دیباگران » نکات مهم در خرید جا ادویه ای
نکات مهم در خرید جا ادویه ای

نکات مهم در خرید جا ادویه ای

نکات مهم در خرید جا ادویه

همان طور که همه ما می‌دانیم یکی از دغدغه‌های خانم‌ها مرتب و تمیز بودن فضای منزل به ویژه آشپزخانه است. از آنجایی که آشپزخانه مرکز فعالیت یک خانم خانه دار به حساب می‌آید، شلوغ و نامرتب بودن آن تاثیر بسزایی در پخت مواد غذایی دارد. یکی از عناصری که در مرتب نگه داشتن آشپزخانه موثر است جا ادویه‌ای نام دارد. جا ادویه یک راه حل بسیار عالی برای مرتب شدن فضای روی کابینت و اطراف سماور است.

یکی دیگر از مزایای این نوع ظروف بالا بردن ماندگاری ادویه‌ها و گیاهان معطر است. در این مقاله قصد داریم تا درباره نکاتی که خانم‌ها هنگام خرید جا ادویه‌ای باید به آن دقت نمایند صحبت کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید:

بررسی نکات مهم هنگام خرید جا ادویه

نکات مهم در خرید جا ادویه ای

انتخاب جا ادویه ای گاهی اوقات می‌تواند کار بسیار حساسی باشد. از آنجایی که این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود پس توصیه می‌کنیم قبل از خرید، نکات مهم در تهیه آن‌ها را بررسی نمایید تا از انتخاب خود نهایت استفاده را ببرید. در زیر نکاتی را برایتان شرح دادیم که می‌تواند در خرید این محصولات کاربردی به شما کمک کند.

جنس ظروف :

متریال به کار رفته در این ظروف می‌تواند یک اصل مهم در انتخاب بانکه یا جا ادویه‌ای باشد. برخی از جنس‌های معمول شامل چوب، پلاستیک، فلز و سرامیک هستند. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خود را دارند. از جنسی که برای شما مناسب‌تر به نظر می‌رسد انتخاب کنید. توصیه می‌شود ابتدا تصمیم گیری کرده و نسبت به مواد غذایی که قرار است درون ظروف قرار دهید، جنس مناسبی انتخال و خریداری نمایید.

اندازه و ظرفیت:

از دیگر نکات مهم حین خرید جا ادویه‌ای ظرفیت و حجم مناسب آن برای ادویه مد نظر شما و همچنین اندازه مناسب برای قرارگیری در فضای آشپزخانه است. از طرفی برخی از این محصولات دارای بخش‌های تقسیم بندی شده ای هستند که به شما کمک می‌کند ادویه‌ها را به صورت مرتب و منظم نگهداری کنید.

طراحی و استایل:

از آنجایی که این نوع ظروف بسیار پر کاربرد اند، به عنوان ظروف تزئینی و همچنین به عنوان پاسماوری نیز در آشپزخانه استفاده می‌شوند. پس مهم است که قبل از خرید آن به مدل و نوع طراحی آن دقت کنید، تا علاوه بر سازگاری با دکوراسیون آشپزخانه شما با فضایی که برای آن در نظر گرفتید نیز سازگار باشد.

 

نکات مهم در خرید جا ادویه ای

قابلیت نگهداری:

یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب جا ادویه ای توجه به قابلیت نگهداری آن است. به این معنا که محصول می‌تواند از ادویه و مواد خوراکی در برابر نور، رطوبت و هوا محافظت کند. از طرفی طعم و تازگی ادویه ها را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند.

قابلیت استفاده و شست و شو:

دقت کنید محصولی را انتخاب نمایید که شست و شو و استفاده آسانی داشته باشد. بانکه هایی که قابلیت شست و شو دارند یعنی از متریالی تهیه شده‌اند که با نفوذ آب زنگ نزده و یا آسیب نمی‌بینند بهترین گزینه برای انتخاب بانکه می تواند سرامیک، شیشه و چینی باشد.

هزینه و قیمت جا ادویه:

قیمت جا ادویه‌ها براساس مدل، سایز، تعداد و نوع برند آن‌ها متفاوت است. قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه کنید تا با آگاهی کامل تصمیم به خرید آنها بگیرید.

 

درپوش استاندارد

در صورتی که قصد خرید این محصول برای نگهداری میوه خشک یا گیاهان خشک را دارید، مطمئن شوید که ظروف دارای درپوش محکم  است. این مورد از ورود هوا به داخل بانکه‌ها جلوگیری کرده و کمک می‌کند تا محصولات مدت زمان بیشتری را سالم بمانند.

نوع نگهداری:

برخی از این ظروف بهتر است در جا ادویه‌هایی نگهداری شوند که نور خورشید را اصلا جذب نمی‌کنند و یا کم جذب می‌کنند. در حالی که برخی دیگر نیاز به نور مناسب برای حفظ طعم و رنگ خود دارند.
بنابراین، توجه کنید که نیازهای نگهداری ادویه‌های خاص خود را مورد توجه قرار دهید. همچنین، تاریخ انقضای ادویه‌ها را همیشه در نظر بگیرید و از تاریخ انقضای آن‌ها مطلع باشید.

محل قرارگیری:

محلی که قصد دارید این محصول را در آنجا قرار دهید از قبل مشخص کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا اندازه و طراحی مناسبی برای این محصول در نظر بگیرید تا بعد از خرید پشیمان نشوید. زیرا ست‌های جا ادویه مدل‌های متنوعی اعم از رومیزی، ایستاده، گردان و غیره دارد که باید متناسب با شرایط و فضای شما تهیه شود.

نکات مهم در خرید جا ادویه ایعوامل موثر در انتخاب سایز برای جا ادویه

از آنجایی که افراد نیازهای متفاوتی برای نگهداری از ادویه و خشکبار خود دارند، پس انتخاب صحیح آن نقش مهمی هم درچیدمان و هم در حفظ ماندگاری ادویه‌ها خواهد داشت. اندازه مناسب بانکه‌ها و محل قرار گیری آنها نیز از عواملی است که به این موضوع کمک می‌کند. برای مثال نمک یا گیاهان خشک نیاز به فضای بیشتری برای نگهداری دارند زیرا مصرف آنها در طول ماه بیشتر از سایر ادویه ها مانند فلفل، زردچوبه و غیره است. شناخت این موارد به شما برای انتخاب و خرید یک جا ادویه مناسب کمک می‌کند.

این ظروف ممکن است در مکان‌های مختلفی در آشپزخانه و سایر فضاهای ذخیره سازی استفاده شوند. برخی افراد ممکن است آن‌ها را در یک کشوی آشپزخانه قرار دهند، در حالی که برخی دیگر آن را بر روی کابینت آشپزخانه قرار می‌دهند. این تنوع در نوع استفاده، نیاز دارد تا شما مدل‌ها و اشکال مختلفی از این ظروف به بازار عرضه شوند.
این ظروف اغلب به عنوان قطعات دکوراتیو در آشپزخانه و اطراف سماور استفاده می‌شوند. طرح و شکل جا ادویه می‌تواند به زیبایی و استایل آشپزخانه کمک کند. بنابراین، تولید آن‌ها در اشکال و سایزهای مختلف به افراد امکان می‌دهد جا ادویه‌ای را انتخاب کنند که با دکوراسیون و طراحی آشپزخانه‌شان سازگار است.
به طور کلی، تولید این محصول مورد نیاز در آشپزخانه بانوان، در اشکال و سایزهای مختلفصورت می‌گیرد تا به نیازها و ترجیحات مختلف افراد پاسخگو باشد و همچنین استفاده از آن‌ها راحت تر و زیباتر شود.

سخن نهایی

در این مقاله به بررسی نکات مهمی پرداختیم که افراد هنگام خرید محصول جا ادویه‌ای باید به آن دقت کنند. فروشگاه اینترنتی دیباگران می‌توانید تمامی فاکتورهای مورد نیاز خو را به آسانی و با بهترین کیفیت تهیه نمایید. سایز، مدل جا ادویه، رنگ، میزان شفاف بودن و قابلیت جذب نور و همچنین جنس و مواد اولیه سازنده ( پلاستیک، چینی، شیشه و غیره) عوامل تعین کننده یک انتخاب متناسب با شرایط آشپزخانه و سلیقه شما خانم‌های عزیز است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *