دیباگران » سینی گریل چیست و چه کاربردی دارد
سینی گریل چیست و چه کاربردی دارد

سینی گریل چیست و چه کاربردی دارد

معرفی و بررسی سینی گریل

امروزه غذاهای گریل و کباب شده به دلیل سلامت و رژیمی بودنشان طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. به همین دلیل امروزه خرید انواع مختلف ظروف گریل افزایش یافته‌است. شما نیز می‌توانید با خرید سینی گریل علاوه بر تهیه غذایی خوش طعم و لذیذ، ظاهر زیبایی نیز به آن ببخشید؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید.

منظور از گریل چیست؟

در جواب این سوال باید گفت، یکی از سالم‌ترین شیوه‌های طبخ مواد غذایی مانند گوشت سفید و قرمز گریل کردن است. در این روش پخت برای چرب کردن کف سینی گریل از مقدار بسیار کمی روغن استفاده می‌شود. از این رو غذاهای گریل شده بدون چربی بوده و فاقد ضررهای غذاهای سرخ شده هستند، در نتیجه کالری کمتری نیز دارند.

اشکال گوناگون سینی گریل

سینی گریل در اشکال مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود تا کاربران نسبت به نیاز خود قادر به تهیه محصول مناسبی باشند. در ادامه انواع مختلف این محصول شرح داده می‌شود.

سینی گرد

گرد بودن سینی گریل سبب می‌شود، حرارت به قسمت‌های کناری آن نرسد و مواد غذایی به خوبی گریل نشوند.

سینی بیضی

به علت سایز نسبتا بزرگی که دارد، حرارت به قسمت‌های کناری آن نمی‌رسد.

سینی مستطیلی

استاندارترین شکل سینی گریل مدل مستطیلی است، زیرا به خاطر چهار گوشه بودن گرما و حرارت را در سراسر سینی متمرکز می‌کند. علاوه بر این فضای زیادی نیز برای گریل کردن مواد غذایی دارد.

کاربردهای سینی گریل

سینی گریل وسیله‌ای برای طبخ سالم و بدون چربی غذا است، اما افزون بر این کاربردهای دیگری نیز دارد که از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخت غذا بدون نیاز به روغن زیاد
  • طبخ انواع پیتزا
  • تهیه انواع گوشت به صورت کبابی و سرخ شده
  • تهیه سبزیجات به دو صورت تنوری و گریل
  • قابلیت استفاده بر روی آتش و ذغال، داخل فر و روی اجاق گاز
  • به علت وزن بالایی که دارد بر روی اجاق بی‌حرکت و ثابت می‌ماند

مزایای سینی گریل

سینی گریل نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری مزایا و معایبی دارد که از جمله مزیت‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برجستگی‌ها و شیارهای موجود در این محصول سبب حذف چربی‌های اضافی غذا می‌شوند.
  • شیارها و برجستگی‌های سینی‌های گریل باعث می‌شود تا روغن اضافی غذا از آن خارج شود.
  • شما تنها با مقداری چرب کردن کف این ظرف و بدون نیاز به روغن زیاد به راحتی می‌توانید غذای خود را سرخ و برشته کنید.
  • با سینی گریل می‌توانید بر روی ذغال، داخل فر و روی اجاق گاز آشپزی کنید بدون اینکه گوشت یا سبزیجات طبخ شده بسوزند یا به کف سینی بچسبند.
  • حفظ سلامتی افراد
  • ایجاد ظاهری جذاب برای غذا
  • هدایت یکنواخت گرما به تمام نقاط سینی
  • بادوام و مقاوم
  • ضد زنگ بودن
  • شستشوی آسان و راحت

مهم‌ترین نکات خرید سینی گریل

هنگام خرید سینی گریل، باید به چند نکته مهم توجه کنید که از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سینی‌هایی که دارای لعاب هستند را خریداری کنید؛ چرا که شست‌وشوی آن‌ها راحت است و مواد غذایی به آن نمی‌چسبند.
  • سینی‌هایی را انتخاب کنید که شیار و برجستگی‌های عمیقی دارند زیرا به بهتر گریل شدن غذا کمک می‌کند.
  • بخش داخلی سینی باید ضد خش و نچسب باشد.
  • هنگام خرید این محصول برای راحتی جابجایی و حمل از مدل‌هایی که دارای دو دسته هستند خریداری کنید.
  • یکی دیگر از نکات مهم در خرید این محصول قیمت آن است و شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها این محصول را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه کنید.

معمولا برند و فروشگاه‌های معروف و معتبر تضمین کیفیت بهتری دارند و در هنگام خرید، این محصول را از یک برند و فروشگاه معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و دوام آن مطمئن باشید. فروشگاه دیباگران یکی از معتبرترین مراکز عرضه‌کننده سینی گریل است که این محصول را در بهترین برندهایی مانند ریور، پاشاباغچه، یونیک و… به فروش می‌رساند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر از آن خرید کنید.

جنس بدنه سینی گریل

سینی‌های گریل از نظر رنگ، شکل و جنس با هم تفاوت‌هایی دارند و آنچه که از لحاظ سلامتی و طول عمر سینی گریل اهمیت دارد جنس آن است.

سینی‌های گریل سرامیکی

این نوع سینی دوام و ماندگاری پایینی دارد، به طوری که در برابر ضربه مقاوم نیست و به راحتی آسیب می‌بیند. افرون بر این اگر دچار خراش شود مواد روکش آن وارد غذا می‌شود که برای سلامتی بسیار ضرر دارد.

سینی‌های گریل چدنی

سینی‌های گریل چدنی در مقایسه با انواع دیگر طول عمر و ماندگاری بالایی دارند و در برابر ضربه نیز مقاوم هستند. این جنس سینی گریل مناسب‌ترین گزینه برای حفظ سلامتی است و هیچ گونه مواد و املاح مضر را وارد غذا نمی‌کند. این محصول نچسب بوده و نکته قابل توجه این است که در هنگام خرید مطمئن شوید که لعاب کاری شده باشد، در غیر این صورت مواد غذایی هنگام طبخ به آن می‌چسبند و دوامی نخواهد داشت.

سینی‌های گریل آلومینیومی

این نوع سینی گریل گرما را به طور یکنواخت در همه نقاط سینی منتقل می‌کند و در نهایت سبب لذیذ و خوشمزه‌ار شدن غذا می‌شود. همچنین سینی‌های گریل آلومینیومی نچسب بوده و مانع چسبیدن مواد غذایی می‌شوند.

خرید سینی گریل

دیباگران یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه فروش و عرضه لوازم خانگی، سرویس آشپزخانه، لوازم پخت‌وپز و… است. این فروشگاه اینترنتی محصولاتِ، برندهایی مانند ریور، پاشاباغچه، یونیک و… را با بهترین کیفیت و اصالت عرضه می‌کند. از ویژگی‌های فروشگاه دیباگران می‌توان به امکان خرید عمده و خرده محصولات، خرید نقدی و قسطی، ارسال سریع، امکان ارسال به همه‌ی شهرها، امکان تحویل اکسپرس، ۲۱ روز ضمانت بازگشت کالا، اصل بودن محصولات، داشتن گارانتی و غیره اشاره کرد.

همچنین این فروشگاه برای راحتی مشتریان خود، همه محصولاتی را که با سلیقه‌ی مشتری مطابقت نداشته باشد را پس می‌گیرد. در ضمن اگر در فرآیند خرید یا پس از آن مشکلی برای شما رخ داد، امکان تماس و پشتیبانی ۲۴ساعته وجود دارد و شما می‌توانید از این طریق مشکل خود را حل کنید. برای سفارش سینی گریل تنها باید از طریق سایت، ظرفیت و سایز مورد نظر خود را پس از مقایسه قیمت و کیفیت با سایر برندها، انتخاب کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در مدت زمان کوتاهی به دست شما برسد.

سخن پایانی

سینی‌های گریل برای طبخ غذاهای سالم و رژیمی گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند و همچنین طعم خوب و لذیدی را به غذا می‌دهند. از همه مهم‌تر سینی گریل برای طبخ غذا تنها به یک قاشق غذاخوری روغن نیاز دارد. از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به تهیه سبزیجات به دو صورت تنوری و گریل، قابلیت استفاده روی آتش و ذغال، داخل فر و روی اجاق گاز، طبخ انواع پیتزا، تهیه انواع گوشت و… اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید این محصول را با بهترین و معتبرترین برندها (پاشاباغچه، ریور، یونیک و…) از فروشگاه دیباگران خریداری کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *