دیباگران » نکات مهم در خرید بانکه
نکات مهم در خرید بانکه

نکات مهم در خرید بانکه

نکات مهمی که قبل از خرید بانکه باید بدانیم

در بین لوازم خانه، وسایل آشپزخانه کمک بسیار زیادی به سهولت و راحتی در انجام کارها می‌کند. همچنین امروزه بسیاری از افراد علاقه زیادی به زیباسازی فضای ظاهری آشپزخانه از خود نشان می‌دهند. یکی از مهم‌ترین وسایلی که علاوه بر جنبه ظاهری و زیبایش، دارای کاربرد فراوانی در بین لوازم آشپزخانه دارد، بانکه است. بانکه‌ها ظروف درب‌داری هستند که به منظور نگهداری مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قرار دادن این ظروف رنگی بر روی کانتر ظاهری بسیار زیبا و جذاب به آشپزخانه می‌‎‌بخشد. برای افرادی که قصد خرید این وسایل پرکاربرد را دارند، دانستن برخی نکات در این خصوص از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. به همین منظور در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین نکات در این مورد خواهیم پرداخت.

نکات مهم در خرید بانکه

بانکه چیست؟

بانکه‌ها یا همان ظروف درب‌دار، ابزارهای بسیار کاربردی در خانه‌ها به شمار می‌آیند که جهت نگهداری حبوبات، ادویه‌جات و برنج به کار می‌روند. این ظروف گاها با نام ظرف بنشن نیز شناخته می‌شوند، اما اصطلاح بانکه، نامی بسیار متداول‌نر و محبوب‌تر است. این ظروف در انواع مختلفی از نظر جنس و ابعاد طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین ظرفیت حجمی می‌تواند فاکتوری مناسب برای نامگذاری این ظروف به شمار آید.

 بنابراین می‌تواند در دسته بندی این محصولات با توجه به نیاز، به دنبال بانکه‌های نیم لیتری، یک لیتری، 7 کیلویی و یا 10 کیلویی باشیم. البته ابعاد کوچک‌تر و بزرگ‌تر از موارد ذکر شده نیز وجود دارند، که با توجه به کاربرد آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر کاربرد عملی نگهداری مواد غذایی، این ظروف به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. قرارگیری آن‌ها بر روی کابینت‌ها یا اوپن به طوری که کاملا در دید مستقیم قرار گرفته باشند، می‌تواند به دیزاین آشپزخانه فضای زیباتری ببخشد. البته بانکه‌ها از لحاظ شکل ظاهری و ویژگی‌های دیگر نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت. البته با  توجه به کاربرد بسیار بالای این ظروف در آشپزخانه، ممکن است به سرعت مورد آلودگی قرار بگیرند.

به همین منظور شستشوپذیر بودن آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به خصوص اگر دارای رنگ‌ها روشنی همچون سفید براق، طوسی و… باشند. البته لازم است در انتخاب این نوع سطل توجه ویژه‌ای به جنس سازنده آن داشته باشید؛ زیرا اجناس مرغوب مانع از ورود رطوبت و آلودگی به داخل حبوبات، برنج یا مواد غذایی دیگر می‌شود.

ویژگی‌های بانکه‌های استیل یونیک و ضد زنگ

در تهیه و ساخت این ظروف پر کاربرد، ممکن است مواد اولیه متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، استیل ضد زنگ است. باتوجه به اینکه سطل نگهداری قند، شکر، حبوبات و برنج بایستی مانع از خرابی و آلوده شدن این مواد غذایی شوند، دارا بودن برخی امکانات و ویژگی‌های خاص برای این ظروف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ظروف خواهیم پرداخت.

نکات مهم در خرید بانکه

مقاومت در برابر رطوبت

یکی از ویژگی‌های مهم این بانکه استیل، مقاومت آن در برابر ورود رطوبت است. این امر به معنای حفظ مواد غذایی در داخل سطل از تأثیرات جوی مختلف و حتی تغییرات آب و هوایی است. همچنین، در لحظاتی که سطل در تماس با آب قرار می‌گیرد، مانع از وارد شدن رطوبت به داخل محیط داخلی آن می‌شود. اگر محصولاتی که در داخل این ظرف میریزد نباید به هیچ عنوان با آب در تماس باشند، بهترین گزینه استفاده از بانکه استیل است.

مقاومت در برابر ورود اکسیژن

علاوه بر موارد ذکر شده، لازم است بدانید که طراحی این سطل به گونه‌ای است که اجازه خروج دانه‌های شکر از لایه درب را نمی‌دهد. این ویژگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا جلوگیری از خروج آسان دانه‌ها به عنوان روشی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی در نظر گرفته می‌شود. رد و بدل نشدن اکسیژن از درب ظرف، موجب تازه ماندن بیش از پیش محصولات غذایی شده و حس شادابی را به شما منتقل می‌کند.

دوام و عمر طولانی ظروف

استفاده از استیل در تولید این سطل نیز از مزایای بسیاری برخوردار است. این جنس، مقاوم به زنگ زدگی است و بنابراین، سطل به مرور زمان تحت تأثیرات دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی‌شود . این ویژگی مهم به افزایش عمر مفید و دوام این ظرف کمک بسیاری می‎‎کند.

کاربرد چندگانه

سطل‌های استیل علاوه بر نگهداری قند و شکر، می‌توانند برای نگهداری مواد غذایی دیگری همچون آرد، ادویه، نبات، برنج، جو، گندم و سایر خوراکی‌ها نیز به کار گرفته شوند. این ویژگی این ظروف را به یک ابزار کارآمد و چند منظوره در آشپزخانه تبدیل می‌کند.

ویژگی‌های بانکه‌های پلاستیکی

نکات مهم در خرید بانکه

همچون ظروف استیل ضد زنگ، ظروف پلاستیکی نیز از محبوبیت بسیار بالایی به منظور حمل و نگهداری مواد غذایی مختلفی همانند حبوبات، برنج و… برخوردار اند. در ادامه به بررسی برخی از مهم‎ترین ویژگی‌های این ظروف پلاستیکی خواهیم پرداخت.

وزن سبک

این بانکه‌ها با نحوه بسته شدن چرخشی درب و جنس پلاستیکی درب خود، به یک گزینه سبک و آسان برای نگهداری مواد غذایی تبدیل شده‌اند. جنس پلاستیکی درب باعث کاهش وزن کلی این محصول می‌شود که در نتیجه، جابجابی و حمل‌ونقل آن به راحتی امکان‌پذیر است. این ویژگی باعث می‌شود بتوانیم به راحتی به برداشتن این ظروف از داخل کابینت و برای استفاده و در نهایت قرار دادن آن در جایگاه قبلی بپردازیم.

طراحی‌های متنوع برای زیباسازی فضای آشپزخانه

بانکه‌های پلاستیکی، دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و اشکال روی آن هستند. بنابراین می‌‌توان از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع این محصولات برای زیباسازی فضای آشپزخانه با در نظر گرفتن دکوراسیون آن استفاده کرد. بنابراین این نوع ظروف نسبت به ظروف استیل دارای تنوع بیشتری از لحاظ ظاهری هستند.

خرید بانکه

با توجه به موارد ذکر شده، واضح است که وجود این ظروف کاربردی برای هر آشپزخانه‌ای لازم و ضروری است. به منظور خرید این محصولات لازم است به حجم مورد نیاز برای نگهداری مواد غذایی مختلف توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ تا بتوانید اندازه مناسبی را برای خرید انتخاب کنید. همچنین جنس ظروف نیز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

 شما می‌توانید به منظور خرید انواع بانکه‌های استیل باکیفیت، به وبسایت دیباگران مراجعه کنید و از امکانات منحصر به فرد این پلتفرم برخوردار شوید. همچنین برای دریافت راهنمایی بیشتر، قادر به تماس‌گیری با شمارگان مندرج در سایت هستید که فرایند خرید را بیش از پیش برایتان آسان‌تر می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که در متن بالا اشاره شد، بانکه‌ها لوازمی بسیار مهم و پرکاربرد در بین باقی وسایل آشپزخانه هستند؛ به همین منظور بسیاری از افراد به دنبال ظروفی با کیفیت بالا و جنس فوق العاده به منظور نگهداری مواد غذایی همچون برنج، حبوبات و… هستند. در نتیجه در متن بالا به بررسی دقیق نکات مورد نیاز به منظور خرید بانکه‌ها پرداخته شد و امیدوارم به‌آسانی قادر به انتخاب محصول مد نظرتان باشید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *