دیباگران » نکات مهم در خرید سرویس قابلمه
نکات مهم در خرید سرویس قابلمه
نکات مهم در خرید سرویس قابلمه

نکات مهم در خرید سرویس قابلمه

نکات مهم در خرید سرویس قابلمه

توجه به نکات مهم در خرید سرویس قابلمه یکی از ضروری‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت. خرید بدون شناخت باعث می‌شود تا یک محصول بی‌کیفیت به دست شما برسد. سرویس قابلمه به عنوان اصلی‌ترین وسایلی است که در آشپزخانه برای پخت و پز از آن استفاده می‌شود. قطعاً هر سرویس متشکل از چندین قابلمه است که هر یک را برای پخت غذاهای متنوع می‌توان استفاده کرد. خرید این سرویس باید با رعایت نکات مهم همراه باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی خرید یک قابلمه مناسب، با ما همراه شوید.

اهمیت استفاده از سرویس قابلمه

از مهمترین وسایل آشپزخانه که برای پخت و پز کاربرد دارد، سرویس قابلمه است برای خرید این سرویس باید به تمامی ویژگی‌های آن توجه داشت. همچنین شرایط استفاده از این سرویس نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. قابلمه‌هایی با داشتن ویژگی‌های شاخص، بدون شک مناسب استفاده برای آشپزی هستند. البته ویژگی‌هایی نظیر مقاومت در برابر حرارت مورد توجه است.

 از مهم‌ترین وسایل آشپز قابلمه است که برای آشپزی ارزش بسیار بالایی دارد. هر شخصی با رعایت نکات خاصی اقدام به خرید می‌کند. بدون شک قابلمه‌ها در هر متریال، ابعاد و برند ویژگی‌های مختص به خود را دارند. بسیاری از افراد بر این باورند که قابلمه‌هایی با متریال‌های خاص می‌توانند برای پخت و پز مناسب‌تر باشند.

 راهنمای خرید سرویس قابلمه

قابلمه‌ها به عنوان مهم‌ترین لوازم آشپزخانه برای آشپزی استفاده می‌شوند. برای داشتن یک قابلمه مناسب باید هنگام خرید به چند نکته مهم توجه کنید تا پس از خرید، به نتیجه مطلوب و دلخواهتان دست یابید. در ادامه مواردی برای آسان کردن فرایند خریدتان ذکر می‌شوند.

جنس قابلمه

سرویس قابلمه در متریال‌های مختلف استیل، چدن، گرانیت، سفال و… به تولید می‌رسند. هر یک از این متریال‌ها دارای مزایایی هستند که قبل از خرید باید به بررسی مشخصات، مزایا و معایب هر یک بپردازید. جنس ظروفی که در آن غذا می‌پزید، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه جنس تاثیر زیادی در نوع پخت و طعم غذا دارد.

هزینه

شما قصد دارید برای خرید قابلمه چقدر هزینه کنید؟ قیمت مهم‌ترین پارامتری است که شما هنگام خرید باید به آن توجه کنید. باید به تناسب بودجه خود، قابلمه‌هایی با متریال، مشخصات و با برندهای مختلف انتخاب کنید.

ساختار

بررسی ساختار قابلمه هنگام خرید اهمیت دارد. قابلمه از قسمت‌های مختلف دسته، بدنه، دیواره، کف و… تشکیل می‌شود. همچنین میخ‌هایی که برای اتصال قسمت‌های مختلف قابلمه هستند را نیز باید مورد بررسی قرار دهید. قابلمه‌هایی که با ساختار استانداردتری طراحی شده باشند، بدون شک قیمت آنها بیشتر است.

دوام

قابلمه باید در برابر حرارت و همچنین رطوبت دوام بسیار بالایی داشته باشد. در واقع بهترین قابلمه‌های موجود در بازار، گرمایش بسیار سریع و یکنواختی دارند.

قابلیت شستشو در ماشین

همانگونه که مستحضرید، امروزه بسیاری از افراد ظروف آشپزخانه را توسط ماشین ظرف‌شویی شست و شو می‌دهند. پس قابلمه‌هایی که انتخاب می‌کنید باید قابل شستشو با ماشین ظرفشویی باشند. معمولا ماشین ظرفشویی به گونه‌ای طراحی می‌شود که تنها می‌توان ظروفی را با ساختارهای خاصی در داخل این ماشین شستشو داد.

 البته سطح کیفیت و جنس ظروف به ویژه سرویس قابلمه نیز باید به گونه‌ای باشد که در صورت شستشو با ماشین، کیفیت خود را حفظ کند. همچنین این قابلمه‌ها در هر متریالی باید در برابر مواد شوینده مقاومت بالایی داشته باشند.

تعداد و ظرفیت

سرویس قابلمه معمولا متشکل از قابلمه‌هایی با ظرفیت‌های مختلف است. در هر سرویس ممکن است تعداد قابلمه‌ها متفاوت باشد. باید بررسی کنید که به چه تعداد قابلمه نیاز دارید و چه سایزهایی مناسب استفاده برای شما است. برای خانواده‌های پرجمعیت نیاز به قابلمه‌هایی با ظرفیت بیشتر است.

همچنین هر چقدر تعداد قابلمه‌های یک سرویس بیشتر باشد، برای پختن غذاهای متنوع‌تری می‌توان از این قابلمه‌ها استفاده کرد. انتخاب یک سرویس قابلمه با سایز بزرگ برای خانواده‌های کم جمعیت باعث هدر رفت انرژی می‌شود. چرا که پختن غذا به مقدار کم در داخل قابلمه‌هایی با سایز بزرگتر نیاز به انرژی و حتی زمان زیادی دارد.

برند سرویس قابلمه

برای انتخاب یک قابلمه مناسب و با کیفیت، برند در اولویت قرار می‌گیرد. هم اکنون برندهای بسیار زیادی از انواع قابلمه‌ها با متریال و حتی ابعاد مختلف در بازار وجود دارد. با انتخاب برندهای شناخته شده بدون شک به قابلمه‌هایی با کیفیت عالی دسترسی خواهید داشت. برندهای نظیر برند ریور به عنوان شناخته شده‌ترین برند موجود در بازار هستند. این مجموعه هم اکنون سرویس‌هایی نظیر مدل‌های گرانیتی ۱۲ پارچه، سرویس‌های طرح‌دار سنگ آبی، سرویس‌های ۱۴ تکه دو روی گرانیت و… را با کیفیت مطلوب طراحی و روانه بازار کرده است.

مزایای سرویس قابلمه مناسب

با خرید سرویس قابلمه مناسب بدون شک از مزایای آن بهره‌مند می‌شوید. چنانچه قابلمه شما کیفیت مطلوبی نداشته باشد، پس نمی‌توان به درستی از آن استفاده کرد. قابلمه‌هایی که با رعایت نکات مهم انتخاب می‌شوند، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.

پختن غذاهای خوشمزه‌تر

کیفیت قابلمه اگر مناسب باشد، روی طعم و شرایط پخت غذا تاثیر می‌گذارد. در واقع قابلمه‌هایی که کیفیت مطلوبی ندارند طعم و شرایط پخت را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث پختن غذاهای نامطلوب می‌شوند. برای پختن غذاهای خوشمزه‌تر یا خوش طعم‌تر بهتر است از قابلمه‌های با کیفیت استفاده کنید.

جلوگیری از سوختن مواد غذایی

قابلمه‌های مناسب بدون شک حرارت را به صورت یکنواخت در کف قابلمه پخش می‌کنند. در صورتی که حرارت به صورت یکنواخت به تمامی قسمت‌های قابلمه پخش شود، پس از سوختن مواد غذایی نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

غذایی بهداشتی‌تر

استفاده از قابلمه‌های مناسب برای تهیه غذاهای سالم و بهداشتی‌تر اهمیت دارد. قابلمه‌هایی که از متریال‌های بهداشتی و مناسبی به تولید رسیده باشند، هنگام تماس با حرارت هیچگونه مواد سمی از آنها ساطع نمی‌شود. قابلمه‌هایی که با مواد ارگانیک به تولید رسیده‌اند، غذاهای بهداشتی تری با آن‌ها می‌پزند.

شستشوی راحت‌تر

شستسو و نگهداری سرویس قابلمه با کیفیت مطلوب، قطعا راحت‌تر است. همچنین می‌توان از مواد شوینده مختلف برای شستشوی آنها استفاده کرد. این قابلمه‌ها در برابر شستشوی مداوم و طولانی آسیب نمی‌بینند. در صورتی که از قابلمه باکیفیتی استفاده کنید و درحین پخت و پز غذایتان دچار سوختگی شود، به آسانس می‌توانید چربی زدایی کرده و مواد سوخته را از بین ببرید.

نتیجه

انتخاب یک سرویس قابلمه مناسب باید با رعایت نکات مهم همراه باشد. هم اکنون در بازار شاهد رقابت تنگاتنگ بین برندهای مختلف هستیم. قابلمه در متریال، ابعاد، طرح، رنگ و با ساختار مختلف به تولید می‌رسد. انتخاب یک سرویس مناسب در بین صدها مدل سرویس‌های قابلمه‌ای که در بازار وجود دارد، قطعاً کار دشواری است. برای خرید محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب، حتماً به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید.

 این شرکت فروش شناخته شده بهترین انواع سرویس‌ها را با کیفیت مطلوب در اختیار شما کاربران عزیز قرار می‌دهد. دیباگران مطمئن‌ترین فروشگاهی است که در این مجموعه، به کالاهای متنوع با قیمت‌های مناسب دسترسی خواهید داشت.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *