دیباگران » همه چیز درباره سینی و تخته سرو
همه چیز درباره سینی و تخته سرو
همه چیز درباره سینی و تخته سرو

همه چیز درباره سینی و تخته سرو

همه چیز در مورد سینی و تخته سرو

از آنجایی که برگزاری مهمانی و دورهمی‌های دوستانه در فرهنگ ما یکی از سنت‌های مهم و اساسی برای تداوم ارتباط بین اقوام و آشنایان است؛ پس استفاده از بهترین متریال‌ها برای پذیرایی نیز همیشه حائز اهمیت بوده. در این بین قصد داریم در رابطه با انواع سینی و تخته سرو صحبت کنیم. این محصول که استفاده از آن به تازگی بسیار باب شده است تقریبا در اکثر مجالس و مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

شما می‌توانید این محصول را در ابعاد و طرح‌های متفاوتی در بازار پیدا کنید و برای پذیرایی از مهمان‌ها در مراسم‌های مختلف و حتی دورهمی‌های خانوادگی از آن‌ استفاده کنید. اما نکته مهمی که باید به آن دقت کنیم این است که چه سینی سروی برای پذیرایی مناسب است و یا مزایای استفاده از این محصول چیست؟ در این مطلب کوتاه ما قصد داریم در رابطه با این محصول کاربردی بیشتر با هم صحبت کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

تخته سرو چیست؟

همان طور که می‌دانید یکی از مواردی که در بیشتر مهمانی‌ها هم برای میزبان و هم برای میهمان‌ها دارای اهمیت است شیوه پذیرایی و بکار بردن ظروف می‌باشد. تخته سرو نیز یکی از آن مواردی است که در پذیرایی از مهمان‌ها جلب نظر کرده و ظاهر جذابی به میز شما می‌بخشد. از طرفی این محصول بسیار کاربردی بوده و شما می‌توانید از آن برای سرو چندین مواد خوراکی در کنار یکدیگر استفاده کنید البته دقت کنید که تمام خوراکی‌ها خشک باشند.

با وجود اهمیت این موضوع، سینی و تخته سرو یک وسیله غالبا چوبی است که می‌توان از آن به عنوان بخش مکمل پذیرایی استفاده نمود. طرح و مدل تخته‌های سرو بسیار متنوع بوده و در ساخت آن از متریال‌هایی همچون چوب، سنگ، پلاستیک و بامبو استفاده می‌شود؛ اما نوع چوبی آن محبوبیت بیشتری دارد. نمونه‌های چوبی این محصولات از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع بوده و با ابعاد و برای کاربردهای گوناگونی تولید می‌شود.

مزایای استفاده از تخته سرو

همان طور که در بالا نیز بیان کردیم در حال حاضر در اکثر مهمانی‌ها از وسایلی استفاده می‌شود که علاوه بر کاربردی بودن ظاهر جذاب تری به میز پذیرایی می‌بخشد. از جمله این محصولات کاربردی سینی و تخته سرو است که در ادامه به چند مورد از مزایای استفاده از آنها اشاره خواهیم کرد.
۱. از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.
۲. از آنها می‌توان برای حمل انواع دسر و مواد غذایی استفاده کرد.
۳. نگهداری و نظافت این ظروف بسیار آسان است.
۴. بسیار با دوام و ماندگار هستند.
۵. وزن کمی دارند و حمل آنها بسیار راحت است.
۶. دارای خواص ضد باکتریایی و همچنین ضد میکروبی هستند.
با توجه به این مزایا، استفاده از سینی و تخته سرو برای اکثر خانواده‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده است.

راهکارهای ساده برای ماندگاری سینی و تخته سرو چوبی

از آنجایی که تخته سرو دارای تنوع بسیار بالایی است و با توجه به اینکه از نوع چوبی آنها بیشتر استفاده می‌شود ما در این بخش قصد داریم راهکارهایی برای دوام و طول عمر بیشتر آن‌ها براتان شرح دهیم:
۱. تخته سروهای چوبی در برابر رطوبت بسیار حساس هستند، سعی کنید آنها را از محیط‌های مرطوب دور نگه دارید. این تخته‌ها را برای مدت طولانی در تماس با آب قرار ندهید.
۲. اینگونه ظروف نباید در تماس با مواد غذایی رنگی قرار گیرند، زیرا برای برطرف کردن لکه‌های ناشی از این مواد، مجبورید از مواد شویند نسبتا قوی استفاده کنید. این امر موجب آسیب زدن به سینی و تخته سرو شما می‌شود.
۳. برای پاک کردن مواد غذایی روی این تخته سروها، سعی کنید از اسفنج نرم استفاده کنید.

روش‌های شستشوی سینی و تخته سرو

شستشوی تخته‌های سرامیکی و پلاستیکی بسیار آسان است. این نوع وسایل را می‌توانید مانند سایر ظروف بشویید و آنها را به راحتی خشک کنید. نوع پلاستیکی این تخته‌ها را می‌توان درون ماشین ظرفشویی نیز قرار داد و به این طریق آنها را شست. اما اگر برای پذیرایی از نمونه‌های چوبی استفاده می‌کنید، برای شستن آنها باید ازدستورالعمل‌های خاصی پیروی کنید. در ادامه به چند مورد از این نکات اشاره خواهیم کرد.
۱. برای شستشوی سینی و تخته سرو چوبی هرگز از اسکاچ‌های زبر و خشن استفاده نکنید.
۲. تمام مواد روی آن را با یک اسفنج نرم پاک کنید و سپس با آب گرم و مایع مناسب شستشو دهید.
۳. بلافاصله پس از شستن تخته چوبی آن را با یک دستمال تمیز و نرم پاک کنید تا رطوبتی بر روی آن باقی نماند.
تخته سروهای چوبی نسبت به نوع پلاستیکی و سرامیکی از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و باید برای ماندگاری بهتر، به آنها توجه بیشتری شود.

نکات خرید سینی و تخته سرو

برای اینکه بتوانید از خرید خود لذت کافی را ببرید و یک وسیله مناسب انتخاب کنید، توجه نمودن به برخی از نکات ضروری به نظر می‌رسد. با توجه به تنوع زیاد طرح و مدل و برندهای مختلف این محصولات در بازار، برای انتخاب بهترین نوع آنه به نکات زیر را مد نظر قرار دهید.
۱. اندازه مناسب تخته سرو: قبل از خریر این محصول کاربرد و فضایی که قرار است از آن استفاده کنید را مشخص کنید. این محصولات با توجه به کاربردشان در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند.
۲. طرح و شکل تخته سرو: با توجه به اینکه تنوع طرح و شکل این نوع تخته‌ها در بازار بسیار زیاد است، باید آن را با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه خودتان انتخاب کنید.
۳. خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی: به دلیل اینکه مواد غذایی مستقیما بر روی این نوع تخته‌ها قرار می‌گیرد، امکان انتقال میکروب و باکتری به بدن افراد بسیار زیاد است و منجر به صدمات جبران ناپذیر می‌شود. اما در تولید بعضی از مدل‌های این تخته‌ها از فناوری‌هایی استفاده شده است که امکان رشد میکروب و باکتری را بر روی صفحات جوبی کم می‌کند. از این رو در هنگام خرید به خواص ضد باکتری و میکروبی این محصولات توجه ویژه کنید.
۴. ضخامت تخته سرو: در این نوع تخته‌ها میان ضخامت و میزان تحمل وزن ارتباط مستقیم وجود دارد. یعنی هر اندازه ضخامت تخته بیشتر باشد می‌تواند اشیاء سنگین‌تری را حمل کند. در این رابطه نیز در هنگان خرید باید کاربرد آن را مشخص کنید.
۵. قابلیت شستشو تخته سرو: یکی از نکاتی که به دوام و ماندگاری این محصولات کمک شایانی می‌کند، شستشوی آن است. در هنگان خرید این تخته سروها به میزان مقاومت آن در برابر رطوبت توجه کنید.

نحوه خرید تخته سرو

برای خرید این محصولات مانند هر نوع وسیله دیگری دو راه پیش روی شماست. خرید حضوری که در این صورت باید وقت و انرژی بسیار زیادی صرف کنید، زیرا مقایسه این وسایل و انتخاب بهترین نوع آن مستلزم صرف انرژی و وقت فراوان است. خرید اینترنتی یکی دیگر از راه‌های تهیه این نوع محصولات محسوب می‌شود. در صورت خرید اینترنتی شما نیازمند وقت و انرژی فراوانی نیستید. به راحتی می‌توانید در هر مکانی که هستید محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و نمونه دلخواه خود را سفارش دهید.

جمع بندی

تنها چالش پیش رو یافتن یک سایت معتبر است. فروشگاه اینترنتی دیباگران، از جمله سایت‌های مطرح در زمینه فروش انواع مختلف ظروف پخت و پز، سرویس پذیرایی، ظروف سرو غذا نظیر سینی و تخته سرو با برندهای پر آوازه‌ای همچون یونیک، پاشا باغچه، ریو و غیره است. برای خرید و ثبت سفارشات خود با کارشناسان فروش این سایت، تماس حاصل کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *