دیباگران » نکات مهم در خرید ظرف دیزی
نکات مهم در خرید ظرف دیزی

نکات مهم در خرید ظرف دیزی

خرید ظرف دیزی و توجه به نکات مهم خرید آن

دیزی یا آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و اصیل کشور ما است، که اتفاقا از محبوبیت بالایی بین ما ایرانی‌ها برخوردار می‌باشد. به خصوص اگر این غذا را در ظرف دیزی چدنی، سفالی یا سنگی تهیه کرده باشید. اگر می‌خواهید این غذا را با طعم و مزه‌ی اصیل آن امتحان کنید باید ظرف مناسب و مخصوص دیزی را تهیه نمایید و از همه مهم‌تر باید در خرید آن بسیار دقت کنید.  در زیر ما به مواردی اشاره کرده ایم که به شما در تهیه این محصول جذاب کمک کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید:

کاربردهای ظرف دیزی

ظروف دیزی وسیله‌ای برای طبخ غذاهای سنتی و اصیل ایرانی هستند اما افزون بر این کاربردهای دیگری نیز دارند که از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه انواع خورشت
  • پخت خوراک‌های گوناگون
  • طبخ انواع آش‌
  • پخت غذاهای آبکی
  • قابلیت نگهداری محصولات لبنی را نیز دارند
  • قابلیت استفاده مستقیم بر روی آتش و ذغال، داخل فر و روی اجاق گاز

با شناخت انواع کاربردهای این محصول، می‌توانید پس از خریداری ظرف مناسب با نیاز خود، بهره لازم را از آن ببرید.

مهم‌ترین نکات خرید ظرف دیزی

همان طور که می‌دانید اصولا برند‌ها و فروشگاه‌های شناخته شده و معتبر تضمین کیفیت بهتری دارند پس سعی کنید ظرف دیزی را از یک برند و فروشگاه معتبر خریداری کنید تا از کیفیت و دوام آن مطمئن باشید. از طرفی سعی کنید بیشتر خرید مدل‌های درب دار را در اولویت خود قرار دهید. در غیر این صورت دیزی صرفا جنبه‌ی دکوری خواهد داشت. در هنگام خرید ظرف دیزی، باید به چند نکته مهم توجه کنید، از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بیشتر ظروف دیزی بدون دسته هستند و این مسئله حمل آن‌ها را دشوار می‌کند. به همین دلیل اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، حین خرید مدل‌های دسته‌دار آن را خریداری کنید.
  2. ظروف دیزی در انواع گوناگونی همچون سنگی، سفالی، چدنی و… موجود هستند و اگر می‌خواهید دیزی سنتی و کلاسیک داشته باشید انواع سنگی و چدنی می‌توانند گزینه مناسبی باشند.
  3. دیزی‌های سنگی وزن سنگینی دارند و اگر توان جابجایی این مدل دیزی را ندارید بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.
  4. یکی دیگر از نکات مهم در خرید این محصول قیمت آن است و شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها این محصول را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه کنید. به عنوان نمونه دیزی‌های چدنی نسبت به دیزی‌های سفالی قیمت بالایی دارند.
  5. دیزی‌هایی که دارای لعاب‌ هستند را خریداری کنید چرا که شست‌و‌شوی آن‌ها راحت است و مواد غذایی به آن نمی‌چسبند.

نکات مهم در خرید ظرف دیزی

انواع ظرف دیزی

ظروف دیزی از نظر رنگ، شکل و جنس با هم تفاوت‌هایی دارند و آنچه که از لحاظ سلامتی و طول عمر ظرف دیزی اهمیت دارد، جنس آن است. در بخش زیر به منظور آشنایی بیشتر شما کاربران با این محصول و انتخاب راحت، انواع مختلف آن شرح داده می‌شود.

دیزی سنگی

دیزی‌های سنگی به دلیل نسوز و نچسب بودن می‌توانند غذا را تا چند ساعت گرم نگه دارند و همچنین این ظروف سنگی دارای قلم کاری هستند. این جنس ظرف دیزی برای کسانی که به طعم و مزه غذاهای اصیل ایرانی همچون آبگوشت و انواع خورشت علاقه دارند گزینه‌ی ایده‌آلی است.

دیزی سفالی

نوع سفالی این ظرف به دلیل اینکه از خاک و گِل ساخته شده است هیچ گونه مواد مضری وارد غذا نمی‌کند و برای بدن مضر نمی‌باشد. در هنگام انتخاب این جنس دیزی باید به استحکام و ماندگاری آن بسیار دقت کنید.

دیزی چدنی

ظروف دیزی از جنس چدن در مقایسه با انواع دیگر طول عمر و ماندگاری بالایی دارند و در برابر ضربه نیز مقاوم هستند. این جنس ظرف دیزی مناسب‌ترین گزینه برای حفظ سلامتی است و هیچ گونه مواد و املاح مضر را وارد غذا نمی‌کند. این محصول نچسب بوده و نکته قابل توجه این است که در هنگام خرید مطمئن شوید که لعاب کاری شده باشد در غیر این صورت مواد غذایی هنگام طبخ به آن می‌چسبند و دوامی نخواهد داشت.  همچنین این نوع ظرف جدید‌ترین نوع این محصول است که به دلیل مزایایی که دارد از محبوبیت خاصی برخوردار است.

گنجایش ظرف دیزی

ظروف دیزی در ظرفیت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند که هر کدام از این ظرفیت‌ها برای تعداد مشخصی از اعضای خانواده کاربرد دارند. از جمله این سایز‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظروف دیزی 0.5 لیتری 1 نفره هستند.
  • ظروف دیزی 4 لیتری خانواده‌های 8 نفره مناسب هستند.
  • ظروف دیزی 1.27 لیتری برای 1 نفر مناسب هستند.
  • ظروف دیزی 10 لیتری برای خانواده‌های 12 نفره طراحی شده‌اند.
  • ظروف دیزی 8 لیتری برای خانواده‌های 10 نفره مناسب هستند.
  • ظروف دیزی 3.2 لیتری برای خانواده‌های 4 نفره طراحی شده‌اند.

این موارد تنها برخی از ظرفیت‌های ظرف دیزی هستند زیرا این ظروف در ظرفیت‌های دیگری نیز تولید می‌شوند. پس از شناخت انواع اندازه‌های دیزی، می‌توانید با توجه به نیاز خود، سایز مناسبی از این محصول را انتخاب و خریداری نمایید.

خرید ظرف دیزی

دیباگران یک فروشگاه اینترنتی معتبر و باسابقه در زمینه‌ی فروش و عرضه لوازم خانگی، سرویس آشپزخانه، لوازم پخت‌و‌پز  و… است‌. این فروشگاه اینترنتی محصولاتِ، برندهایی همچون ریور، پاشاباغچه، یونیک و… را با بهترین کیفیت و اصالت عرضه می‌کند. از ویژگی‌های فروشگاه دیباگران می‌توان به امکان خرید عمده و خرده محصولات، خرید نقدی و قسطی، ارسال سریع، امکان ارسال به همه‌ی شهرها، امکان تحویل اکسپرس، 21 روز ضمانت بازگشت کالا، اصل بودن محصولات، داشتن گارانتی و… اشاره کرد. همچنین این فروشگاه برای راحتی مشتریان خود، همه‌ی محصولاتی را که با سلیقه‌ی مشتری مطابقت نداشته باشد را پس می‌گیرد.

 در ضمن اگر در فرآیند خرید یا پس از آن مشکلی برای شما رخ داد، امکان تماس و پشتیبانی 24 ساعته وجود دارد و شما می‌توانید از این طریق مشکل خود را حل کنید. برای سفارش ظرف دیزی تنها باید از طریق سایت، ظرفیت و سایز مورد نظر خود را پس از مقایسه‌ی قیمت و کیفیت با سایر برندها، انتخاب کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در مدت زمان کوتاهی به دست شما برسد.

سخن پایانی

دیزی یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. ظرف دیزی وسیله‌ای برای طبخ غذاهای سنتی و اصیل ایرانی هستند. از جمله کاربردهای این ظرف می‌توان به تهیه انواع خورشت، خوراک‌های گوناگون، انواع آش‌، غذاهای آبکی، انواع سوپ، قابلیت نگهداری محصولات لبنی و… اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید این محصول را با بهترین و معتبرترین برندها (پاشاباغچه، ریور، یونیک و غیره) از فروشگاه دیباگران خریداری کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *