دیباگران » ویژگی‌های بهترین اتو بخار خانگی

ویژگی‌های بهترین اتو بخار خانگی

اتو بخار یکی از مهم‌ترین لوازم برقی هر خانه‌ای است. ما در این مقاله قصد داریم شما را در خرید بهترین اتو بخار راهنمایی کنیم. حضور در اجتماع با لباس‌های تمیز و مرتب جزو اصول اجتماعی و هنجارهای هر جامعه‌ای است. به همین خاطر اتو مرتباً مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک اتو بخار خوب باید داراری یک سری استانداردهای بوده و برای جذب مشتری ویژگی‌های کاربردی‌ترین نسبت به رقبا داشته باشد. در کنار تمام این‌ها قیمت نیز مطرح است. تا انتها همراه ما باشید تا بدانیم یک اتو بخار خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

استانداردهای کلی بهترین اتو بخار خانگی

پیش از برق‌کشی به خانه‌ها و پیشرفت تکنولوژی، اتو یک محفظه پر از ذغال گداخته بود. اما امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی اتو بخار خانگی را تبدیل به یک وسیله کم خطر با کاربری آسان کرده‌است. این وسیله برقی کاربردی ملزم به دستیابی به استانداردهای خاصی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین اتو بخار

قابلیت تنظیم دما

اتو بخار خانگی با استفاده از انرژی الکتریسیته، یک المنت را روشن و صفحه آهنی یا سرامیکی کف اتو را داغ می‌کند. هر لباس یا پارچه‌ای بسته به جنس و ضخامت، یک میزان حرارتی را می‌تواند تحمل کند، پس یک اتو بخار باید قابلیت تنظیم دما داشته باشد. کنترل دما معمولا توسط یک صفحه درجه روی بدنه انجام می‌شود.

تولید بخار

برخی پارچه‌‌های ضخیم مثل پرده یا پالتو نیاز به بخاردهی دارد. تولید بخار جزو قابلیت‌های لازم برای هر اتوی خانگی است. البته بهتر است که اتو بتواند میزان بخار خروجی را نیز کنترل کند. به عنوان مثال ممکن است، پارچه‌های حساس با برخورد بخار داغ در حجم بالا بسوزند. پس کنترل میزان بخار نیز مهم است.

اسپری آب

این یکی دیگر از استانداردهای مهم برای هر اتو است. حتما برای شما هم پیش آمده، که یک چروک سخت روی پارچه یا لباسی ایجاد شده و با اتو کشی ساده از بین نمی‌رود. در این موقعیت اسپری آب روی آن نقطه و اتو کشی می‌تواند به باز شدن چروک کمک کند.

ویژگی‌های بهترین اتو بخار

اگر اتو بخاری که در نظر دارید، استانداردهای کلی را داشت، برای انتخاب بهترین اتو بخار باید ویژگی‌های تکمیلی آن را بررسی کنید. این ویژگی‌ها گسترده و مهم هستند. تولید کنندگان امروزه در صدد رفع اشکالات و افزایش ایمنی و کیفیت محصولات خود هستند و شما با بررسی دقیق بین کالاهای موجود در بازار می‌توانید بهترین اتو بخار را با کاربری آسان و ایمنی بالا پیدا و خریداری نمایید.

قابلیت خاموش شدن خودکار

سوختگی پوست یا لباس با اتو اتفاقی است که برای خیلی از ما پیش آمده است. قابلیت خاموش شدن خودکار می‌تواند احتمال این اتفاق را کاهش دهد. تصور کنید دیرتان شده یا سرتان شلوغ است و فراموش می‌کنید اتو را خاموش کنید. اگر اتو روی فرش، میز اتو، یا هر سطح دیگری باشد، با این کار احتمال سوختن سطح یا در مواقعی آتش سوزی نیز هست. یا ممکن است فرزند خوردسال شما سراغ اتو بخار روشن برود.

بهترین اتو بخار

بعضی اتو بخارها وقتی برای مدتی بی استفاده بمانند، به صورت خودکار خاموش می‌شوند و با این قابلیت احتمال بروز خطر تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وزن مناسب اتو

نگهداشتن اتو در دست و حرکت دادن آن روی لباس و پارچه برای مدت طولانی باعث خستگی دست و گرفتگی عضلات می‌شوند. اگر زیاد از اتو استفاده می‌کنید قبل از خرید به سلامت و توان جسمی خود توجه کرده و وزن اتو را با دقت بررسی کنید.

کفی و اهمیت آن در اتو کشی

برای اتو کشی آسان پارچه باید به کفی اتو بخار دقت کنید. بعضی از تولید کنندگان برای کاهش هزینه از متریال ارزان و نامرغوب برای تولید صفحه کف اتو استفاده می‌کنند.

اگر کفی اتو ناهموار یا دارای براده باشد به راحتی روی پارچه حرکت نکرده و هنگام اتوکشی شما را خسته می‌کند. بعضا با وجود براده یا ترک روی سطح کفی پارچه یا لباس شما نخ کش می‌شود.

کنترل نشتی آب

هر اتو بخاری یک مخزن آب دارد که برای تولید بخار از آن استفاده می‌کند. اگر در تولید اتو به Drip protection یا کنترل نشتی توجه نشود، آب از مخزن به بیرون نشت کرده و روی سطوح یا لباس شما می‌چکد. بدون این ویژگی آب از سوراخ بخار روی کفی روی لباس یا پارچه نشت می‌کند و می‌تواند باعث ایجاد لکه شود.

شفافیت مخزن آب

مخزن آب اتو باید همیشه هنگام اتوکشی پر باشد. در غیر این صورت کارکرد اتو دچار اختلال می‌شود. اگر مخزن شفاف نباشد شما نمی‌توانید میزان آب داخل آن را ببینید تا بتوانید به مقدار لازم آب در آن بریزید. پس توصیه ما انتخاب یک اتو با مخزن آب شفاف است.

امکان پاکسازی خودکاربهترین اتو بخار

برخی تولیدکنندگان اتو بخار برای رفع مشکلات رسوب گیری اتو و دستیابی به بهترین اتو بخار، قابلیت پاکسازی خودکار را در محصول خود قرار داده‌اند. بدون این ویژگی آهک و دیگر املاح موجود در آب پس از تبخیر به جداره‌های اتو چسبیده و رسوب می‌کنند. این رسوبات می‌توانند سوارخ بخار کف اتو را مسدود و کارکرد اتو را مختل کنند.

محفظه سیم

سیم اتو همیشه زیر دست و پاست. وقتی با اتو کاری ندارید باید سیم آن را به درستی جمع کنید تا دچار قطعی نشود. برخی اتوها یک محفظه یا رینگ در خود دارند که شما می‌توانید سیم اتو را از طریق آن جمع کنید. با این قابلیت سیم بدون قطعی برای مدت طولانی عمر می‌کند.

چراغ ایمنی

یک چراغ ایمنی کوچک شما را از روشن و در نتیجه داغ بودن اتو مطلع می‌کند. همین چراغ کوچک می‌تواند جلوی بروز اتفاقات ناگوار مثل سوختگی پوست یا پارچه را بگیرد. چراغ ایمنی هربار که المنت مجدد روشن می‌شود تا دمای صفحه را به دمای تنظیم شده برساند شما را مطلع می‌کند.

توان مصرفی

در آخر باید به توان مصرفی اتو بخار نیز اشاره کنیم. برخی اتوهای قدیمی پر مصرف بودند و با استفاده مداوم هزینه برق را بسیار بالا می‌بردند. اما امروزه تولیدکنندگان با تکیه بر علم مصرف اتو بخار را تا حد قابل توجهی کاهش داده‌اند.

قبل از خرید اتو به توان مصرفی آن که روی جعبه یا در دفترچه راهنما ذکر شده توجه کنید. همچنین توصیه می‌کنیم در زمان اوج مصرف برق، از اتو استفاده نکنید.

خرید بهترین اتو بخار

حالا که ویژگی‌های مهم یک اتو بخار مناسب را می‌دانید، می‌توانید با خیال راحت گزینه‌های خوب را از بد جدا و بهترین اتو بخار را از میان هزاران کالای موجود در بازار انتخاب کنید. توجه به نیاز مشتری و بر طرف کردن نیاز او راه پیشرفت هر برند و سازنده است. شما با تکیه بر این اصل می‌توانید محصولی را پیدا و خریداری کنید که با نیاز و سلیقه شما سازگار باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *