دیباگران » چطور کریستال اصل را تشخیص دهیم؟
چطور کریستال اصل را تشخیص دهیم

چطور کریستال اصل را تشخیص دهیم؟

راه هایی برای تشخیص کریستال اصل

یک اصل اساسی برای پذیرایی از مهمان‌ها ظروف و نوع چیدمان آن است. انتخاب صحیح ظروف سرو و پذیرایی یک مهارت به حساب می آید که بهتر است همه خانم های خانه دار آن را بلد باشند تا یک میز فوق العاده و چشمگیر برای مهمان های خود تدارک ببینند.

از آنجایی که ما ایرانی‌ها بسیار مهمان نواز هستیم همیشه بهترین ظروف را برای پذیرایی از مهمان های خود استفاده می کنیم. ظروف کریستال هم یکی از همین انتخاب‌ها است.

ظروف کریستال برای پذیرایی

ظرف‌های کریستال علاوه بر درخشندگی و زیبایی ای که دارند، به میز پذیرایی شما روح می‌بخشند پس انتخاب صحیح آن بسیار مهم است.

در این بین سوالی که ذهن بیشتر خانم ها را به خود جلب می‌کند این است که چگونه می توانیم کریستال اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم؟

در اینجا ما راه هایی برای تشخیص کریستال اصل از تقلبی برایتان شرح دادیم تا شما عزیزان بتوانید خرید خود را با اطمینان خاطر بیشتری انجام دهید.

چطور کریستال اصل را تشخیص دهیم

کریستال چیست؟

کریستال در واژه به معنای بلور می باشد و از آنجایی که در ترکیبات خود سرب دارد از دیگر شیشه ها متمایز می‌شود. مقدار سرب موجود در کریستال اصل به 24درصد می‌رسد که منجر به سنگین وزن شدن آن به سایر مصنوعات شیشه‌ای خواهد شد. از دیگر ویژگی‌های خوب این نوع محصول درخشندگی و زیبایی بیشتر آن می‌باشد.

شناسایی کریستال اصل

مواردی وجود دارد که شما می توانید کریستال اصل را از تقلبی آن تشخیص دهید، ما در زیر برخی از مهمترین گزینه هایی که به شما در خرید کریستال اصل کمک می کند شرح دادیم:

خرید از تولید کننده معتبر

یکی از نکات مهمی که حین خرید ظروف کریستال باید به آن اهمیت دهید تهیه آن از یک برند و تولید کننده شناخته شده است. حتما به فروشنده و یا برندی که می‌خواهید از آن خرید کنید دقت نمایید. زیرا برخی از فروشندگان اجناس مشابه و یا تقلبی را به عنوان کریستال به شما می فروشند. پس خرید از یک فروشگاه و یا برند معتبر اولین گام برای یک خرید عالی است.

اهمیت به انعکاس نور

کریستال اصل از یک درخشندگی ویژه و زیبا برخوردار است. از دیگر نکاتی که برای تشخیص کریستال اصل می توان به آن اشاره کرد انعکاس نور خورشید می‌باشد. کریستال هایی که دقیقا با فرمول صحیح تولید شده باشند انعکاس نور را به صورت مستقیم از خود عبور می‌دهند.

وزن ظروف کریستال

ظروف کریستال اصل به خاطر فرمولی که در ساخت آنها به کار رفته است وزن سنگین تری نسبت به نسخه های تقلبی خود دارند پس به این نکته هنگام خرید ظروف کریستال توجه کنید.

بافت منسجم و فاقد حباب

یکی دیگر از نکاتی که در حین خرید کریستال باید به آن توجه کنید بافت آن است. اگر ظرف کریستال را در برابر نور گرفتید و داخل بافت آن ذرات حباب را دیدید متوجه خواهید شد که این کرستال اصل نیست. زیرا کریستال اصل باید فاقد حبابت باشد. یکی از ویژگی‌های کریستال شفافیت و درخشندگی بی نظیر آن است.

ثبات در درخشندگی و شفافیت

از ویژگی‌های بسیار خوب ظروف کریستال اصل می‌توان به ثبات در فرم و ظاهر آنها اشاره کرد. برای مثال با استفاده طولانی مدت از این ظروف درخشندگی و شفافیت خود را از دست نمی‌دهند.

چطور کریستال اصل را تشخیص دهیم

سطح کریستال

حتما قبل از خرید کریستال سطح آن را لمس نمایید. زیرا کریستال اصل باید سطح صیقلی و کاملا مسطحی بدون زدگی و خوردگی داشته باشد.

تهیه از فروشگاه معتبر

خوشبختانه در حال حاضر انواع ظروف کریستال در بازار موجود است که شما می‌توانید با توجه به برند تولید کننده از فروشگاه معتبر آن را تهیه نمایید.

کریستال‌های بدون سرب چه تفاوتی با کریستال‌های سرب دار دارند؟

کریستال های بدون سرب با نام کریستالایت نیز شناخته می‌شوند در حقیقت نوعی کریستال هستند.

با این تفاوت که در فرایند تولید آنها، اکسید روی، پتاسیم و  باریم جایگزین اکسید سرب می شود. خوب است بدانید نه تنها ویژگی‌های کریستال اصل را به نمایش می گذارد بلکه در برخی موارد نیز گزینه بهتری نسبت به نمونه های سرب دار خود می‌باشد. کریستال های بدون سرب اصولا دارای وزن کمتری بوده و از همین رو دارای قیمت پایین‌تری نیز هستند.

با این حال باید بگوییم کریستال سرب دار از لحاظ زیبایی و درخشنگی هیچگونه جایگزینی نخواهد داشت. اما به دلیل اینکه سرب دار بودن و احتمال انتقال مواد مضر به بدن استفاده زیاد از آن ممکن است مشکلاتی به وجود آورد.

نحوه نگهداری از ظروف کریستال اصل

از آنجایی که این ظروف بسیار ارزشمند هستند و به نسبت قیمت بالاتری نیز دارند. بهتر است به خوبی از آن نگهداری شود. در زیر راه هایی برای نگهداری از ظروف کریستال و بالا بردن طول عمر آنها برای شما شرح می دهیم:

سعی کنید ظروف کریستال را با دست بشورید

از آنجایی که ظروف کریستال قیمت بالایی دارند سعی کنید بیشتر آنها را با دست بشوریید تا آسیب نبینند. برای شستن ظروف کریستال با دست آنها را تکی تکی و با احتیاط بشورید.

از قرار دادن ظروف کریستال داخل ماشین ظرفشویی خودداری کنید

سعی کنید از قرار دادن ظروف کریستال داخل ماشین ظرفشویی خود داری کنید. زیرا ممکن است حین شست و شو به خاطر قرار گیری نزدیک هم بشکنند یا آسیب ببینند.

هنگام شستن آنها را روی هم قرار ندهید

سعی کنید ظروف کریستال را داخل سینک و روی یکدیگر قرار ندهید، زیرا امکان خراش برداشتن این ظروف بالا می رود و احتمال دارد آسیب دیده و یا ترک بردارند.

ظروف کریستال را بلافاصه بعد از شستشو با یک پارچه تمیز خشک کنید

بعد از اینکه ظروف کریستال را شستید، آن را با یک پارچه تمیز و مناسب خشک کنید. سعی کنید از پارچه ای استفاده کنید که پرز ندهد تا روی ظرف کریستال شما لکه باقی نمانده و درخشان شود.

ظروف کریستال را هرگز داخل ماکروفر قرار ندهید

از قرار دادن ظروف کریستال داخل ماکروفر خودداری کنید زیرا این ظروف در برابر حرارت بسیار آسیب پذیر هستند. دقت کنید برای گرم کردن غذا و یا نوشیدنی از ظروف پیرکس استفاده می شود نه کریستال.

آنها را داخل یک محفظه مطمئن قرار دهید

سعی کنید از ظروف کریستال خود داخل یک فضای مطمئن نگهداری کنید، برای مثال بوفه یا ویترین محل مناسبی برای نگهداری از ظروف کریستال است. از طرفی اگر می‌خواهید آنها را در یک جعبه و روی یکدیگر قرار دهید حتما بین آنها پارچه و یا مقوا بگذارید تا آسیب نبینند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *