دیباگران » معرفی انواع ظروف پخت و پز
معرفی انواع ظروف پخت و پز
معرفی انواع ظروف پخت و پز

معرفی انواع ظروف پخت و پز

معرفی بهترین ظروف پخت و پز برای عروس

یکی از بزرگترین دغدغه‌ نو عروس‌ها خرید انواع لوازم آشپزخانه کاربردی و با کیفیت می‌باشد. و از آنجایی که انواع ظروف پخت و پز یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های یک خانم ایرانی است در این مقاله قصد داریم در رابطه با راهنمای خرید بهترین ظروف پخت و پز با شما عزیزان صحبت کنیم. اگر شما هم در حال خرید جهیزیه هستید و می‌خواهید بهترین ابزار پخت پز در بازار را تهیه کنید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید:

لیست خرید ابزار و تجهیزات پخت و پز

اگر قصد دارید خیلی سریع و بدون دردسر مهم ترین ظروف پخت و پز غذا را برای جهیزیه خود تهیه کنید، بهتر است یک لیست کامل از آنها تهیه نمایید. پس قبل از تهیه کردن لیست بهتر است انواع ظروف پخت و پز و کاربرد هر کدام را بدانید تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

زیرا انتخاب ظروف مناسب برای پخت و پز یکی از نکات مهم در خرید جهزیه است. از همین رو داشتن یک لیست مفید از هدر رفت هزینه و زمان شما جلوگیری می‌کند. همچنین در آینده فضای خانه شما با لوازم بلا استفاده اشغال نمی‌شود.

پس برای اینکه با آگاهی بیشتری برای خرید انواع ظروف پخت و پز برای آشپزخانه خود اقدام کنید نکات زیر را مطالعه نمایید.

نکاتی که باید قبل از خرید سرویس پخت و پز بدانید

یکی از نکات مهمی که لازم است هنگام خرید انواع ظروف پخت و پز به آن توجه کنید، نوع و برنامه آشپزی شما است. چرا که سبک آشپزی هر شخص تعیین کننده ظروفی است که باید از آنها درآشپزخانه خود استفاده کند. در کنار این موضوع بودجه، دوام و کاربرد وسایل انتخابی هم هائز اهمیت می باشد.  در زیر به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

آیا حرفه ای آشپزی می کنید:

اگر به تازگی شروع به یادگیری آشپزی کرده اید، خرید لوازم ضروری را در اولویت قرار دهید. و از تهیه ظروف آشپزی حرفه‌ای و پیچیده خود داری کنید. با همه این‌ها اگر کار آشپزی را کمی حرفه ای تر دنبال می‌کنید بهتر است لوازم حرفه‌ای را نیز در لیست خرید خود بگذارید.

میزان بودجه ای که در نظر دارید:

یکی از شاخص‌های ظروف پخت و پز با کیفیت و حرفه ای قیمت آن است. در واقع باید بگوییم در این حوزه به سختی می توان ظرف پخت و پز با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت پیدا کرد. علاوه بر این باید به این نکته توجه کنید که تهیه ظروف با کیفیت برای آشپزی می تواند یک سرمایه گذاری نیز به حساب بیاید. زیرا با انتخاب درست و آگاهانه می توانید ظروفی تهیه کنید که تا سالها قابل استفاده و کاربردی باشد.

عادات مهم در پخت و پز:

به این نکته فکر کنید که چه نوع غذاهایی را بیشتر طبخ می کنید، چرا که این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب صحیح ظروف پخت و پز دارد. برای مثال غذاهایی که اغلب نیاز به تفت دادن گوشت دارند بهتر است از جنس چدن نچسب باشند. از طرفی ظروف نچسب برای پختن تخم مرغ، پنکیک و غذاهایی با بافت نرم مانند مرغ و ماهی نیز گزینه مناسبی هستند. بد نیست بدانید که در کنار ظروف چدن انتخاب قابلمه ها و تابه های استیل نیز خالی از لطف نیست. زیرا اگر نیاز به پخت سوپ، ماکارونی و یا انواع خورشت را دارید می تواند گزینه پر کاربردی باشد.

مطابقت با اجاق گاز:

این نکته که ظروف پخت غذا باید مطابق با سایز اجاق گاز باشند را دست کم نگیرید. زیرا برخی از ظروف صرفا برای استفاده بر روی گازهای برقی و یا حرارتی طراحی شده‌اند. با این حال اگر از اجاق گازهای سنتی استفاده می کنید مانعی برای تهیه ظروف پخت نخواهید داشت چراکه این نوع از اجاق گازها با انواع قابلمه ها و تابه ها مطابقت دارند.

جنس ظروف پخت و پز:

از اصلی ترین نکات حین خرید تجهیزات آشپزی جنس ظروف است. جنس ظروف نیز بسته به نیاز شما تعیین می گردد. زیرا برای پخت هر نوع مواد غذایی باید از یک متریال به خصوص استفاده نمایید. به طور کلی برای ظروف پخت و پز بیشتر از متریال هایی مانند چدن، تفلون، مس، آلمینیوم و استیل ضد زنگ استفاده می‌کنند. با این حال برخی ظروف هم هستند که از جنس سرامیک و یا پیرکس می باشند و برای پخت غذا بر روی شعله مستقیم و یا فر نیز مناسب اند.

امکانات جانبی ظروف پخت و پز:

ظروف آشپزی اغلب با امکانات مختلفی به مشتریان عرضه می گردد. درب، دستگیره و غیره از جمله المان های مهمی هستند که در هنگام خرید این محصولات باید در نظر بگیرید. برای مثال تابه یا قابلمه های چدن باید دارای درب های پیرکس باشند که علاوه بر حفظ دمای غذا به راحتی با تغییر حرارت آسیب نبینند.

بسته شدن صحیح درب ظروف نیز از نکات مهمی است که باید آن را در نظر گرفت. زیرا اگر درب ظروف به خوبی بسته نشود غذا طعم و شکل واقعی خود را از دست می دهد و گاهی حتی دیگر قابل خوردن هم نیست.

دسته ظروف آشپزی نیز بسیار مهم هستند، پس سعی کنید از خرید ظروف پخت و پزی که دارای دستگیره های چوبی و یا پلاستیکی هستند خود داری کنید. زیرا در برابر حرارت آسیب پذیر بوده و ممکن است مشکل ساز شوند. از طرفی برای محیط زیست مضر بوده و ممکن است در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت مواد سمی را در فضای اطراف آزاد کند.

معرفی بهترین سرویس های قابلمه برای جهیزیه عروس

ظروف آشپزی را با توجه به روش پخت و پز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال غذاهایی که قصد سرخ کردن آنها را دارید، در ظروفی که حرارت را با سرعت بیشتری منتقل می کنند قرار دهید. اما اگر می خواهید مواد غذایی را آب پز کنید از ظروفی که حرارت را برای مدت طولانی حفظ می کنند استفاده نمایید. سعی کنید انواع سس و رب گوجه را در ظروف مسی یا آلمینیومی بپزید زیرا این مواد غذایی با فلز واکنش داده و ممکن است برای سلامت شما مضر باشند.

سرویس پخت و پز استیل

ظروف پخت و پز استیل محصولاتی ضد زنگ بوده و بیشتر برای برشته کردن و سرخ کردن مواد غذایی کاربرد دارند. نکات مهمی که در این نوع ظروف می‌توان به آنها اشاره کرد : دوام بالا، شست و شوی آسان، گرمایش یکنواخت و سریع و عدم واکنش با مواد غذایم  می‌باشد.

سرویس پخت و پز تفلون

اغلب ظروف تفلون دارای یک روکش داخلی نچسب هستند و به هر منظوری حتی پخت غذاهای ساده بکار می‌روند. این ظروف دارای ویژگی‌های بسیار خوبی اعم از تمیز شدن آسان، احتیاج به روغن کمتر برای پخت و پز و تطبیق پذیری با فر می‌باشند.

سرویس پخت و پز گرانیتی

این نوع از ظروف به دلیل لایه آلمینیومی که دارند حرارت را به سرعت پخش کرده و منجر به پخت یکنواخت مواد غذایی می‌گردند. از طرفی نیاز به استفاده روغن نیست و شما می‌توانید تنها با حرارت مواد غذایی را داخل این ظروف تفت دهید و یا حتی از روغن کمی استفاده کنید. همچنین شست و شوی ظروف گرانیتی بسیار آسان بوده و به راحتی تمیز می‌شود.

سرویس پیرکس

ظروف شیشه ای و شفاف پیرکس هم که تقریبا همه ما آن را می شناسیم یکی از ظرف های محبوب برای پخت و پز مواد غذایی است. پیرکس برای استفاده در فر و همچنین حرارت مستقیم یک گزینه فوق العاده است و از طرفی با مواد غذایی واکنش نشان نداده و هیچگونه ضرری برای بدن ندارد.

جدید ترین ظروف پخت و پز رو از کجا بخریم؟

تقریبا همه ما می‌دانیم که بورس لوازم آشپزخانه بازار شوش است با این حال دسترسی به این لوکیشن برای همه افراد امکان پذیر نیست. از همین رو فروشگاه دیباگران بستری را ایجاد کرده تا همه عزیزان در اقسی نقاط ایران بتوانند لوازم آشپزخانه را به صورت آنلاین تهیه کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *