دیباگران » قبل از خرید کفگیر و ملاقه به چه نکاتی توجه کنیم؟
قبل از خرید کفگیر و ملاقه به چه نکاتی توجه کنیم

قبل از خرید کفگیر و ملاقه به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکاتی که باید قبل از خرید کفگیر و ملاقه در نظر بگیریم؟

از ملزومات پر کاربرد در میان وسایل آشپزخانه می‌توان به کفگیر و ملاقه اشاره کرد که نام آن در میان لیست جهیزیه هر عروسی پیدا می‌شود. علت تقاضای بالا از این محصول، به دلیل الزامی بودن وجود آن در آشپزخانه و نداشتن جایگزین برای آن است. از کفگیر ملاقه برای سهولت در پخت و پز، سرو غذا و… استفاده می‌شود. اگر در انتخاب نوع مناسب این محصول برای آشپزخانه خود مردد هستید و از تنوع فراوان آن در بازار آشفته شده اید، دیگر نگران نباشید؛ چرا که با مطالعه این مطلب به راحتی می‌توانید نوع مناسب برای مصرف خود را انتخاب و خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

قبل از خرید کفگیر و ملاقه به چه نکاتی توجه کنیم؟

بررسی کاربرد و معرفی انواع کفگیر

همان طور که همه ما می‌دانیم کفگیر ابزاری کاربردی برای کشیدن انواع پلو، ماکارانی یا غذاها و خورشت‌های خشک است. همچنین از برخی کفگیر‌ها برای گرفتن روغن مواد غذایی سرخ شده نیز استفاده می‌کنند. کفگیر عموما در دو نوع ساده و شیار دار در بازار موجود است هرچند کفگیر‌های شیار دار خود دارای طرح‌های مختلفی هستند. کفگیر نه تنها برای کشیدن برنج، بلکه در پخت و پز و برای سهولت آشپزی بسیار مفید است.

بررسی کاربرد و معرفی انواع ملاقه

ملاقه نیز که همه ما از آن برای کشیدن انواع خورشت، سوپ و آش و همینطور هم زدن مواد غذایی در حین پخت استفاده می‌کنیم یک ابزار کاربردی در آشپزی به حساب می‌آید. ملاقه ها نیز در شکل های متفاوتی طراحی شده اند که بسته به نوع استفاده از آن تهیه می‌شود. لازم به ذکر است هر کدام از این محصولات دارای سایزهای متفاوتی هستند تا بسته به نیاز، بتوانید از نوع مناسب آن استفاده کنید.

انواع کفگیر و ملاقه

کفگیر و ملاقه در انواع مختلفی تولید می‌شوند و از نظر سایز، متریال و کاربرد در دسته‌بندی‌های متعددی جای می‌گیرند. بدیهی است که قبلا از خرید، اطلاعاتی در این خصوص به‌دست آورده و سپس با توجه به سلیقه، نیاز و بودجه خود، محصول مناسبی تهبه نمایید. انواع کفگیر ملاقه از نظر نوع متریال در دسته‌بندی‌های زیر جای می‌گیرند که عبارتند از:

چوبی

یکی از بهترین جنس‌های موجود برای این کالا نوع چوبی آن است که از گذشته تا کنون مورد مصرف قرار می‌گیرد. این محصول آسیبی برای سلامتی ندارد و در صورتی که نکات شستشو و نگهداری آن رعایت شود، انتخاب خوبی برای استفاده خواهد بود.

استیل

یکی دیگر از انواع کفگیر ملاقه از جنس استیل است که دوام و استحکام بالایی را در میان مدل‌های دیگر به خود اختصاص داده و به دلیل سهولت در نگهداری و شستشو طرفداران زیادی دارد. جنس استیل استفاده شده در این محصولات از فولاد ضد زنگ است که مقاومت بالایی در برابر گرما و دمای بالا از خود نشان می‌دهند. اگر بخواهیم یک ایراد از کفگیر و ملاقه استیل بگیریم، ایجاد خط و خش روی ظروف و قابلمه‌ها است.

سیلیکونی

یکی از جدیدترین کفگیر و ملاقه‌های موجود در بازار مدل‌های سیلیکونی هستند که رنگبندی زیبا و جذابی دارند. این محصولات با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا، برای قابلمه‌هایی با جنس‌های چدن، تفلن و گرانیتی مناسب هستند زیرا احتمال خراشیدگی آنها صفر است. تنها نکته مهم و قابل توجه در این محصولات اطمینان از کیفیت کالا و دقت در زمان خرید است تا برای سلامتی خطر ساز نباشند.

قبل از خرید کفگیر و ملاقه به چه نکاتی توجه کنیم؟

مسی

اگر از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه بیشتری را برای خرید سرویس کفگیر و ملاقه دارید، در انتخاب نوع مسی آن تردید نکنید. مس فلزی با کیفیت بالا، مفید برای سلامتی و دارای خاصیت افرایش سیستم ایمنی بدن بوده که استفاده آن برای مصرف کنندگان مفید است. این نوع از کفگیر‌ها و ملاقه‌ها توسط پزشکان بسیار توصیه می‌شود؛ چرا که در سلامتی بدن افراد تاثیر بسزایی دارد.

پلاستیکی

نمونه دیگر انواع کفگیر ملاقه، مدل‌های پلاستیکی آن هستند که در زمان خرید باید به شکل کامل مورد بررسی قرار بگیرند؛ چراکه کفگیر ملاقه ساخته شده از این متریال باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند تا با افرایش دما ذوب نشده و طعم و بوی نامطبوعی را ایجاد نکنند. البته این نوع ملاقه و کفگیر‌ها ممکن است در دراز مدت، برخی صدمات جزئی در پی داشته باشند.

شکل ظاهری

قطعا شما هم در خانه دوستان و آشنایان و یا حتی فروشگاه‌های لوازم منزل مدل‌های مختلف و شکل‌های متنوع کفگیر ملاقه را دیده اید. این محصولات در انواع مختلفی اعم از پهن، مستطیل، گرد، شیار دار، قاشقی، دو شاخه و غیره به تولید می‌رسند و هر یک برای مصرف خاصی طراحی شده‌اند و کار را برای انجام امور مربوطه آسان می‌کنند.

نکات مهم در موقع خرید

اگر تصمیم به خرید کفگیر و ملاقه گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم به یکسری فاکتورها دقت کنید تا خرید رضایت بخشی را تجربه کنید، این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شوند:

اندازه

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کفگیر ملاقه، میزان گنجایش آن است که باید باتوجه به نیاز خود، اندازه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سایز بندی این محصول با یکدیگر تفاوت داشته و با در نظر گرفتن نوع غذایی که سرو خواهید کرد، می‌توانید ملاقه مناسبی تهیه کنید.

جنس

مسئله مهم و قابل توجه دیگر برای خرید این محصول جنس کفگیر ملاقه است. کفگیر و ملاقه در جنس‌های متفاوتی مانند چوبی، مسی، شیشه ای، سیلیکونی، پلاستیکی، تفلون، استیل و… در بازار به فروش می‌رسد و هر نوع از آن ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای مصارف گوناگونی مناسب اند.

نوع نیاز

برای انتخاب و خرید کفگیر ملاقه به نیاز خود دقت کنید. به طور مثال اگر کفگیر ملاقه را برای قابلمه چدن و تفلون می‌خواهید، بهتر است مدل‌های پلاستیکی و سیلیکونی را انتخاب کنید و به سراغ مدل‌های مسی و استیل نروید؛ چراکه این محصولات با ایجاد خط و خش در سطح قابلمه، باعث از بین رفتن لایه نچسب آن می‌شوند و در نهایت برای سلامتی مضر هستند.

قابلیت شستشوی آسان

کفگیر ملاقه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت شستشوی آن آسان باشد؛ زیرا رعایت بهداشت در نگهداری آن‌ها بسیار مهم است و انتخاب محصولی با امکان شستشوی سخت، تجمع چربی را در بر داشته و در نهایت برای سلامتی مشکل ساز می‌شود.

سخن پایانی

ابزار آشپزخانه باکیفیت، علاوه بر اینکه می‌تواند روی سلامت غذای تهیه شده موثر باشد بلکه باعث سهولت در امر آشپزی نیز می‌گردد. اگرچه داشتن دست پخت خوب یک هنر است، اما داشتن کفگیر و ملاقه باکیفیت، سبک و خوش دست نیز می‌تواند دستیار و همراه خوبی برای آشپز شده و با افزایش انرژی و انگیزه، او را در پخت غذایی لذیذ یاری دهد.

سرویس‌های کفگیر ملاقه در انواع مختلفی در فروشگاه‌ها موجود هستند و انتخاب آن‌ها تنها بستگی به نیاز، سلیقه و بودجه شما دارد. حالا که با مطالعه مطلب فوق اطلاعات خود را درباره این محصول بالا بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به فروشگاه ما و مشاهده محصولات با کیفیت موجود، خرید خود را به بهترین نحو انجام دهید تا علاوه بر اطمینان از اصالت کالا از راهنمایی همکاران ما نیز بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *