دیباگران » معرفی انواع ماگ و نحوه استفاده از آن‌ها
معرفی انواع ماگ و نحوه استفاده از آن‌ها

معرفی انواع ماگ و نحوه استفاده از آن‌ها

انواع ماگ و استفاده از آن‌ها

یکی از جذاب ترین و پر کاربرد ترین ظروف سرو نوشیدنی که این روزها بسیار پرطرفدار و محبوب است ماگ نام دارد. انواع ماگ برای سرو نوشیدنی‌های گرم و سرد مانند شیر، چای، قهوه، آب و غیره کاربرد دارند. این محصولات در متریال‌های متفاوتی از قبیل استیل، پیرکس، سرامیک و غیره تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همان طور که می‌دانید در طول روز افراد نوشیدنی‌های متنوعی را مصرف می‌کنند پس ماگ می‌تواند یک هدیه و یا انتخاب عالی برای هر شخصی باشد. در زیر ما قصد داریم در رابطه با ماگ و انواع مختلف آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

کاربرد مدل‌های مختلف ماگ

امروزه این محصولات در انواع گوناگونی از نظر شکل، عملکرد، کاربرد، جنس و غیره در بازار موجود هستند که شما کاربران پس از کسب اطلاعات لازم در این مورد، می‌توانید محصولی مناسب با نیاز خود انتخاب و خریداری نمایید. در ادامه کاربرد انواع مختلف این محصول را برای شما کاربران عزیز شرح داده ایم:

انواع ماگ از لحاظ جنس

همان طور که گفتیم ماگ‌ها از متریال‌های متنوعی تولید شده‌اند که هر کدام بنا به موادی که از آن ساخته شدند کاربردهای متفاوتی دارند. برای مثال ماگ‌های سرامیکی را می‌توانید داخل ماکروفر قرار دهید، اما این موضوع در رابطه با جنس‌های پلاستیکی یا فلزی صدق نمی‌کند.

معرفی انواع ماگ و نحوه استفاده از آن‌ها

سرامیکی

همان‌طور که از نامش پیداست جنس این نوع ماگ‌ها از سرامیک بوده و یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع ماگ در بازار هستند. مدل‌های سرامیکی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند، همچنین شما می توانید طرح یا تصویر مورد نظر خود را روی این ماگ‌ها چاپ کنید. ظروف سرامیکی در برابر حرارت مقاوم هستند و برای سرو نوشیدنی‌های گرم و دلچسب همچون قهوه، چای و غیره استفاده می‌شوند. این محصول همچنین در طرح، رنگ و شکل‌های متنوعی قابل سفارش است.

پلاستیکی

ماگ‌های پلاستیکی که متریال اصلی آن‌ها را پلاستیک شکل داده است بیشتر برای سرو نوسیدنی‌های سرد کاربرد دارند. و از آنجایی که سبک هستند و نمی‌شکنند آنها را برای مصرف روزانه کودکان و یا استفاده در پیکنیک و سفر در نظر می‌گیرند.

فایبرگلاسی

جنس این محصولات از فایبرگلاس است و به‌طور معمول در کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سفالی

انواع سفالی این محصول از طرح و نقش‌های گوناگون سنتی گرفته تا لعاب‌های فانتزی را پوشش می‌دهند و برای صرف نوشیدنی‌های سرد بهترین گزینه هستند. دربرخی مواقع کاربران از این محصول در تزئین دکوراسیون خانه و آشپزخانه خود استفاده می‌کنند که روشی مقرون به‌صرفه بوده و زیبایی منحصرد به‌ فردی به فضای خانه می‌بخشد.

معرفی انواع ماگ و نحوه استفاده از آن‌ها

پیرکس

در حالت کلی محصولات پیرکس از جمله ماگ در حال حاضر محبوبیت بالایی دارند و جنس این محصولات از شیشه‌ مقاوم پیرکس است. به‌طور معمول مدل‌های پیرکس در شکل‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی مانند درب‌دار، قاشق‌دار، دسته‌دار و… تولید می‌شوند که جذابیت خاصی به آشپزخانه می‌بخشند. از جمله ویژگی‌های ماگ‌های پیرکس می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات ناگهانی دما اشاره کرد.
به‌طوری که شما می‌توانید به آسانی و بدون نگرانی نوشیدنی‌های گرم مانند کاکائو، چای و قهوه را سرو کنید. همچنین این محصولات قابلیت استفاده در رستوران، محل کار، منزل، کافه، گردش‌ها و مسافرت‌ها را نیز دارند.

استیل

این نوع ظروف از فولاد زنگ نزن ساخته شده‌اند و در طرح‌های جذاب و متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. شما می‌توانید از مدل استیل در دفتر کار، سفرهای پیک نیک، منزل و… استفاده کنید. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود فولاد ضد زنگ در ساختار ماگ‌های استیل سبب می‌شود تا در برابر خراش و زنگ‌زدگی از مقاومت بالایی برخوردار باشند. این ویژگی طول عمر و ماندگاری این محصول را افزایش می‌دهد.
  • این محصولات کاربردی، عایق حرارتی هستند و در هنگام نوشیدن مایعات گرم باعث سوختن دست‌هایتان نمی‌شود.
  • در بعضی از ماگ‌های استیل درپوشی تعبیه شده است که از ریخته شدن نوشیدنی جلوگیری می‌کند و همچنین برای جابه جایی راحت ماگ بسیار مناسب است.
  • مدل‌های استیل قابلیت شستشو دارند و می‌توانید بارها از آن‌ها استفاده کنید، بدون اینکه ذره‌ای از کیفیت آن‌ها کاهش یابد.

انواع ماگ از لحاظ کاربرد

ماگ‌ها از لحاظ کاربرد نیز با یکدیگر متفاوت عمل می‌کنند. برخی از این محصولات قابلیت حفظ دما تا 6 ساعت را دارند، برخی نیز قابلیت میکس کردن مایعات و برخی امکان گرم کردن مایعات سرد را دارند و شما باید با توجه به نیازتان ماگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. ما در زیر کاربرد و متریال به کار رفته در برخی از این ماگ‌ها را برایتان شرح دادیم:

تراول ماگ

کسانی که اهل نوشیدن مایعات حین قدم زدن و فعالیت‌های روزانه هستند، داشتن یک تراول ماگ‌ گزینه بسیار مناسبی برای آنها است. به‌طور معمول این محصولات در برابر ضربه مقاوم بوده و دارای عایق حرارتی داخلی هستند. به همین دلیل برای نگه‌داری انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم در مسافرت‌ها بسیار پرکاربرد است.
تراول ماگ‌ها طراحی مناسبی دارند، به همین دلیل شما می‌توانید به آسانی آن را در کیسه یا کیف خود حمل کنید. درپوش تعبیه شده در این مدل‌ها از ریخته شدن نوشیدنی‌ جلوگیری می‌کند و موجب راحتی و در جابجایی این محصول می‌شود. برخی از نمونه‌های این وسیله دسته‌دار یا دارای حلقه هستند و شما می‌توانید به سادگی آن را به کمربند یا کیف خود وصل کنید. در حالت کلی این محصولات پرکاربرد، برای افرادی که در طور روز به نوشیدنی‌های سرد و گرم نیاز دارند، وسیله بسیار مناسب و کاربردی محسوب می‌شوند.

هیتر دار

ماگ‌های هیتر دار به یک گرم‌کن داخلی، مجهز هستند و این قابلیت از سرد شدن انواع نوشیدنی‌های گرم جلوگیری می‌کند. این وسیله باعث می‌شود تا دمای نوشیدنی شما ثابت بماند. از طرفی ماگ‌های هیتردار از دو بخش جداگانه ماگ و سینی هیتر دار تشکیل شده‌اند که گرم نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها بر عهده سینی هیتردار است.

دقت نمایید هنگامی که مایع داغ را درون ماگ می‌ریزید، باید دکمه فعال شدن هیتر را فشار دهید. بعضی از ماگ‌های هیتر دار از تنظیمات گوناگونی برای درجه حرارت برخوردارند، به گونه‌ای که می‌توانید دمای مایع را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنید.

حرارتی

جنس ماگ‌های حرارتی از سرامیک است و به همین دلیل همه ویژگی‌های ماگ‌های سرامیکی را دارند‌. تنها تفاوتی که بین این ماگ ها با ماگ های سرامیکی معمولی است قابلیت تغییر رنگ بعد از ریختن نوشیدنی گرم داخل آن است. در برخی از این ماگ ها که عموما تک رنگ هستند بعد از ریختن مایعات گرم طرحشان به سرعت آشکار می‌شود.

از طرفی با توجه به دمای نوشیدنی طرح روی لیوان کم رنگ تر و یا پرنگ تر می‌شود. شما می توانید با توجه به همین فاکتور دمای نوشیدنی را حدس بزنید. این نوع ماگ گزینه فوق العاده ای برای هدیه و کادو است و طرفداران بی شماری نیز دارد.

دمنوش ساز

افرادی که علاقه زیادی به نوشیدن دمنوش‌های مختلف دارند، می‌توانند از ماگ‌های دمنوش‌ساز استفاده کنند. این مدل، یک وسیله کاربردی است و به شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی و در زمان کم دمنوش‌های خوشمزه را آماده کنید. استفاده از مدل‌های دمنوش‌ساز بسیار آسان است و برای انجام آن تنها باید به اندازه نیاز آب جوش را در این محصول بریزید و پس از آن گیاه دمنوش مورد نظر خود را درون فیلتر داخلی قرار دهید. در آخر هم درب این ماگ را ببندید و منتظر بمانید تا دمنوش شما آماده شود.

سخن پایانی

امروزه ماگ‌ها به یکی از پرکاربردترین محصولات برای سرو نوشیدنی تبدیل شده‌اند. در زندگی روزمره نیز برای نوشیدن مایعات سرد و گرم مانند شیر، چای، آب، قهوه و غیره استفاده می‌شوند. این محصولات انواع مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استیل، پیرکس، سرامیک و پلاستیک اشاره کرد.
در حال حاضر این محصول به یکی از پرطرفدارترین هدیه‌ها نیز تبدیل شده است. شما می‌توانید با انتخاب یک ماگ جذاب، هدیه‌ای به‌ یاد ماندنی و ماندگار به فرد مورد نظر خود بدهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد برای خواندن مطالب بیشتر دیباگران را دنبال کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *