دیباگران » نکات مهم در انتخاب تابه سرو
نکات مهم در انتخاب تابه سرو

نکات مهم در انتخاب تابه سرو

انتخاب تابه سرو

یکی از ظروف پرکاربرد که می‌توان از آن هم برای پخت و هم برای سرو غذا استفاده کرد انواع تابه سرو است. این تابه‌ها معمولا دارای طراحی متنوعی هستند و به منظور ارائه غذا با ظاهری زیبا و جذاب بسیار مناسب اند. پس اگر شما هم قصد دارید مهمانی‌های خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید بد نیست تابه‌های سرو را در گزینه‌های خرید خود قرار دهید.

تابه‌های سرو معمولاً از جنس‌های مختلفی مانند چینی، شیشه‌، استیل و یا سرامیک تولید می‌شوند و در اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی در بازار وجود دارند. این تابه‌ها علاوه بر استفاده در میزهای پذیرایی خانگی، در رستوران‌ها، هتل‌ها، مجالس و مراسمات رسمی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات مهم در انتخاب تابه سرو

انواع تابه سرو بر اساس شکل

تابه‌های سرو معمولاً دارای شکل‌های هندسی مختلفی هستند و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود هر یک از این مدل‌ها را انتخاب کرده و در دورهمی‌ها و میهمانی‌های و  از آن‌ها استفاده نمایید. از جمله رایج‌ترین شکل‌های تابه‌های سرو می‌توان به مستطیلی و بیضی اشاره کرد که در ادامه به بررسی ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

نکات مهم در انتخاب تابه سرو

تابه سرو مستطیلی

تابه سرو مستطیلی یکی از شیک‌ترین و خاص‌ترین تابه‌های سرو در بازار است که طرفداران بسیارای دارد. یکی بهترین نوع این محصول تابه‌های مستطیلی لورنزو است که با بهترین مواد و کیفیت تولید شده است و برای استفاده در فر، مایکروویو و سرو غذا بر روی میز پذیرایی مناسب است.
از آنجایی که این تابه‌ها با 5 طرح و رنگ متفاوت به بازار عرضه می‌شوند پاسخگوی سلیقه‌های متفاوت خواهند بود. تابه چینی لورنزو به دلیل سایز و شکلی که دارد یک گزینه مناسب برای پخت و سرو انواع غذاهای سنتی و مدرن است. این ظروف به دلیل جنس سرامیکی و یا چینی‌ای که دارند به راحتی قابل شست و شو هستند و رنگ غذا را به خود نمی‌گیرند، از همین رو برای استفاده مداوم و طولانی مدت در آشپزخانه بسیار مناسب هستند.

تابه سرو بیضی

تابه‌ی سرو بیضی طرحدار از جنس چینی، می‌تواند یک انتخاب بی‌نظیر و عالی برای سرو انواع غذ‌ا‌ها در خانه شما باشد. تابه‌ سرو بیضی دارای 14 طرح متنوع بوده، این تابه‌ها ظاهری شگفت‌ انگیز و جذاب دارند که می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک عنصر دکوریتیو نیز در میان سفره خود قرار دهید. علاوه بر ظاهر زیبا، این تابه‌ها همچنین دارای کیفیت بالا و مقاومت در برابر حرارت نیز هستند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها در فر و مایکروویو خود بهره ببرید. از این تابه‌ها علاوه بر سرو مرغ و خوراک‌های دیگر، می‌توانید برای پخت سوفله یا تهیه دسر نیز استفاده کنید.
تنوع طرح‌ها، امکان انتخاب مدلی که به سلیقه شما می‌خورد را افزایش خواهد داد. بنابراین شما می‌توانید بسته به علایق خود طرحی را که مد نظر دارید انتخاب کنید. علاوه بر این، مراقبت و شستشوی آسان این تابه‌ها، امکان استفاده مداوم در طول روز و برای میهمانی‌های متنوع را برای شما فراهم می‌کند. تابه‌های سرو و پخت و پز چینی ریور در سه سایز مختلف عرضه شده‌اند. بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را به تنهایی یا به صورت مجموعه‌ای از سایزهای مختلف به عنوان یک ست خریداری کنید و از هماهنگی زیبایی ظروف خود لذت ببرید.

انواع تابه سرو بر اساس جنس

تابه‌های سرو جنس‌های مختلفی دارند با این حال این تابه‌ها بیشتر از متریال‌هایی تولید می‌شوند که در برابر حرارت و تغییرات دمایی مقاوم باشند. سرامیک، چینی و پیرکس از جمله این محصولات هستند که هم در برابر حرارت مقاوم‌اند هم در برابر تغییرات ناگهانی دما. توجه داشته باشید که هنگام خرید این محصول، لازم است دقت زیادی به جنس و مدل مد نظرتان داشته باشید تا پس از خرید، به نتیجه مطلوب دست یابید. در ادامه انواع مختلف این محصول از نظر جنس، مورد بررسی قرار می‌گیرد:

نکات مهم در انتخاب تابه سرو

تابه سرو چینی

یکی از انواع تابه‌های سرو، تابه‌های چینی هستند که در صورت آشپزی کردن در این ظروف، از نظر سلامتی مطمئن تر خواهید بود. چینی به دلیل پایداری و مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد به هیچ عنوان طعم و عطر مواد غذایی را تغییر نمی‌دهد. این تابه‌های چینی قابلیت استفاده در فر و ماکروویو را دارند و این امکان را به شما می‌دهند که به راحتی غذاهایی مانند لازانیا، مرغ بریان، انواع خورشت و… را درون آن‌ها تهیه کرده و در فر و ماکروویو بپزید. همچنین، در طرفین این تابه‌ها دسته‌هایی تعبیه شده است که هنگام جابجایی، کار را برای شما آسان‌تر کند.

نکات مهم در انتخاب تابه سرو

تابه سرو پیرکس

تابه‌های پیرکس از پراستفاده‌ترین تابه‌ها برای پخت و پز غذاها به ویژه لازانیا، مرغ، ماهی و گوشت هستند که قابل استفاده در ماکروویو و فر می‌باشند و از نظر کاربرد بسیار متنوع اند. تابه‌های سرو شیشه‌ای برای استفاده در شرایط خاص و مختلف بسیار مناسب هستند. این نوع از تابه می‌توانند به عنوان یکی از ظروف سرو غذا در میز پذیرایی شما استفاده شوند.
همان طور که در بالا گفتیم معمولا تابه‌های پیرکس به دلیل جنس و طراحی مقاوم و باکیفیتی که دارند قابل استفاده در فر و مایکروویو نیز هستند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از این ظروف به گرم کردن و یا پختن غذا روی حرارت ملایم نیز اقدام نمایید.

نکات مهم مراقبت و نگهداری از تابه سرو چینی

تمامی ظروف سرو و پذیرایی از جمله تابه‌های سرو نیاز به مراقبت دقیق دارند تا مدت زمان استفاده از آن‌ها به حداکثر برسد. با اعمال چند روش ساده و مراقبت‌های مناسب، می‌توانید ظروف خود را در شرایط بهتری نگه دارید. نکته بسیار مهم در خصوص نگهداری از سرویس چینی این است که از سیم یا اسکاچ نازک و نرم استفاده کنید تا از خشک شدن سطح چینی و آسیب به آن جلوگیری شود.
همچنین بعد از شستشو، ظروف را به‌ طور کامل خشک کنید تا از ایجاد لکه‌های آبی جلوگیری شود. زیرا این لکه‌ها می‌توانند ظاهر ناخوشایندی را در ظروف ایجاد کنند. همچنین مهم است قبل از شستشو، ظروف را با آب جوش خیس کنید تا لکه‌های متراکم و سخت به‌ طور موثری پاک شوند. با رعایت این نکات ساده، می‌توانید از ظروف سرو و پذیرایی خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید و از زیبایی و کیفیت آن‌ها لذت ببرید.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم تابه سرو از جمله ظروف سرو و پذیرایی است که برای پخت و پز غذا نیز کاربرد دارد. این تابه‌ها دارای طرح‌ها و جنس‌های مختلفی هستند و افراد می‌توانند بسته به نیاز و سلیقه خود هر یک از این جنس‌ها و طرح‌ها را تهیه کرده و استفاده نمایند. شما عزیزان می توانید این ظرف و یا دیگر لازم مورد نیاز آشپزخانه را از مجموعه دیباگران با بهترین شرایط و قیمت تهیه نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *