دیباگران » همه چیز درباره سرویس کارد و ساطور
همه چیز درباره سرویس کارد و ساطور
همه چیز درباره سرویس کارد و ساطور

همه چیز درباره سرویس کارد و ساطور

اهمیت سرویس کارد و ساطور در آشپزخانه

کارد و ساطور از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی در آشپزخانه‌ است که برای برش گوشت، مرغ و سایر مواد غذایی و سبزیجات به آن احتیاج پیدا می‌کنیم. در گذشته انواع چاقو و ساطور در مدل‌ها و سایزهای مختلف به شکل مجزا قابل خریداری بودند. اما با ورود سرویس کارد و ساطور به بازار می‌توانیم مجموعه‌ای از چاقوها را در سایزهای مختلف به صورت یکجا تهیه کنیم. ما در این مقاله تصمیم داریم هر آنچه نیاز است در مورد سرویس کارد و ساطور بدانید با شما در میان بگذاریم‌؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سرویس کارد و ساطور

سرویس کارد و ساطور از چندین چاقو به همراه یک ساطور تشکیل شده که روی یک پایه قرار دارند و به صورت یکجا به فروش می‌رسند. در این سرویس تعدادی چاقو با سایزهای مختلف و کاربردهای به خصوص وجود دارند که به طور کلی هر کدام  از آن‌ها برای برش راحت گوشت، مرغ، سبزیجات و سایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرویس کارد و ساطور به روند کار سرعت بیشتری می‌بخشد و آشپزی را برایمان آسان ‌تر می‌کند. این سرویس در مدل های فوق العاده متنوع و جذاب به تولید شده و قرار دادن آن در آشپزخانه به زیبایی هرچه بیشتر این فضا کمک می‌کند.

اجزای تشکیل دهنده سرویس کارد و ساطور

سرویس کارد و ساطور اجزای مختلفی دارد و آگاهی از اجزای این محصول و تعداد آن ها به شما کمک می‌کند تا بدانید هزینه‌ای که برای خرید این محصول می‌پردازید، بابت چه اقلامی است. این سرویس کاربردی به واسطه برندهای مختلفی تولید می‌شود و هر برندی اجزای مشخصی را در محصولات تولیدی خود قرار می‌دهد. اما به طور کلی تمامی سرویس‌های کارد و ساطور ۹ پارچه هستند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • چهار مدل چاقو در سایزهای مختلف که برای برش گوشت مرغ مرکبات سبزیجات و غیره در نظر گرفته شده‌اند.
  • یک ساطور که برای خرد کردن گوشت یا سبزیجات سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • یک پوست کن که به واسطه آن می‌توانید پوست سیب زمینی، هویج، خیار و… را به راحتی جدا کنید.
  • یک مصقل که می‌توانید برای تیز کردن چاقوهای کند شده از آن استفاده کنید.
  • قیچی آشپزخانه برای بریدن نان یا گوشت و مرغ
  • استند سرویس که برای حفظ و نگهداری اجزای سرویس در نظر گرفته شده است.

تمام اجزای سرویس کارد و ساطور به صورت کاملا مجزا بر روی یک پایه یا همان استند قرار گرفته‌اند و در صورت نیاز می‌توانید به راحتی به اجزای مختلف سرویس دسترسی داشته باشید. قرار دادن این استند در دکور آشپرخانه، می‌تواند جذابیت خاصی به دکوراسیون داده و سبب زیبایی بیش از پیش شود.

چگونه از سرویس چاقو آشپزخانه مراقبت کنیم؟

سرویس‌های کارد و ساطور معمولاً از مواد و متریال با کیفیتی تولید می‌شوند. این موضوع در کنار اقلام بالای این سرویس منجر به افزایش قیمت این محصول می‌شود. بنابراین شما با خرید یک سرویس هزینه زیادی را پرداخت می‌کنید. با این تفاسیر توصیه می‌کنیم با توجه به یک سری نکات مراقبتی به افزایش عمر و دوام سرویس چاقو کمک کنید. تا مدت زمان بیشتری از این محصول ارزشمند و البته گران قیمت بهره ببرید. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند.

  • قسمت تیغه چاقوها اغلب از جنس فولاد است که با استیل روکش شده‌اند. بنابراین اگر مدت زیادی با رطوبت و آب تماس پیدا کنند به مرور کند شده و کیفیت خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم این ظروف را به شکل دستی بشویید و پس از شستشو بلافاصله خشک کنید تا هیچ رطوبتی باقی نماند.
  • برای شستن کارد و ساطور حتماً از مواد شوینده ملایم و اسکاج‌های نرم استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان چاقو‌ها را در جای مرطوب و نمناک قرار ندهید؛ چرا که این کار باعث زنگ زدن تیغه می‌شود. علاوه بر آن از قرار دادن چاقوها در کنار ظروف زنگ زده بپرهیزید.
  • در صورتی که چاقوها و ساطور کند شده‌اند فقط و فقط از مصقلی که روی سرویس وجود دارد استفاده کرده و به واسطه آن چاقوها را مانند روز اول تیز کنید.

نکات مهم برای خرید سرویس چاقو

برای خرید سرویس کارد و ساطور توجه به یک سری نکات مهم، ضرورت دارد و باعث می‌شود خرید خوب و با کیفیتی انجام دهید. این نکات به شرح زیر است.

برند سرویس

یکی از مشخصه‌های مهم که می‌تواند تا حد زیادی نشان از کیفیت محصول باشد برند آن است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف اینترنتی برترین و بهترین برندها در حوزه تولید سرویس کارد و ساطور را شناسایی کنید و در هنگام خرید به سراغ آن ها بروید.

کیفیت محصول

توجه به کیفیت محصول یکی از نکات مهم در انتخاب و خرید آن است؛ بنابراین هر چقدر کیفیت سرویس کارد و ساطور بیشتر باشد عمر و دوام آن نیز بیشتر بوده و به مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد. در پی این موضوع هزینه‌ای که برای خرید می‌پردازید هم افزایش پیدا می‌کند.

وزن چاقو

نکته دیگری که به هنگام خرید سرویس کارد و ساطور باید به آن دقت داشته باشید خوش دست بودن چاقوها و وزن مناسب آن ها است. چاقوی باکیفیت بدنه خوش دستی دارد؛ بنابراین زمانی که آن را به دست می‌گیرید و شروع به کار می‌کنید به هیچ عنوان خسته نمی‌شوید.

ویژگی های سرویس کارد و ساطور مرغوب

زمانی که برای خرید یک محصول به مراکز فروش مراجعه می‌کنیم، بی‌شک به دنبال محصولات با کیفیت هستیم. محصول با کیفیت و مرغوب یک سری مشخصه‌ها و ویژگی‌ها دارد که با توجه آن ها می‌توان کیفیت یا عدم کیفیت یک کالا را بررسی کرد. از ویژگی‌های یک سرویس کارد و ساطور با کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • توسط برندهای معتبر تولید شده‌است.
  • استحکام بالایی دارد.
  • جنس تیغه و بدنه چاقو مرغوب است.
  • ظاهری صاف و یکدست دارد.
  • از متریال با کیفیت تولید شده‌است.
  • قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی را دارد.
  • با ضمانت به فروش می رسد.
  • چاقوها به راحتی در دست قرار می گیرند و خوش دست هستند.
  • طراحی و شکل ظاهری زیبایی دارد.

سخن پایانی

همان طور که پیشتر هم گفتیم سرویس کارد و ساطور یک محصول فوق العاده کاربردی است که نقش مهمی را در آشپزخانه‌ها ایفا می‌کند و به واسطه اقلام متعددی که دارد، باعث راحتی و سرعت بالا در آشپزی می‌شود. این سرویس در انواع مختلف به تولید می رسد و در مدل‌های متنوع موجود است تا افراد به تناسب نیاز و سلیقه‌ای که دارند مدل مناسب را انتخاب کنند.

سعی کنید برای خرید کارد و ساطور با کیفیت به یک فروشگاه معتبر مراجعه نمایید. در صورتی که می‌خواهید خرید سرویس کارد و ساطور را به شکل اینترنتی انجام دهید می‌توانید این محصول را از مجموعه دیباگران بخواهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *