انواع ظروف پخت و پز

ظروف لازم برای پخت و پز غذا

در سال‌های اخیر رقابت تنگاتنگی بین تولید‌ کنندگان وسایل آشپزخانه وجود داشته، انواع ظروف پخت و پز نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

از همین رو انواع ظروف پخت و پز با طرح‌های بسیار متنوع وارد بازار شده اند، که هر کدام از آنها علاوه بر کاربرد اصلیشان ممکن است به عنوان یک عنصر تزئینی در آشپزخانه نیز به کار‌روند.

هر آشپزی به جنبه‌های زیبای لوازم کار خود اهمیت می‌دهد اما نکته حائز اهمیت کارایی درست و بی نقص ابزار آشپزی است. پس اگر می‌‌خواهید از آشپزی یک خاطره خوب داشته باشید، حتما نیاز به یک سرویس کامل پخت و پز دارید.

مهم نیست شما یک آشپز حرفه‌ای باشید و یا یک تازه کار، فرقی نمی کند خانه دار باشید یا شاغل. در هر دو صورت شما نیاز به یکسری ابزار کار دارید که بسته به حرفه ای و یا آماتور بودن شما ممکن است از لحاظ کیفیت و کارایی متفاوت باشد.

اهمیت ظروف پخت و پز در آشپزخانه

برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده که برای خرید ظروف و ابزار آشپزخانه اقدام کرده ایم. اگر تجربه خرید لوازم آشپزخانه را داشته اید، باید بدانید انتخاب تجهیزات آشپزخانه درست و کاربردی که کیفیت مطلوبی هم داشته باشند کار آسانی نیست.

انتخاب درست ظروف پخت و پز یک امر بسیار مهم است زیرا علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، در نحوه پخت و طعم غذا نیز تاثیر گذار است. ما در این راهنمای کوتاه قصد داریم به شما کمک کنیم تا یک تجربه لذت بخش از خرید آنلاین کسب کنید.

چه ظروفی برای پخت و پز مناسب اند؟

فرقی ندارد شما یک خانه دار کار کشته باشید یا یک فرد شاغل که گاه گداری دست به آشپزی می‌زند به هر حال نمی‌توانید ملزومات کار خود را نادیده بگیرید.

همه ما کم و بیش انواع ظروف پخت و پز را می‌شناسیم، با این حال توجه به این نکته که هر ظرفی برای طبخ غذای به خصوصی طراحی شده است را نباید نادیده گرفت.

برای مثال بهتر است انواع خورشت و سوپ را در ظروف لعابی طبخ نمایید یا اینکه برای مصرف کم تر روغن انواع تابه و قابلمه چدنی مناسب‌تراند. پس بهتر است با توجه به سبک تغذیه و رژیم غذایی خودتان مناسب‌ترین ظروف را برای پخت غذا تهیه نمایید.

انواع ظروف پخت و پز

یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه دار و به ویژه نو‌عروس‌ها تهیه بهترین لوازم خانه و آشپزخانه است. از آنجایی که خانم‌ها خانه‌دار زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنند، پس انتخاب دقیق وسایل آشپزخانه یک امر مهم به شمار می‌آید.

ما برخی از انواع ابزار پخت و پز را می‌شناسیم، اما با این حال لوازم کاربردی دیگری هم هستند که در تهیه یک غذای خوش طعم و جا افتاده به ما کمک می‌کنند. شاید تا کنون تجربه استفاده از آنها را نداشته باشیم و یا ندانیم که این ابزار برای استفاده ما مفید هستند یا نه؟ در زیر مهم ترین ابزار پخت و پز را به همراه کاربرد هرکدام برایتان شرح داده ایم:

سرویس قابلمه

تنوع بالای سرویس‌های قابلمه در بازار دست ما را برای انتخاب دلخواه محصول باز گذاشته است ، از قابلمه‌های چدن گرفته تا پیرکس، گرانیتی، سرامیکی و غیره. اما مهم تر از همه این‌ها تهیه بجا و صحیح آن است، زیرا هر کدام از این سرویس‌ها برای پخت غذاهای خاصی کاربرد دارند.

سرویس قابلمه در بازار مدل‌های متنوعی دارد که قبل از خرید بهتر است انواع آن را بشناسیم. این موضوع کمک می‌کند تا علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، مناسب با نیازمان بهترین گزینه را تهیه کنیم.

قابلمه تکی

قابلمه ها از قدیمی ترین ابزار پخت و پز هستند که در گذشته به آنها دیگ یا دیگچه نیز می‌گفتند. انواع قابلمه اجازه می‌دهد تا غذا به آرامی و در مدت زمان طولانی‌تری آماده شود.

قابلمه‌‌‌های تکی نیز درست مانند سرویس‌ها از جنس‌های چدن، گرانیت، تفلن، سرامیک، استیل و یا غیره تولید شده‌اند، که شما باید با توجه به سطح توانایی و نیازتان آنها را تهیه نمایید. از طرفی مانند مورد قبلی نیاز به دقت در کاربردی بودن تمام عناصر سرویس را ندارید.

شما برای داشتن یک قابلمه شیک و مدرن به راحتی می‌توانید از سایت دیباگران طرح و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تابه

می‌توان گفت تابه یکی از اصلی ترین ابزار پخت و پز است که از آن بیشتر برای سرخ کردن انواع مختلف گوشت، سبزیجات و غیره استفاده می‌کنند. برای مثال انواع تابه سرو برای استفاده در انواع فر نیز مناسب‌اند.

تابه‌ها نیز مانند دیگر ظروف پخت و پز طرح‌ها و جنس‌های مختلفی دارند که شما با توجه به نوع غذایی که بیشتر طبخ می‌کنید می‌توانید آن را از مجموعه دیباگران تهیه نمایید.

بکارگیری متریال‌های متفاوت در این محصولات هرکدام را برای قرار گیری بر روی حرارت مستقیم و یا غیر مستقیم مناسب می‌کند.

سینی گریل

اگر عادت به خوردن غذاهای سالم و بدون روغن دارید، تابه یا سینی گریل گزینه خوبی برای شما است. زیرا علاوه بر بخار پز کردن انواع سبزیجات و صیفی جات، می‌توانید انواع گوشت را هم روی این نوع از سینی‌ها گریل کنید. پس اگر اهل خوردن غذاهای کم چرب هستید داشتن یک سینی گریل برایتان مفید خواهد بود.

آرام پز

نوبت به معرفی آرام پز شد، این محصول هم در برخی موارد، کاربردی مانند سینی گریل دارد. زیرا بیشتر برای پخت انواع سبزیجات مانند کلم،هویج، کدو، بروکلی و غیره مناسب است. در واقع این دستگاه به دلیل پخت با بخار انواع صیفی جات، سبزیجات، ماهی و برنج را در حالتی که مواد مغذی آنها حفظ شود طبخ می‌کند. از آنجایی که برای استفاده از آرام پز دیگر نیازی به روغن ندارید، برای دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما کمک کند.

زودپز

همیشه وقتی خانم‌ها می‌خواستند درزمان کوتاهی خورشت و یا خوراک مورد نظرشان آماده شود از زودپز استفاده می‌کردند. زودپز‌ها بهترین وسیله برای طبخ انواع حبوبات، سبزیجات و گوشت در کمترین زمان ممکن هستند. همین طور‌ از آنجایی که مصرف انرژی زودپز بسیار کم تر از گاز و یا فر است به همان اندازه هم مواد سریع تر در آن پخته می‌شوند.

برای استفاده از آن تنها کافی است مواد مورد نظر را به همراه مقدار زیادی آب درون زودپز آن برزید و بعد از بستن درب، اجازه دهید تا غذا بپزد. نیاز نیست نگران باشید زیرا در حین پخت بخار اضافی از درون سوپاپ زودپز خارج شده و خوراک شما به خوبی جا می‌افتد.

بخار پز

بخار پز ها برای پخت انواع مواد غذایی اعم از سبزیجات، گوشت‌ها، غذاهای دریایی و برنج کاربرد دارند. این نوع از ظروف برای استفاده در رستوران ها و حتی مصارف شخصی کاربرد گسترده‌ای دارند. از طرفی به کاهش آلودگی هوا و سبک تغذیه سالم کمک بسزایی می‌کنند.

ظروف دیزی

از پر طرفدار ترین ظروف پخت و پز بومی ایران هم می‌توانیم به انواع ظروف دیزی اشاره کنیم. ظروف دیزی بیشتر برای پخت آبگوشت، یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایران کاربرد دارد. اما در شهرهای مختلف ایران از این ظرف برای طبخ دیگر خورشت‌ها و خوراک‌های محلی نیز استفاده می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید طعم غذاهای اصیل ایرانی را بچشید بد نیست یک ظرف دیزی در آشپزخانه خود داشته باشید.

ظروف دیزی انواع مختلفی دارد که هر کدام در طعم و کیفیت غذا موثرند. برای مثال ظروف دیزی سنگی، سفالی و لعابی بیشترین کاربرد را برای پخت غذاهای سنتی به ویژه در برخی از رستوران‌ها دارند.

با دیباگران حرفه ای آشپزی کنید

مجموعه دیباگران ارائه کننده به روز ترین و با کیفیت ترین ظروف پخت و پز و ابزار و تجهیزات آشپزخانه است. ما در این مجموعه قصد داریم علاوه بر تنوع گسترده محصولات، بهترین و مرغوب ترین کالا را با کمترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.