دیباگران » نکات مهم درباره خرید سرویس پذیرایی کریستال

نکات مهم درباره خرید سرویس پذیرایی کریستال

سرویس پذیرایی کریستال جزو زیباترین ظروف سرو و پذیرایی است. کریستال به عنوان یک متریال درخشان و نسبتا مقاوم، طرفداران بسیار زیادی در بازار ایران دارد. سوال مهم اینجاست که هر ظرف کریستالی ارزش خرید و استفاده را دارد یا خرید ظروف پذیرایی کریستال نیازمند تحقیق و بررسی است؟ البته که برای خرید با کیفیت‌ترین و بهترین ست پذیرایی باید بین تمامی مدل‌ها و برندها بررسی دقیق انجام شود.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم راه‌های آسان برای انتخاب یک سرویس پذیرایی باکیفیت بعلاوه تفاوت‌های ظروف پذیرایی کریستال و بلور را برای شما بگوییم.

بهترین سرویس پذیرایی کدام است؟

همه افراد دنبال بهترین هستند، اما بهترین یک صفت نسبی است، “بهترین” برای یک نفر لزوما “بهترین” برای دیگری نیست. به همین خاطر باکیفیت‌ترین صفت بهتری برای ادامه این بخش از مقاله است.

انتخاب باکیفیت‌ترین سرویس پذیرایی با تحقیق درمورد برندها و سازنده‌ها آغاز می‌شود. اما قبل از هرچیز باید یک بودجه برای سرویس پذیرایی خود مشخص کنید تا بتوانید برای همان بودجه دنبال سرویس پذیرایی بگردید.

پس از تعیین بودجه باید سراغ بهترین سازنده‌ها و خوشنام‌ترین برندها بروید؛ یکی از برندهایی که در سالهای اخیر اعتبار بالایی به خاطر کیفیت عالی خود کسب کرده، پاشاباغچه ترکیه است. برند پاشاباغچه ظروف سرو و پذیرایی باکیفیت خود را در تنوع بالایی از طرح و ابعاد برای سلیقه‌های مختلف تولید می‌کند.

بعد از انتخاب برند نوبت طرح و سایز می‌رسد، یک نکته کوچک را از یاد نبرید. ظروف پذیرایی مثل شیرینی خوری و میوه خوری که برای پذیرایی در دست گرفته می‌شود، اگر سنگین باشند جابجایی آنها در مهمانی سخت خواهد بود.

ظروف پذیرایی کریستال؛ مزایا و معایب

تا اینجا در مورد مزایای ظروف پذیرایی کریستال صحبت کردیم، حالا نوبت سنجیدن مزایا و معایب در کنار هم است.

مزایای سرویس ظروف پذیرایی کریستال

    • مقاومت بالا نسبت به ضربه و سایش
    • درخشش بالا
    • سطح صیقلی‌ و حکاکی‌های تمیز
    • تنوع بالا در طرح و سایز
    • عمر بالا و کیفیت درجه یک

با اینهمه مزیت که نام بردیم همچنان معایبی هم هست که باید به آن اشاره کرد، پس همراه ما باشید تا همه چیز را در باره کریستال بشماریم.

    • وزن ظروف کریستالی بالاست.
    • قیمت سرویس پذیرایی کریستالی بالاست.
    • در صورت شکستن، ظرف کریستال هزار تکه خواهند شد.
    • به خاطر وجود اکسید سرب در ظروف کریستالی، آلودگی محیطی کارخانه‌های تولید این ظروف بسیار زیاد است.

تفاوت کریستال و بلور

در نگاه اول، ظروف بلوری و کریستالی یکی هستند. اما در واقع تفاوت‌های زیادی بین این دو متریال هست؛ تفاوت اول و مهم‌تر قیمت آنهاست. ظروف پذیرایی کریستالی قیمت بیشتری نسبت به بلور دارند و این به دلیل تفاوت مواد تشکیل دهنده و پروسه ساخت است که در انتها ظرف باکیفیت‌تری می‌سازد.

تفاوت بعدی در وزن است؛ ظروف کریستال به خاطر انسجام بین ذرات وزن بیشتری دارند. در آخر تفاوت در کیفیت و زیبایی حکاکی‌هاست. سطح کریستال صیقلی و حکاکی‌های روی آن تمیزتر هستند. از آنسو بلور کمی انحنا در نقوش خود دارد.

انتخاب ظروف لوکس پذیرایی

این بخش برای کسانی است که به لوکس بودن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، خرید ظروف لوکس یک تیر و دو نشان است؛ هم برای پذیرایی از آنها استفاده می‌کنید هم به خاطر ظاهر خیره کننده‌ای که دارند ظروف دکوری بی‌نظیری هم می‌شوند.

برخی از تولیدکنندگان سرویس‌های پذیرایی کریستالی خود را در مدل طلاکوب می‌سازند که جلوه خاصی دارد. این نوع ظروف بیشتر برای تزئین و دکوری استفاده می‌‌شوند، اما استفاده از آنها برای سرو و پذیرایی، هم ممکن و هم زیباست.

ظروف پذیرایی تک بهتر است یا سرویس؟

درست است که ما از ابتدا در مورد سرویس پذیرایی صحبت کردیم اما هستند کسانی که فقط یک ظرف از این سرویس را احتیاج دارند، یا یک ظرف از یک سرویس و یک ظرف از سرویس دیگری را پسندیدند. مثل همیشه انتخاب با شماست.

محاسن خرید یک سرویس پذیرایی بسیار زیاد است، اما خرید یک یا دو ظرف هم مزایای خودش را دارد. به عنوان مثال با خرید ظرف‌هایی که به آنها نیاز دارید در هزینه جویی می‌کنید.

نکته دیگر جا برای ظروف است. امروزه آپارتمان‌ها کوچک و کابینت‌ها از آن هم کوچک‌تر شدند، پس جای زیادی برای ظروف نیست. بعضا شما مجبور هستید فقط ظرف‌های لازم را بخرید و دیگر ظروف که فعا نیازی به آنها نیست را فراموش کنید.

خرید سرویس پذیرایی کریستال برای جهیزیه

برای تازه عروس‌ها؛ یک سرویس پذیرایی می‌تواند خیال شما را از بابت تمام ظروف پذیرایی راحت کند. با خرید سرویس کامل ظروف پذیرایی کریستال دیگر نیازی نیست لیست تهیه کنید و در بازار دنبال اقلام آن بگردید و در آخر چندین مدل ظرف داشته باشید که اصلا شبیه هم نیسند و در کنار هم خوب نمی‌شوند.

خرید جهیزیه کار استرس‌زا و سختی است، بگذارید ما کمی آن را آسان‌تر کنیم؛ سراغ سرویس پذیرایی بروید و با انتخاب یک سرویس ظروف پذیرایی کریستال خیال خودتان را در مورد هر مهمانی مه ممکن است پیش بیاید، راحت کنید.

اقلام سرویس پذیرایی

اینهمه از سرویس پذیرایی و برتری آن نسبت به ظروف تک صحبت کردیم، وقت آن است که اقلام موجود در آن را بشماریم.

هر سرویس می‌تواند اقلام متفاوتی داشته باشد، اما به طور کلی این اقلام در تمام سرویس‌های ظروف پذیرایی کریستال وجود دارند:

شیرینی خوری، میوه خوری و آجیل خوری

بزرگ‌ترین اعضای مجموعه سرویس پذیرایی شیرینی خوری، میوه خوری و آجیل خوری هستند. راه تشخیص این سه از هم توجه به ظاهر آنهاست.

شیرینی خوری سطح صاف‌تر و دیواره‌های کوتاه‌تری دارد که بتوان شیرینی را روی آن چید. شیرینی خوری معمولا پایه دارد اما مدل‌های بدون پایه آن نیز در بازار موجود است.

میوه خوری نسبت به شیرینی خوری گود و دیواره‌های بلندتری دارد. می‍توان گفت که این ظرف پذیرایی یک کاسه کم عمق محسوب می‌شود. مثل میوه خوری هم می‌تواند پایه دار یا بدون پایه باشد.

در آخر آجیل خوری؛ آجیل خوری از دیگر ظروف بزرگ‌تر و گود تر است. آجیل خوری‌های پایه دار به نسبت از نمونه‌های بدون پایه بیشتر هستند.

شکلات و خوری قندان

دو عضو سرویس پذیرایی که می‌توانند کاملا از نظر ظاهر شبیه هم باشند، قندان و شکلات خوری هستند. در برخی از سرویس‌های این دو ظرف پذیرایی را کاملا شبیه هم  و شکلات خوری را بزرگ‌تر و قندان را کوچک‌تر می‌سازند.

البته این تنها مدل نیست و در بعضی از سرویس‌های پذیرایی کریستال شکلات خوری کاملا از نظر مدل قندان متفاوت است.

پیاله پیش دستی و فنجان

در آخر سراغ اعضای کوچک این مجموعه برویم، پیاله در سرویس پذیرایی کریستال معمولا نمونه کوچک آجیل خوری و میوه خوری است. همان شکل و طرح فقط کوچک‍تر، البته استثنا نیز وجود دارد.

پش‌دستی در سرویس پذیرایی شکل خاص خود و هماهنگی دقیقی با دیگر ظروف موجود در سرویس پذیرایی کریستالی را دارد.

و در نهایت فنجان؛ فنجان در سرویس پذیرایی هم تافته جدا بافته است هم شباهت کاملی به تمامی ظروف دارد. به خاطر ماهیت متفاوتی که دارد، می‌تواند یک زیبایی متفاوت داشته باشد.

کلام آخر

امیدواریم نکاتی که درباره خرید سرویس پذیرایی کریستال در این مقاله گفتیم، در خرید و انتخاب ظروف پذیرایی به کار شما بیاید، به یاد داشته باشید سرویس پذیرایی باید اول از همه مورد پسند شما باشد، کیفیت در مرحله بعدی اهمیت است.

برای یک خرید بی‌دردسر به فروشگاه دیباگران سر بزنید و هر گونه ظروف سرو و پذیرایی که نیاز دارید را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بخرید. اگر بعد از دریافت کالا طرح مورد پسند شما نبود، ما محصول را طبق شرایط گفته شده در اینجا، از شما پس می‌گیریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *