دیباگران » همه چیز درباره سوفله خوری
همه چیز درباره سوفله خوری

همه چیز درباره سوفله خوری

سوفله خوری چیست و چه کابردی دارد

اگر شما هم برای خرید لوازم آشپزخانه به بازار رفته باشید حتما با تنوع بالای این محصولات به ویژه ظروف سرو غذا مواجه شده‌اید. اگر چرخی در بازار شوش بزنید خواهید دید که تقریبا هر غذایی ظرف سرو مخصوص به خود را دارد. یکی از همین ظروف جذاب که علاوه بر محبوبیت کاربرد بالایی نیز دارد سوفله خوری است. این نوع ظروف در شکل‌ها و جنس‌های متنوعی در بازار موجود است. اگر شما هم قصد خرید این ظرف جذاب را دارید و از کارکردهای متنوع آن بی اطلاع هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید:

همه چیز درباره سوفله خوری

سوفله خوری چیست؟

حتما شما هم نام سوفله خوری به گوشتان خورده است اما دقیقا نمی‌دانید به چه ظروفی سوفله خوری می‌گویند و یا اصلا این نام چه معنایی دارد و سوفله چیست؟

ناگفته نماند که این ظروف ظاهر زیبایی دارند و البته کاربردهای بسیاری هم برای آنها تعریف شده است. برای مثال برای سرو انواع پلو، سوپ و خورشت قابل استفاده است. همچنین شما می‌توانید غذای داخل ظروف سوفله خوری را مدت زمان بیشتری گرم نگه دارید.

در واقع این ظرف یکی از انواع ظروف سرو غذا محسوب می‌شود که از پایه‌های بلند برخوردار بوده و در زیر آن یک یا چند شمع برای گرم نگه داشتن غذا تعبیه شده است.

در حقیقت سوفله خوری نامی است که بیشتر به دلیل سرو غذای سوفله داخل این ظرف برای آن انتخاب کرده‌اند. سوفله نوعی غذا یا دسر بر پایه تخم مرغ است که باید مانند کیک پف کند و حتما گرم سرو شود، زیرا بعد از سرد شدن به سرعت شکل ظاهری خود را از دست داده و طعمش نیز تغییر می‌کند. بنابراین برای حفظ شکل ظاهری آن از شمع در زیر ظرف استفاده شده است تا حالت خود را حین سرو از دست ندهد.

با این تفاسیر از نکات مثبت این ظرف می‌توان به کاربرد‌های متنوع آن و همچنین گرم نگه داشتن غذا بر روی میز پذیرایی اشاره کرد.

 

انواع سوفله خوری

ظرف سرو سوفله نیز مانند سایر ظروف از تنوع بالا برخوردار بوده و هر خانم خانه‌دار باتوجه به نیاز و سلیقه خود این وسیله را انتخاب می‌کند. از نظر شکل ظاهری، سوفله خوری در انواع مختلف تولید می‌شود که با مراجعه به سایت‌هایی فروشگاهی لوازم آشپزخانه حتما با تمام شکل‌های آن آشنا می‌شوید. ولی در کل سوفله‌خوری را از نظر جنس به دسته سرامیکی، پیرکس و استیل تقسیم‌بندی می‌کنند که در ادامه هرکدام از آن‌ها را به‌صورت مجزا معرفی خواهیم کرد.

1- سوفله خوری سرامیکی

سوفله‌خوری‌های سرامیکی که به نوع چینی نیز معروف هستند، از یک ظرف سرامیکی با پایه‌های استیل تشکیل می‌شود که نسبت به سایر انواع این ظرف غذا را بهتر و بیشتر گرم نگه می‌دارد. به دلیل جنس خاص  سوفله خوری سرامیکی و طرح‌های زیبایی که روی آن کشیده می‌شود، محبوبیت بالایی دارد و افرادی که ظروف سرو غذای سرامیک یا چینی دارند سعی می‌کنند این نوع از سوفله‌خوری را انتخاب کنند.

2- سوفله خوری پیرکس

سوفله‌خوری‌های پیرکس از جنس شیشه نشکن با مقاومت بالا در برابر حرارت تولید می‌شوند. مزیت مهم این طرف نسبت به سایر انواع آن، دیده شدن غذا در داخل ظرف است که در زمان سرو غذا در مهمانی‌ها، زیبایی و چیدمان میز را چندین برابر می‌کند. این ظرف وزن زیادی ندارد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

همه چیز درباره سوفله خوری

3- سوفله خوری استیل

سوفله خوری‌های استیل نیز دارای طرح و شکل متنوع بوده و معمولا یا کامل از جنس استیل تولید شده‌اند و یا از یک ظرف شیشه‌ای با درب و پایه استیل تشکیل می‌شوند. این نوع ظرف سرو سوفله بسیار زیبا و شیک بوده و در اکثر مجالس رسمی و مهمانی‌های مهم از آن علاوه بر سوفله، برای سرو انواع غذا استفاده می‌کنند. این ظرف از استحکام بالایی برخوردار بوده و در تنوع رنگ قابل قبولی نظیر طلایی، رزگلد و سیلور با ترکیب رنگ طلا نیز عرضه می‌شود. در ادامه با کاربرد این گرم‌نگهدارنده رومانتیک بیشتر آشنا می‌شویم.

کاربرد سوفله خوری

اکثر افراد تصور می‌کنند که چون نام این ظرف سوفله‌خوری است، تنها برای سرو این دسر کاربرد دارد. باید بدانید که این یک تصور اشتباه است و شما به‌عنوان یک کدبانوی خوش سلیقه می‌توانید از سوفله خوری برای سرو تمام غذاهایی که مایلید گرم نگه داشته شوند استفاده کنید. سوپ، مرغ، خورشت، ماهی و حتی انواع پلو را نیز در این وسیله کاربردی سرو کرد و لذت خوردن یک غذای گرم و تازه را به خانواده و میهمانان هدیه داد.

گاهی به دلیل روشن کردن شمع زیر این وسیله، کف آن سیاه می‌شود، که روش‌های مختلفی نظیر استفاده از جوش شیرین و سرکه برای برطرف کردن لک آن وجود دارد. سعی کنید از روش‌هایی که کمترین آسیب را به ظاهر و کیفیت سوفله‌خوری وارد می‌کنند استفاده کنید.

همانگونه که پبش‌تر ذکر شد، این محصول موجب گرم ماندن انواع مواد غذایی شده و در نتیجه در هنگام میل کردن غذا، لذت کافی از آن‌را می‌برید. این ویژگی سبب شده است تا دربسیاری از رستوران‌ها از این محصول استفاده شود. همچنین ناگفته نماند که شرکت‌های تولید کننده سوفله، این محصول را بسیار شیک و مدرن طراحی کرده‌اند. به همین سبب استفاده از این محصول، می‌تواند رنگ و لعاب خاصی به سفره‌تان بخشیده و به نوعی سفره مدرنیته داشته باشید.

همه چیز درباره سوفله خوری

قیمت سوفله خوری

قطعا بعد از مطالعه این مطالب و آشنایی با کاربرد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد سوفله‌خوری، علاقه‌مند به خرید و استفاده از آن شده‌اید و در مورد قیمت و مکان خرید این ظرف سوالاتی در ذهن‌تان ایجاد شده ‌است. باید بگوییم که با توجه به تنوع بالای این ظرف از نظر ابعاد، شکل و جنس، سوفله‌خوری در رنج متفاوتی از قیمت قرار دارد و نمی‌توان یک نرخ و بهای واحد برای آن مشخص کرد.

فروشگاه آنلاین دیباگران با ارائه انواع لوازم و ظروف آشپزخانه از معتبرترین برندهای موجود در بازار نظیر یونیک، ریو، پاشا باغچه و سایر برندهای نام‌آشنا، زیباترین سوفله‌خوری‌هایی که شما مد نظر دارید را در جنس‌ها و طرح‌های متنوع عرضه می‌کند. شما میتوانی با مراجعه به فروشگاه دیباگران از قیمت روز این محصولات مطلع شوید و یک سوفله خوری شکیل و مناسب را خریداری کنید.

نتیجه‌گیری

یکی از ظروفی که زمان سرو غذا در مجالس و میهمانی‌ها نسبت به سایر ظروف جلوه‌نمایی می‌کند، سوفله خوری است. ما در این مطلب تلاش کردیم شما را با انواع سوفله‌خوری و کاربرد آن آشنا کنیم. سوفله یک کیک یا دسر پف‌دار است که باید گرم سرو شود، به همین خاطر ظرف سرو آن چند شمع دارد و به سوفله‌خوری معروف است.

شما می‌توانید علاوه بر سوفله، از مدل دایره‌ای ظرف برای سرو انواع سوپ، از نوع مستطیل و بیضی آن نیز برای سرو پلو، مرغ، خورشت و هر غذایی که دوست دارید تا پایان سرو گرم نگه داشته شود استفاده کنید. برای مشاهده و خرید انواع مختلف سوفله خوری، به فروشگاه آنلاین دیباگران مراجعه کرده و با درنظر داشتن بودجه خود، یک خرید لذت‌بخش را تجربه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *