دیباگران » راهنمای خرید و قیمت ظروف برنجی جدید
قیمت ظروف برنجی جدید

راهنمای خرید و قیمت ظروف برنجی جدید

قیمت ظروف برنجی جدید، با توجه به هر فروشنده متفاوت است. به همین دلیلی خرید ظروف پذیرایی برنجی به تحقیق نیاز دارد. ما در این مقاله قصد داریم انواع ظروف برنجی را به شما معرفی کنیم و کاربرد هرکدام را نام ببریم. در آخر هم روش‌های مراقبت و براق نگه‌داشتن ظروف برنجی را به شما خواهیم گفت تا قبل از خرید شما یک نمای کامل از گزینه‌ها و برتری هرکدام نسبت به دیگری، پیدا کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید

ظروف سرو و پذیرایی برنجی سابقه دیرینه‌ای دارند. از سالهای بسیار دور که استفاده از شیشه، و چینی در ساخت ظروف رایج نبود. برنج و مس در این عرصه پیشتاز بودند.

پس از تولد چینی در شرق و سفر آن به سرزمین‌های دیگر، استاندارد زیبایی به‌سرعت تغییر کرد و ظروف برنجی تبدیل به ظروف درجه دو شدند. تا زمانی که مدرنیته افسار همه‌چیز را در دست گرفت و قدیمی‌ها را به صحنه برگرداند. این‌بار ولی با آلیاژهای مقاوم‌تر و طراحی‌های زیباتر. ظروف پذیرایی برنجی که امروزه تولید می‌شوند زیبایی از چشمگیری برخوردار هستند و به‌خاطر آلیاژهای مقاوم عمر طولانی‌تری دارند.

انواع ظروف برنجی

در ادامه درباره انواع ظروف برنجی و کاربرد هرکدام در زندگی روزمره صحبت خواهیم کرد. قبل از هرچیز باید از تنوع بالا ظروف برنجی و زیبایی منحصربه‌فرد آن‌ها بگوییم.

معرفی ظروف پذیرایی

ظروف پذیرایی برنجی طرفداران بسیار زیادی دارد، دلیل این محبوبیت اصالت و طراحی خاص این ظروف است. برای آشنایی بهتر با ظروف برنجی مناسب پذیرایی همراه ما باشید.

اقلام موجود در سرویس پذیرایی برنجی:

قیمت ظروف برنجی جدید

این ظروف توسط تولیدکننده‌های مختلف با طراحی‌های متنوع برای هر سلیقه‌ای ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. برای انتخاب ظرف مناسب با قیمت به‌صرفه باید به مقایسه رو بیاورید. قبل از مقایسه اما باید گزینه‌های خود را محدود کنید؛ اول از نظر هزینه و بودجه بررسی کنید.

حتما قبل از خرید یک میزان بودجه برای ظروف پذیرایی برنجی در نظر گرفتید. پس گزینه‌های خود را یا توجه به آن بودجه انتخاب کنید. حال هرچیز که با نیازها و سلیقه‌ی شما همخوانی ندارد را از میان گزینه‌ها حذف کنید. به احتمال زیاد حالا چند گزینه محدود برای شما باقی‌مانده، قدم بعدی بررسی همخوانی ظروف با دیزاین منزل است. از میان گزینه‌های باقی‌مانده. ظروفی را انتخاب کنید که با چیدمان و رنگ خانه شما هماهنگی بهتری داشته باشند.

معرفی انواع ظروف دکوری

حالا که درمورد ظروف پذیرایی از جنس برنج صحبت کردیم باید سراغ ظروف دکوری برنجی برویم. ظروف دکوری به‌خودی‌خود زیبا و خاص هستند، ظروف دکوری برنجی به‌خاطر ذات فلزی و رنگ جذابی که دارند حتی زیباتر و خاص‌تر هستند.

انواع ظروف و ابزار دکوری از جنس برنج:

تنوع ظروف دکوری برنجی به نسبت کمتر از مدل‌های مخصوص پذیرایی است. البته باید به این نکته توجه کرد، که ظروف پذیرایی برنجی هم به‌عنوان ظرف پذیرایی و هم به‌عنوان ظرف دکوری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت ظروف برنجی جدید که در تزئینات و دکور منزل استفاده می‌شوند، به‌اندازه و نوع ساخت آن بستگی دارد. ظروف برنجی هم به شکل صنعتی و هم دستی ساخته می‌شوند که قیمت این دو نوع تفاوت زیادی باهم دارد.

تاثیر روش ساخت در کیفیت ظروف برنجی

فلز برنج مثل مس و روی هم به‌صورت صنعتی با ماشین‌آلات مختلف و هم به‌صورت دستی ساخته می‌شوند. درا نی بخش ما درمورد تفاوت این دو روش ساخت و تاثیر آن‌ها بر کیفیت و قیمت ظروف دکوری و پذیرایی برنجی خواهیم گفت.

ظروف صنعتی

قیمت ظروف برنجی جدید

کارگاه‌های ساخت ظروف برنجی، با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، ظروف برنجی را به‌صورت سری‌سازی و با یک لایه الکل و لاک برای افزایش عمر محصول می‌سازند. تفاوت اصلی این ظروف صنعتی با نوع دست‌ساز در ارزش و قدمت آن‌هاست.

ظروف صنعتی برای استفاده مداوم و با نقوش نسبتا ساده ساخته می‌شود. به همین خاطر یک لایه ضخیم از الکل و لاک روی آن‌هاست تا جلوی اکسید شدنشان را بگیرد. این عوامل ارزش معنوی محصول را پائین می‌آورد و قیمت آن بسیار کمتر از نوع دست‌ساز می‌شود.

ظروف دست‌ساز

ظروف برنجی دست‌ساز همان‌طور که از اسمشان پیداست با دست و بدون استفاده از ماشین‌آلات صنعتی ساخته می‌شوند. ساخت هر ظرف برنجی با ابزار ساده و استعداد بی‌نظیر در رام کردن فلز سخت ممکن می‌شود.

هر خط و هر نقش با دست و درنهایت دقت روی ظروف پذیرایی و دکوری برنجی ایجاد می‌شود. به همین خاطر ارزش معنوی این ظروف از ارزش مادی آن‌ها بیشتر است. این ارزش در طول سال‌ها و باگذشت زمان بیشتر هم می‌شود.

براق کردن ظروف برنجی

قیمت ظروف برنجی به کیفیت و درخشش آن بستگی دارد. برای مراقبت و زیبا نگه‌داشتن ظروف برنجی، باید هر از چندگاهی ظروف را جلا دهید. با این‌ کار درخشش آن‌ها حفظ شده و زیبایی آن‌ها بیشتر خواهد شد. در بخش پایانی این مقاله ما درباره راه‌های جلا دادن و براق کردن ظروف برنجی صحبت خواهیم کرد.

روش اول: جلا سنج

جلا سنج هم به شکل مایع و هم به شکل خمیری موجود است، شما می‌توانید هرکدام را که می‌پسندید از ابزار فروشی خریداری کنید. سپس پنبه یا دستمال کاغذی را به جلا سنج آغشته کنید. حالا با فشار زیاد آن را روی سطح ظرف برنجی بمالید. این کار را به مدت 5 تا 10 دقیقه ادامه دهید و تغییر را ببینید.

وقتی ظرف به جلای قابل قبولی رسید دست از کار بکشید. یک دستمال تمیز بردارید و با همان فشار روی ظرف بمالید، این کار را تا زمانی ادامه دهید که دستمال دیگر سیاه نشود.

روش دوم: رب گوجه و سرکه

برای کسانی که همه‌چیز را طبیعی دوست دارند؛ راه‌حل ما جلا سنج خانگی است. یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری رب و دو قاشق چای خوری سرکه را با هم مخلوط کنید و پنبه را به این محلول آغشته کنید. حالا همان مراحل بالا را دنبال کنید تا وقتی که تغییر و براقی را در ظرف خود ببینید.

پس از اتمام کار با یک دستمال تمیز باقی‌مانده محلول را از ظرف پاک کنید تا جایی که دیگر ردی روی دستمال نماند.

حالا که یاد گرفتیم چطور ظروف برنجی را جلا دهیم بد نیست راه‌های جلوگیری از کدر شدن این ظروف را هم بدانیم.

چطور از کدن شدن ظروف برنجی جلوگیری کنیم؟

ظروف برنجی جلای خاص خود را دارند و با سهل‌انگاری در مراقبت از آن‌ها این جلا و براقی از بین خواهد رفت، ما در ادامه چند پیشنهاد داریم که با رعایت آنها روند کدر شدن ظروف برنجی بسیار کند خواهد شد.

    1. ظروف برنجی را دور از بخار آب نگه‌دارید. برای حفظ زیبایی ظروف برنجی بهتر است، آن‌ها را در مکان‌های دور از بخار و بیرون از آشپزخانه قرار دهید.
    2. ظروف برنجی را پس از شستشو خشک کنید. رطوبت و برنج رابطه خوبی با هم ندارد و برای مراقبت از ظروف برنجی باید آن‌را دور از رطوبت نگهداشت.
    3. ظروف برنجی را گردگیری کنید، هر از چندگاهی با دستمال تمیز گرد و خاک و چربی روی ظرف را بگیرید.

با رعایت این چند نکته می‌توانید ظروف برنجی خود را برای مدت طولانی براق نگه‌دارید و از استفاده از آن‌ها لذت ببرید.

سخن پایانی

خرید ظروف پذیرایی و دکوری از جنس برنج، به زیبایی و اصالت خانه شما کمک می‌کند. این متن برای راهنمایی شما در خرید و مقایسه قیمت ظروف برنجی جدید نوشته شده است. امیدواریم مطالب این مقاله مفید واقع شود.

برای یک خرید بی‌ دردسر به فروشگاه دیباگران سر بزنید و هر گونه ظروف سرو و پذیرایی که نیاز دارید را در تنوع بالا طرح و رنگ با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت بخرید. اگر بعد از دریافت کالا طرح مورد پسند شما نبود، ما محصول را طبق شرایط گفته شده در اینجا، از شما پس می‌گیریم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *