر است یک سرویس کوچک، مثلا 6 نفره انتخاب کنید. اینطوری هم هزینه شما کاهش پیدا خواهد کرد. هم دیگر لازم نیست نگران جا دادن تمام این ظروف در کابینت‌ها باشید.

سرویس غذا خوری چینی

چینی از دیرباز نماد ثروت و تجمل بوده است. از 1700 سال پیش که ظروف چینی برای اولین بار ساخته شدند تا به امروز که در هر خانه‌ای ردپایی از آنها یافت می‌شود، چینی همچنان جایگاه بالای خود را در قله شکوه حفظ کرده است.

سرویس غذا خوری چینی هم برای استفاده روزمره و هم برای پذیرایی در مهمانی‌ها مناسب هستند. زیرا تنوع بسیار بالایی در طرح، رنگ، مدل و شکل دارند که هر خریداری را راضی می‌کند. در مورد وزن؛ چینی به نسبت از آرکوپال سنگین‌تر است.

سرویس غذا خوری سرامیکی

سرامیک یک متریال ساده و پر طرفدار است. این روزها ظروف سرامیکی طرفداران بیشتری نسبت به گذشته پیدا کردند. دلیل اصلی این شهرت، قابلیت ساخت ظروف سرامیکی با دست است.

سرویس غذاخوری سرامیکی معمولا با یک رنگ یا چند رنگ از یک پالت هماهنگ ساخته می‌شود. وزن سرویس غذاخوری جهیزیه سرامیک نسبت به دیگر جنس‌ها سنگین است. پایه سرامیک سنگ و مواد معدنی است به همین خاطر وزن آن بالاست.

استفاده از ظروف سرامیکی برای مصارف روزمره بسیار رایج‌تر از استفاده گسترده برای مهمانان زیاد است.

سرویس غذاخوری شیشه‌ای و پیرکس

شیشه و پیرکس که نوع مقاوم شیشه است. به خاطر سادگی و شفافیت، طرفداران خاص خود را دارند. سرویس غذاخوری شیشه‌ای، بلور و پیرکس، از سری ظروف شفاف و زیبایی هستند که درخشندگی در آنها حرف اول را می‌زند.

سرویس غذا خوری پیرکس بسیار در برابر حرارت مقاوم است. به همین خاطرا ز آن در پخت غذا نیز استفاه می‌شود. این مقاومت شامل ضربه نیز می‌شود. پیرکس در برابر ضربه مقاوم تر از چینی است. تنوع در سرویس غذاخوری پیرکس نسبت به دیگر مدل‌ها کمتر است. به همین خاطر گزینه‌هایی که شما می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید محدود است.

سرویس غذاخوری آرکوپال (اوپال)

اوپال جنسی بین شیشه و چینی است. این متریال اول از جنوب اروپا به دیگر نقاط جهان راه یافت. با ترکیب شیشه، آهک، سیلیس و چند ماده دیگر، یک ماده با مقاومت بالا و جنس نیمه مات به دست می‌آید. ظروف اوپال پس از رواج در جهان، با نام تجاری آرکوپال بین ما ایرانیان شناخته شدند.

نقطه قوت اصلی ظروف پذیرایی آرکوپال، مقاومت آنهاست. این ظروف نسبت به چینی و شیشه یا پیرکس مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند. این روزها تنوع بالایی از ظروف آرکوپال تولید و عرضه می‌شود که می‌توان با فراق بال از میان آنها انتخاب کرد.

ظروف آرکوپال اصل و با کیفیت سطح صیقلی و براقی دارند، به خاطر وجود شیشه در ترکیبات این نوع ظروف درخشندگی آنها زیاد و سطح آنها بسیار صاف و بدون پستی و بلندی است.

راه بعدی شناخت ظروف آرکوپال اصل وزن آنهاست. ظرف اوپال اصل وزن بسیار کمی دارد. در مقایسه با ظروف چینی و سرامیکی، ظروف آرکوپال بسیار سبک هستند. همین ویژگی استفاده از آنها را بسیار آسان می‌کند.

سرویس غذاخوری ملامین

در دهه‌های گذشته، ملامین طرفداران بسیار زیادی داشته است. اما امروز سلیقه‌ها تغییر کرده است و سرویس غذاخوری ملامین برای در اوج ماندن، تنوع طرح‌های خود را گسترش داده است.

ملامین از جمله متریال‌هایی است که دست سازنده برای خلاقیت در ساخت بسیار باز است. برخی از سازندگان از این فرصت بیشترین استفاده را برده و ظروف زیبا و خوش رنگ ولعابی تولید کردند. این تنوع زیاد در کنار مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، سرویس غذاخوری ملامین را به اوج شهرت برگردانده است.

ملامین به چند دلیل همیشه محبوب بوده و هست. اول وزن کم؛ ظروف ملامین نسبت به دیگر ظروف بسیار سبک‌تر هستند. دوم تنوع در طرح و رنگ؛ تنوع نقوش و رنگ‌های ظروف ملامین بسیار بالاست. سوم مقاومت در برابر ضربه؛ ظروف ملامین بهترین گزینه برای استفاده در سفر و طبیعت گردی هستند زیرا با ضربات سنگین آسیب نمی‌بینند.

سخن پایانی

در آخر باید کیفیت و اصالت را در درجه اول اهمیت قرار دهید. در خرید به کیفیت سرویس غذاخوری جهیزیه بیشتر از هرچیز توجه کنید. فروشگاه لوازم آشپزخانه دیباگران، انواع ظروف سرو و پذیرایی و سرویس غذاخوری را با کیفیت عالی و قیمت مناسب خدمت مشتریان خود عرضه می‌کند.

شما می‌توانید با بررسی محصولات متنوع موجود در سایت فروشگاه دیباگران می‌توانید هر نوع ظرفی که نیاز دارید را پیدا و خریداری کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *